1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Moskee in Rotterdam

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kane, 22 okt 2003.

1. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Ik had gehoord dat de oude besturing het GOEDgekeurd had, nu is er een nieuwe en die zijn er op tegen. Ze kunnen het niet meer tegenhouden. :/

2. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik merk eigenlijk maar een echt nadeel, namelijk:'Het past niet in onze stad'.

Als ik zo kijk denk ik: Ehm...Dat is dus echt geen nadeel. Ik zou niet veel andere nadelen kunnen noemen eigenlijk. Ik vind het aan de ene kant wel leuk, beetje meeproeven van andere culturen en gewoon ieder zijn ding laten doen waar die zich prettig bij voelt.

Ik weet niet waarom het veel mensen zou belemmeren...Ik bedoel: jij hoeft toch niet die moskee binnen? Jij hoeft toch niet je schoenen uit te doen en te gaan bidden? Het enige punt blijkt dus dat het niet mooi staat ofzo (iig dat merk ik uit Jordi's posts)
    Vind je het gebouw echt zo lelijk, dan probeer je de andere kant op te kijken. Hetzelfde wanneer je homo's ziet zoenen: vind je het lelijk, kijk je andere kant op :9

3. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Dat lijkt me niet meer dan logisch, als er al ergens vergunningen voor zijn gekregen, kunnen beleidsvoerders dat niet zomaar terugdraaien. Als dat het geval zou zijn, zouden er weinig grote bouwprojecten van de grond komen.

4. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Munch je bent een lieve meid hoor maar heb je enig idee hoe dat ding eruit gaat zien. Daar is de fucking Eiffeltoren niets bij.

Andere kant op kijken het geval wordt zo groot en hoog dat je hem vanaf de dam in Amsterdam kunt zien staan. Het is ronduit belachelijk!! Als ik een dakkapel wil bouwen moet je 4 jaar lang vergunnigen aanvragen en vervolgens mag het niet omdat het niet mooi staat in het straatbeeld!! Maar zo'n moskee; super opvallend heel veel kleuren en een broedplaats van criminele activiteiten mag wel??? Een krommer beleid ken ik niet hoor.

5. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Een broedplaats voor criminele activiteiten???
    Sorry blaauw maar vaak heb je hele goede argumenten maar zoiets generaliserends heb ik tot heden nog niet van jou gezien....

Overigens gelden niet dezelfde regels voor regerings gebouwen, religieuze gebouwen als die voor jou en mij gelden kwa bouwen. En als ik zo in amsterdam kijk wat er soms aan lelijke regerings/stads gebouwen wordt neer gedonderd valt zo'n moskee ook wel mee.

6. TheWalrus

TheWalrus Guest

Een moskee is een kerk,maar dan net iets anders. Als je een synagoge in de stad hebt, en een kerk of wat, dan kan er ook wel een mooie moskee bij.

7. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Wat heeft dat ermee te maken dat ik lief ben? :cool:
    Ik weet geen een idee hoe dit ding eruit gaat zien hoor. Maar als jij het zo uitlegt word ik er helemaal niet meer wijzer van ;)

Ik vind een dakkapel wel heel wat anders als een religieus gebouw hoor! Religie heeft bepaalde achtergronden en heeft een bepaalde waarde voor een grote groep mensen. Een dakkapel....Niet :9

Er lopen ook mensen rond die super opvallend zijn, maar die schaf je toch ook niet af 8) Nee maar serieus ik vind deze zin: 'en een broedplaats van criminele activiteiten mag wel??? ' gewoon fout! Waar baseer je dit nou weer op? Jij kijkt teveel Nova kerel ;)

Een moskee heeft in mijn opzicht niets te maken met het blijven spreken van de taal en het aanpassen. Ik vind het meer iets om de mensen op hun gemak te laten voelen en hun eigen geloof te bewaren, want zoiets kan je niet afpakken van mensen. Zulke mensen steunen op deze hoop en het is (vind ik) niet aan ons deze af te pakken.

Wel denk ik dat ze het gebouw passend moeten maken in de stad. Zoals jij een beetje naar voren probeert te brengen is idd geen goed idee. Het moet gewoon een geheel blijven als het ware.

8. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    als je het mij vraagt.. Geloof is de enige pest nog op deze aardkloot. Extremisme is zowat het enige wat op het moment leidt tot oorlogen. En elk geloof draagt daar aan bij.

Dattie die moskee daar gebouwd wordt... wel een beetje raar als je het mij vraagt, want d'r staat al en joekel van een moskee in R'dam.
    Maar ik heb niks tegen moslims hoor. Van de meeste moslims heb je geen last. Veelal alleen van de marrokaanse moslims.

Maar hoe zit het eigenlijk met "niet-moslims" in moslim-landen?
    Hebben zij daar ook kerken e.d. en voldoende facaliteiten om hun geloof uit te oefenen?

Rally-ho

9. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Geloof is de enige pest op deze aardkloot? Ik geloof dat iedereen wel een geloof heeft (Wat een zin) Geloof is een bepaald eopvatting over het leven, de een heeft andere opvattingen dan de anderen. Geloof is niet uit te sluiten of iets waar je je rug naar kan keren. 'It's all around you' :cool:

Ik ben niet echt bekend in Rotterdam eigenlijk en weet dus niet wat er wel en niet staat en of het haalbaar is en slim e.d.

Bedoel je hier nou mee dat, omdat andere landen geen faciliteiten voor anderen blijken te hebben, dat wij het dan ook niet moeten doen. Ik denk dat we zo wel meer 'respect' krijgen en een goede invloed uitoefenen hoor :)

10. TylerDurden

TylerDurden -------------------

Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon zelf in Rotterdam en ik vind het alleen maar mooi dat zoiets wordt gebouwd. Dat maakt van een kaal grasveldje een mooi ontmoetingsplek voor mensen met hetzelffde geloof.

En dat er mensen klagen, natuurlijk, dat zal wel altijd zo blijven. Maar de moslims moeten ook een plek hebben om te bidden, en die zijn er niet al te veel in Rotterdam.

Ik vind het een mooi initiatief en verbetert alleen maar de samenwerking tussen allochtonen en autochtonen.

Laatst bewerkt: 23 okt 2003
  11. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    _O_ Dat is precies wat ik bedoelde _O_

Zo creëer je als het ware een band en laat je de mensen weten dat ze welkom zijn. Er zijn andere mogelijkheden om deze mensen zich te laten aan te passen. Ook denk ik wanneer wij een stukje respect tonen dat zij ook meer moeite zouden doen om zich hier aan te passen zover dat nodig is. :)

12. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    You're living in a dream world girl!!

Wake up!

Ze krijgen alles wat ze willen hier maar er zijn er weinig die dat op een juiste waarde weten te schatten. Daarbij denk ik dat de moslims daar het grootste voorbeeld van zijn. Door total niet te integreren en hun eigen normen en waarden te behouden.

In zo'n moskee wordt geleerd dat vrouwen niks zijn, westerlingen slappelingen en dat je kindreen mag slaan om ze op te voeden. Nou ik zou daar niet zo trots op zijn hoor!

Het woord respect kennen ze niet hoor in die landen.

13. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    :confused: Nee dat leren wij ze dan wel. En dat ze in de moskee dat leren? Dat is gewoon niet waar.

Ik leef niet in een droomwereld maar ik ben iemand die altijd nog wat hoop heeft en dit niet te snel opgeeft en meteen het negatieve in mensen zie. Ik geef iedereen een kans om te veranderen en tja...de een heeft meer tijd nodig dan de ander.

Misschien moeten ze dan in die moskee ook van die borden hangen die wij op school hebben hangen met:'This is how we do it' en dan zijn er 5 belangrijke regels waar je je aan moet houden 8)

14. TylerDurden

TylerDurden -------------------

Leuk Bevonden:
    0
    Eehhhmmm ben jij een moslim? En je bent wel weer iedere moslim in dit land stereotyperen. Dit is helemaal niet zo wat jij zegt. Jij weet dit uit ervaring dat er geleerd wordt dat vrouwen geslagen mogen worden en dat ze geen respect hebben??? :confused:

Ook is die moskee niet alleen van de moslims, hij is ook toegnakelijk voor niet moslims, dit vind ik al een heel grote stap van de kant van de moslim organisaties.

15. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Dit is gewoon absoluut niet waar..
    Het islamitische geloof zegt NERGENS dat dat mag.. En geen enkele rechtgeaarde moslim doet dat.
    Je moet niet de fout maken om degene die het geloof fout interpreteren te zien als de gemiddelde moslim..
    Net zoals er christenen zijn die hun kinderen slaan en hun vrouw in de keuken willen hebben omdat ze dat zo tussen de regels door uit de bijbel lezen zijn er ook moslims die dat doen.. Maar geen van beide zijn representatief voor de gemiddelde christen of moslim.

16. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    zo bevoorder je naar mijn mening de intergratie niet, maar stop je enkel mensen in hokjes. Ik heb er niks op tegen hoor, maar voor mij hoeft het geloof in het algemeen niet zo. De naam van God, Allah en welke van deze vrienden er nog meer zijn, wordt veel te vaak misbruikt voor aanslagen, mishandelingen en dat soort onzinnige dingen.
    Dat ligt niet aan het geloof, maar aan de mensen en de intrepetatie hiervan, dat weet ik ook wel, maar hierdoor wordt de wereld wel een stukje onveiliger. Allemaal in naam van het geloof.

Bouw gewoon 1 toko waar iedereen komt bidden naar wie dan ook! Dat zou zorgen voor verbroedering als je het mij vraagt.

nee Munch, hier bedoelde ik niks mee, was gewoon een vraag. Weet namelijk niet of er facaliteiten zijn in deze landen voor christenen e.d. ;)

Rally-ho

17. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Nee ik ben geen moslim maar ik kijk tv en ik spreek ook weleens met ze ik verzin het niet.

Ik zeg niet dat ze geen respect hebben en ik scheer ook niet iedereen over 1 kam. Maar ik kan moeilijk elk geval apart gaan behandelen hier. Tuurlijk ik ken ook "goede" en gun die mensen echt wel wat. Alleen als ik bijv. met mijn vriendin naar Rotterdam ga vind ik dat we er zo verdomd weinig voor terug krijgen!!

18. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    en DAAR ligt het probleem.. hoe intrepeteer je wat er geschreven staat.Osama vindt zichzelf een rechtgeaarde moslim, maar vindt de doorsnee moslim dat ook?
    En zo kan je door blijven gaan.

19. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    iedere gaat misschien wat ver, maar kom jij hier maar eens regelmatig op de hoekse lijn reizen (trein lijn) en dan raak je er vanzelf van overtuigd dat de meeste marokkaanse (zover ik dat kan beoordelen) jongeren tot die niet rechtgeaarde moslim groep hoort.....tis bijna genoeg om een racist van mij te maken...en mensen die m'n andere posts in topics over sociale discussies lezen weten dat daar heel wat voor nodit is.....ik zou bijna zeggen "jammer dat zo'n kleine groep het voor de rest verpest" maar 't jammere is dat 't een grote groep is :{

20. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Tering hey, oorlog is het gevolg van zulke vooroordelen en gedachten, als je vrede wilt moet je ergens beginnen, en een grote moskee bouwen in een grote stad is een stap in de goede richting..

Deel Deze Pagina