1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Moskee in Rotterdam

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kane, 22 okt 2003.

1. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    oorlog is het gevolg van extremistisch uitoefenen en fout intrepeteren van het geloof.

2. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    een grote moskee bouwen is het teken geven dat moslims hier TE welkom zijn...
    Complete marokaanse gemeenschappen kunnen zich in Nederland vestigen met compleet behoud van cultuur, zo krijg je dus gewoon een grote Marokkaanse gemeenschap in Nederland die zich in het geheel niet (hoeven) aanpassen aan de Nederlandse cultuur...

Dit zorgt voor nog meer verdeeldheid, en helemaal in Rotterdam, waar dit 'probleem' al zo hooggespannen is...

is het nu oorlog dan hier?? :eek:

3. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Hehe eindelijk iemand die het snapt.

4. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Dit zorgt er juist voor dat ze een plek hebben waar ze samen kunnen zijn en hun cultuur kunnen behouden, het moet niet zo zijn dan ze hun eigen cultuur (compleet) weggooien voor de westerse..
    Zo voelen ze zich gerespecteerd en zullen ze ook vriendelijker overkomen...

Niet alleen oorlog zorgt ervoor dat het onvredig is in een land...

5. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Nederlandse cultuur optima forma = vrijheid van religie. Dit is grondwettelijk verankerd en houdt in dat je niet slechts in dat je in je huis de religie mag aanhangen die je wenst, maar dit ook actief mag beleiden.

Dit is 1 vd kenmerken van Nederland en hoewel de verzuiling nu achter de rug schijnt (misschien ook niet, ga maar eens naar Staphorst oid) was deze juist op deze vrijheid gebasseerd.

Een moslim die zijn eigen geloof beleidt is dan ook geen Nederlandse cultuurontkenner, maar participeert daaraan mee. Het zou van de zotte zijn dat de meerderheid een minderheid religeuse richtlijnen kan opleggen. Deze situatie is niet ondenkbaar, alleen laat hem wel bestaan als geschiedenis en noem het de middeleeuwen.

Over de vorm van een moskee en de plaatsing kan ik mij wel een discussie voorstellen (en daarbij natuurlijk een mooie uitgebreide analyse van het NIMBY effect), maar niet zozeer of er überhaupt één neergezet zou mogen worden.

Laatst bewerkt: 23 okt 2003
  6. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Dat klopt natuurlijk niet. Het is niet de bedoeling dat ze nederland gaan transformeren naar baghdad oid. Wij hebben onze eigen bouwstijl en daar moeten hun zich maar eens op aanpassen. Laat de islam zich maar eens moderniseren. Gewoon een mooi gemoderniseerd gebouw als Moskee.

Niemand moet zijn cultuur weggooien, we vragen alleen dat het zich aanpast aan de hedendaagse nederlandse samenleving, net zoals de kerken dat doen. Het is neit de bedoeling dat we er hier een ander land van maken dan waar we in leven namelijk.

Ik snap btw ook niet waarom je de hele dag met een hoofdoek en een gewaad wilt lopen. Maarja tis maar wat je over hebt voor je geloof natuurlijk. Ik zou mijn leven niet iop zo'n manier willen laten beinvloeden voor iets wat later misschien niet eens juist is.

Het is maar een boek. Over 50000 jaar geloven we misschien allemaal in Lord of the Rings ofzo. Niemand kan bewijzen dat Allah bestaat, niemand kan bewijzen dat God bestaat. Niemand kan bewijzen dat ook maar een geloof berust is op de waarheid. En daarom vind ik het zo raar als bij sommige mensen dat zo'n grote plek in hun leven inneemt. Ze gaan zich letterlijk aan de teksten in het boek houden en denken zo goed te leven terwijl er geen enkel bewijs voor is dat het ook zo is. De grootste kans is nog altijd dat er geen grote schepper is, omdat alles is geevolueerd uit niets. Planeten zijn ontstaan uit chemische reacties etc.

Dat je gelooft is prima, geloof kan een steun zijn voor mensen. Maar ik zie het liever altijd in gematigde vorm. Gewoon eens naar de kerk, moskee gaan en verder gewoon leven.

7. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    het probleem is niet dat er een moskee komt, ik vind het prima dat die mensen in Allah geloven, en respecteer dat gewoon, maar waarom moet het nou zo'n kollosale moskee zijn??

zo'n gigantisch gebouw als symbool voor de Islam in Rotterdam vind ik alleen maar slecht...
    zoals ik al zei: de moslims zullen zich hier TE welkom voelen, en bij elkaar blijven, want waarom zouden ze met die gekke Nederlanders omgaan, als ze bij hun eigen geloofsgenoten kunnen blijven??

Het blijft gewoon zo dat ze hier te gast zijn... vluchtelingen moeten we helpen omdat het mensen zijn, maar als ze hun hele cultuur mee gaan nemen, wordt het toch meer als een Marokko in Nederland. Want het bevordert de integratie absoluut niet...

nogmaals, ze hebben recht om hun eigen geloof uit te oefenen, maar waarom nou zo'n groot ding wat het complete aanzien van Rotterdam als Hollandse stad vernaggelt... zoveel allochtonen als er nu al zitten (= feit) is tot daar aan toe, maar Rotterdam wordt dus gewoon een smeltkroes van alle mogelijke culturen die elkaar niet zullen/kunnen accepteren, en van de werkelijk Rotterdamse cultuur blijft weinig over :mad:

8. matje

matje Soco Socoo!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, ze zijn hun land ontvlucht om een beter leven te vinden.
    Wij helpen ze hierbij door ze een huis te geven, opleiding aan te bieden en werkgelegenheid te geven.
    Maar wat krijgen we hiervoor terug????
    Ze misbruiken ons alleen maar, ze zoeken geen werk, nee waarom zou je dat doen, je krijgt toch een uitkering en kinderbijslag.
    En zoveel geld hebben ze in hun eigen land nog nooit gehad dus waarom zouden ze ook gaan werken.
    En dit baseer ik niet nergens op, mijn vader woont in een wijk waar het percentage van mensen ligt op ongeveer 90 procent allochtoon en 10 procent nederlands.
    Die allochtonen kunnen bijna allemaal geen nederlands en somigge wonen daar al 25 jaar.
    Dit is 1 van de armste wijken van Rotterdam en daar wonen dus bijna alleen maar allochtonen, een bewijs dat ze niet echt allemaal bezig zijn met werken.

Dit is ook 1 van de dingen waarom ik me irriteer aan zo´n moskee, het doet me gewoon denken aan dat soort figuren.

9. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je hebt deels gelijk, ik vindt dat allechtonen gewoon
    de taal moeten leren, moeten werken etc ( maar dit is een
    ander onderwerp ), maar om een man van 72 die jong naar
    nederlands is gekomen, en nee toen wisten mensen niet
    eens wat integratie was. heeft toen de tijd hard gewerkt
    en nu zijn we begonnen met intergratie dus een opa van 72
    moet ook gaan integrere. nee zo makkelijk gaat dat niet.
    en dan die moskee; het is een bidplaats waar er over
    de geloof wordt verteld en gebid, maar dan ook gelijk te zeggen dat ze daar dingen zeggen/vertellen die jij op de CNN heb gehoord, is gewoon niet goed.

10. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Dit is uiteraard waar, maar je ziet wel een heel belangrijk ding over het hoofd. En dat is dat de islamitische cultuur van oudsher een absolute mannencultuur is waar zij overduidelijk de baas zijn en vrouwen worden achtergesteld. Dit is geen vooroordeel, maar een feit. Dit komt voort uit traditie en is nu nog zo sterk aanwezig dat het in de praktijk het altijd zal winnen van het geschreven en gesproken woord. Zelfs voor de meest strenge gelovigen zijn de eeuwenoude tradities sterker en belangrijker dan de islam of de wet.

11. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Dat er een moskee gebouwd wordt in Rotterdam is op zich niet vreemd als je naar de samenstelling van de bevolking in deze stad kijkt. Vrijheid van godsdienst is een groot goed.
    Er zullen er in de toekomst meer gebouwd worden.

Wat niet kan is als men de moskee een symbool functie geeft om er iets anders mee aan te geven. De grootste van Europa lees ik.. en dan denk ik: Waarom moet dat gezegd worden?

Gaat het nu om de godsdienst of om wat anders?

Wat we als samenleving wel moeten doen is personen, die dingen zeggen of doen die wij niet acceptabel vinden, er keihard op aanspreken. Er zijn helaas altijd van die galbakken die het voor anderen verpesten.

We moeten wel accepteren dat de wereld er in 2003 anders uitziet. Je kunt nu eenmaal in onze tijd je grenzen niet sluiten.

We moeten ons meer wereldburger gaan voelen, maar daar hoort wel wederzijds respect bij. Zowel voor de cultuur als voor de godsdienst van bevolkingsgroepen.

Personen die dit proces verstoren moeten we hard aanpakken.

Laatst bewerkt: 23 okt 2003
  12. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja precies, je moet het gewoon als een moskee zien
    en niet als de grootste moskee van europa.
    ik denk egt niet dat de moskee een visite kaartje van rotterdam wordt ofzo. rotterdam heeft zijn eigen sfeer en dat wordt egt niet verpest door een moskee.

13. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het er absoluut niet mee eens.. gvd, die mensen mogen moskeën bouwen wat ze willen, maar het is weer zo ongelooflijk typerend voor nederland dat juist HIER in ROTTERDAM de grootste moskee van europa staat! ik kots op nederland.. nou, aan de andere kant, ik kan het op zich met 'de nederlander' nog wel goed vinden ('de nederlander' niet verwarren met 'de nederlandse allochtoon') in vergelijking met de rest van de wereld.. magoed..

op zich is het niet eens zo vreemd.. rotterdam heeft misschien wel de grootste concentratie allochtonen van heel europa!

14. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    btw.. respect @ gothicrulez _o_

15. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    ff oude koeien uit de sloot halen:

Je kan niet leven zonder geloof... JIJ gelooft ook. of je geloofd in God, allah.. Budah.. communisme, kapitalisme.. de superioriteit van je eigen ras.. whatever... je geloofd ergens in..
    mensen MOETEN geloven.. hoe dan ook..

Oke.. on topic..

Het gaat me niet om DAT ze die moskee bouwen.. maar het gaat er om WAT ze bouwen.. gdvr de grootste van europa!!! en in Berlijn wonen echt wel wat meer moslims dan hier hoor!!!

En wat betreft de islam cultuur.. het loopt de spuigaten uit bij mij hoor.. ik ken een gast uit Afganistan zon gemotiveerde en aardige gast.. niet normaal man.. en das allemaal nog niks.. hij zei zelf dat hij geen islamiet meer wou zijn omdat hij vond dat de islammieten het voor zichzelf verne*kt hebben..

ok... als ik zeg dat islamieten crimineel zijn ben ik rassist.. (maar dat zeg ik niet..) ik zeg dat de (verhoudingsgewijs) het grootste deel van de veroordeelden buitenlands is... en dan ben ik realist..

Mensen.. herinneren jullie je nog dat die vader en moeder van die ene marrokaan (weet zijn naam niet meer) die een nederlander had vermoord had gezegt dat het allah's wil was? Dat is precies hoe het met de islam is.. Verstokt en agressief...

ik zal jullie es wat vertellen. ik moest vorig jaar een PO maken over de islam.. en Mohammed heeft zijn godsdienst voor het grootstedeel door oorlogvoeren versprijd

16. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Dude, ooit gehoord van de kruistochten?

17. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Ja toen ging het ook al fout als een bepaalde groep bij een andere groep introk die daar al langer woonde.
    Het heeft nog nooit gewerkt, mensen die in andere landen gaan wonen om het financieel beter te hebben.

18. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    kruistochten.. laten we het daar es over hebben..
    ooit al eens gehoord van de saracenen? de voorvaarders van de arabieren? die vielen spanje binnen (toen van karel de grote als ik het me goed herinner..) en mede daarom.. (met als excuurs om het heiligeland te heroveren) zijn de kruistochten begonnen.. om de saracenen te verdrijven..

19. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0

Ik zat een tijdje geleden met m'n vriendin in de taxi in Leiden.
    Die taxichauffeur vertelde toen dat ie pasgeleden een turk in z'n taxi had gehad die het volgende vertelde:

"Ik lag al die nederlanders hier uit, alle turken doen dat.
    We neuken eerst alle nederlandse wijven, trouwen later met een turkse vrouw, dan neem ik 10 kinderen, die nemen ook weer allemaal 10 kinderen, die nemen ook weer allemaal 10 kinderen, en over 50 jaar zijn wij hier de baas.."

Nou komt er dus een gigantisch moskee in Rotterdam, weer een lekkere slimme actie.
    Wat die turk zei gaat hier ook echt gebeuren, mark my words.

Ik hou helemaal niet van moslims en dan mag je me rascistisch noemen, dat maakt me niet uit, ik ben tenminste eerlijk.
    Die marrokanen maken zo'n schijnheilig nummer met "kutmarokanen" en dan zingen ze "ze willen ons haten, we hebben niks gedaan" neehoor ali, wat zie ik dan elke keer opnieuw op het nieuws?
    Marokaanse jongen schopt jongen dood, marokaanse jongen schopt junkie dood.
    Niks gedaan? neuh....

Toen zag ik een keer een verslag van 2 vandaag dat ze bij die ouders van die Marokaanse jongen waren die die nederlandse jongen bij die supermarkt had neergeschopt.
    Volgens die ouders zou zoonlief zoiets noooooit doen, behalve als je hem kwaad maakt, dan vermoord ie je zei die vader, alsof het de normaalste zaak van de wereld was.

En voor zo'n cultuur moeten WIJ respect op gaan brengen??
    Nou dacht het dus niet he!
    Turken en marokanen doen over het algemeen weinig tot geen moeite om in te burgeren, werk te vinden, nederlands te leren enz enz.
    Nee want ze krijgen hier toch wel een uitkering en 10 keer kinderbijslag voor alle kinderen die ze hebben, en ondertussen rijden ze in een mercedes... rara hoe kan dat....

Ik wil echt niet zeggen dat er geen "goeie" turken of marokanen zijn, zeker niet, maar nederland is veel te tolerant tegenover alles wat moslim is.

M'n collega is pas nog beroofd door 2 marokanen... op een gegeven moment is zoiets geen toeval meer natuurlijk, en nou moeten we blij zijn met zo'n moskee in rotterdam?
    Een bom dr op zeg ik!

20. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Even wat extra cijfertjes nog:

99% berovingen en verkrachting in Rotterdam wordt gepleegd door allochtonen.
    67% van de Nederlanders vindt dat er teveel buitenlanders zijn.
    48% van de buitenlanders vindt dat er teveel buitenlanders zijn!!

Lijkt me duidelijk dat er dus iets moet gebeuren.

Deel Deze Pagina