1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Moskee in Rotterdam

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kane, 22 okt 2003.

1. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    En wie blies Bagdad op met VERBODEN clusterbommen waardoor er 9000 onschuldige mensen stierven(waaronder zo'n 2000 kinderen)??? En dat in de naam tegen terrorisme....??? Ik denk dat jullie je eens moeten realiseren dat figuren die Islamitisch zijn niet de enigen zijn die rare dingen doen... :mad:

2. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Er zijn inderdaad andere figuren die niet islamtisch zijn en ook rare dingen doen, maar ik vind toch dat de extreme islamitische groeperingen de kop er mee steken.. Neem Israel en Palestina als voorbeeld.. Israel bestookt doelen waar vermoedelijk terroristen zitten, bijna iedere keer komen bij zo'n actie burgers om, maar Palestina bestookt doelen waar alleen maar burgers zitten, en dan komen er ook associaal veel van om.. ;/

Ik vind dat niemand is gerechtvaardigd om burgers te doden, Amerika niet, Israel niet, en extreme moslim groeperingen niet.. Toch valt mij op dat juist de extreme moslim groeperingen meer op burgerdoelen mikken dan voorgenoemde landen..

3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Heb je wel eens gekeken naar de verschillen in grootschaligheid? Israel en de VS bombarederen gehele steden plat, terwijl terroristen dit op lang niet zo'n grote schaal (kunnen) doen. Daar rechtvaardig ik geen terroristische acties mee, maar ik word een beetje errug moe van de gedachte elke moslim = terrorist = grote massamoordenaar

4. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Lees mijn voorgaande 2 posts nog is door, daaruit blijkt dat mijn mening niet is dat iedere moslim terrorist is of whatever.. ik heb het over de Extreme Moslim Groeperingen..
    Deze groeperingen hebben echter niet de macht om hele steden plat te gooien, maar als ze de kans krijgen dan gooien ze de hele economie plat, met het liefst 2000 + burgerdoden erbij op 1 dag;/

5. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Okee, terug naar de moskee dan. Komen daar alleen extremisten? Of denk je dat er ook normale moslims komen?

6. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Blijft nog steeds generaliseren wat jij doet. Zoek voor de veranderering de nuance op Orcrist. Op dat speelveld speelt zich het dagelijks leven af. Niet in de extremen...

7. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Dit is zo simplistisch. Denk nu toch eens verder dan dat. Het gaat niet alleen maar om moskeeen, maar ook om zaken als bijv. islamitische scholen, weigering tot integratie e.d. En wellicht een toekomstige oprichting van islamitisch politieke partijen die gesteund kunnen gaan worden door een toenemende stroom moslims in ons land en wellicht een belangrijke inspraak kunnen kunnen krijgen in onze politiek. Je kunt dit afdoen als speculatie of doemdenken, maar ik kan niet geloven dat mensen hier zo achteloos om kunnen gaan met hun erfgoed. Ik kan je wel garanderen dat als dit zo door gaat er alleen nog maar meer problemen komen (en nee niet omdat mensen zoals ik zo ontzettend intolerant zouden zijn) en dat het straks te laat is om er nog iets aan te doen. Behalve op wellicht extreme manieren, maar daar zitten we nu toch ook niet op te wachten of wel soms.

Ook dit is weer zo'n typisch makkelijke opmerking. Wat is er mis met een een complete integratie (of assimilatie als dat een beter woord is)? Ik zie echt niet in waarom dat een probleem zou moeten zijn als dit een werelwijde standaard zou zijn. Stel ik emigreer naar bijv. Japan. Dan zou het toch volkomen normaal zijn als ik mij zoveel mogelijk zou gedragen zoals dat in Japan de standaard is. Voordat je naar het land gaat leer je zo goed als mogelijk is Japans om daar bij aankomst mee verder te gaan e.d.

Ik zie werkelijk waar het hele probleem niet.

8. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    dat is inderdaad precies de 2 goeie problemen die aangesneden worden.
    Er zitten inmiddels al turken in de pvda en inmiddels hebben allochtonen een eigen partij, niet dat die zetels heeft maar toch.
    Je ziet dus welke kant het opgaat.
    Op zich vind ik dat niet zo'n groot probleem mits mensen zich hier aanpassen, maar dat verdommen ze gewoon.
    In plaats daarvan passen wij ons aan hun aan, door bv die gigantische kutmoskeeën hier te laten bouwen.
    En zeg nou zelf...
    Als je in de tram in rotterdam zit, en er word om je heen 85 talen gesproken die je niet verstaat... dat is toch niet echt bepaald prettig?

Als mensen hier willen wonen, prima, maar dan moeten ze NEDERLANDS leren en praten, inburgeren, werken, niet allemaal 25 kinderen nemen, en niet hun cultuur hier doorvoeren...
    Maar helaas... daar zijn we te laat mee.

9. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Ben ik het inderdaad mee eens.. het druist tegen de integratie in..

10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik wil even voor mezelf hier iets duidelijk krijgen hiero.Dat d intergratiewetgeving meer dan soft is duidelijk. Maar ik heb het idee dat hier het probleem niet ligt. Volgens mij is er meer aan de hand hier. Vinden jullie de nederlandse wetgeving ten aanzien van criminaliteit te soft dat men hier zo ageert tegen allochtonen? Of zijn mensen hier ook echt bang voor terroristische aanslagen? En zijn mensen hier bang dat de nederlandse cultuur "verloedert"?

Dit om iedere keer statements te voorkomen waarin staat: ik heb deze situatie meegemaakt met allochtonen en daarom zijn allochtonen kut. En moskeeen mogen daarom niet gebouwd worden want eeeeh... daar bespreekt Al Qaida zijn nieuwe aanslagen enzo.

Wat is het probleem met allochtonen en hoe zouden we er iets constructief iets aan doen?

11. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Even hierop terugkomen, dat is oorlog. Dat maakt het niet vedragelijker, maar met iemand de expres een gas-aanval doet op eigen volk ben je wel blij dan? Het was trouwens zo dat 80% van de raketten guided zo zijn geweest, dat is veel meer dan normaal gesproken.

Wie vlogen er twee vliegtuigen in twee wolkenkrabbers met het doel onsschuldige mensen te doden? Zonder enige reden dan ook!

Tuurlijk vielen er in Iraq slachtoffers onder de bevolking, maar dat is dan zeker niet hun opzet.

:{

12. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    De nederlandse cultuur verloedert sowieso.
    Maar dat ligt niet alleen aan de allochtonen, dat is ook een normen en waarden probleem.
    Maar het aantal allochtonen groeit en groeit inderdaad wel degelijk, op zich heb ik daar niet zoveel problemen mee, MAAR die mensen moeten zich gewoon aanpassen, en een groot deel verdomd dat gewoon.

Als je over straat loopt en je spreekt een aantal volwassen turken of marokanen aan spreekt 70% zeer gebrekkig of helemaal geen nederlands.
    Zoiets vind ik echt ONBEGRIJPELIJK.
    Hoe kan je nou in godsnaam al een aantal jaar in een land wonen, en om te beginnen nog steeds de taal niet beheersen.

Als je hier in Dordrecht kijkt worden alle turken zo'n beetje in 1 buurt neergekwakt, en alle antilianen en surinamers weer in een andere wijk.
    Nederlanders wonen dr in die wijken niet of nauwelijks, en wellicht zit daar het probleem.
    Op die manier raken mensen dus niet ingeburgerd en raken ze geisoleerd samen met hun eigen volk.

Op deze manier krijg je dus een sneeuwbaleffect waar niemand wat aan heeft, en niemand doet er ook iets aan, ook de politiek niet, of in ieder geval te weinig.

Neemt niet weg dat ik wel vind dat die lui zelf ook totaal geen initiatief nemen om in te burgeren, en daar stoor ik me aan.

Voor aanslagen hier ben ik niet bang, hoewel het natuurlijk wel zou kunnen.
    Wat eerder een probleem is is de criminaliteit onder de allochtonen, want die is behoorlijk hoog.
    En dat soort lui moeten ze gewoon zonder pardon terugsturen naar waar ze vandaan komen.

Maarja, met die struisvogelpolitiek hier veranderen dingen toch nooit.

13. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    :mad: Dus jij ziet oorlog als een goede reden om mensen over de kling te jagen...|:-

Saddam = idioot en moet verdwijnen. Perfect! (Alleen de reden die ze gebruikt hebben is een beetje raar, het is namelijk al lang aangetoond dat Saddam en Osama elkaar totaal niet trekken.) Om Saddam te pakken is 1/3 van Bagdad bestookt met, voor een deel, guided missiles. Valt ergens nog in te komen, maar waarom is er op een gegeven moment ervoor gekozen om met clusterbommen te gaan gooien??? Op bewoond gebied!!!

9000 Irakezen zijn gedood terwijl Saddam nog leeft? En hoe staat dat in verband (die er al niet is want de Irakezen hebben niks met de aanslagen van 9/11) te maken gehad met de 2000 doden van het WTC gebouw?

Om ff op jouw opmerking terug te komen:
    Ik neem aan dat je hiermee de VS bedoelt. Leg mij eens uit: waarom hebben zij een verdrag ondertekent om géén clusterbommen te gebruiken op bewoond gebied? Waarom hebben ze ook aangegeven dat dat onmenselijk is. En waarom hebben ze die dan wél gebruikt op Bagdad? En jij zegt dat dat hun opzet niet is geweest? Yeah right...

Maar goed, ik dwaal af van het onderwerp. Ik had liever een constructieve bijdrage (tav de rotterdamse moskee) van je gezien in plaats van deze nonsens te lezen

14. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ze zijn nu bezig met een parlementair onderzoek naar wat er misgegaan is met de integratie in de afgelopen jaren. Hopelijk verandert er iets ten goede. Het heeft in ieder geval wel de prioriteit in de kamer nu

15. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Voor zover ik weet zijn er geen clusterbommen op Bagdad gegooit, en is het aantal burgerslachtoffers veroorzaakt door een directe aanval van de VS vele malen lager..

16. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Dus jij denkt dat het de bedoeling van Amerika was om zoveel mogelijk doden te maken tijdens de bombardementen? Nee, dat klinkt logisch. Tijdens de oorlog kostte het 1 miljard dollar per dag om er door te blijven vechten, dat doe je niet zonder reden.

De voornaamste reden was trouwens niet de link tussen Osama en Saddam, maar het vermeende bestaan van illegale wapens. En het lijkt mij ook dat er een link tussen Osama en Saddam zat, waar komen al die aanslagen vandaan?

Geef me even een pers-bericht waar er staat dat ze clusterbommen op een woonwijk hebben gegooid. Heb ik namelijk niets over gehoord.

/Ik bedoel niet dat ik je niet geloof, maar ik heb er gewoon niks over gehoord. Voor de duidelijkheid.

Laatst bewerkt: 29 okt 2003
  17. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
  18. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Ook is het zo dat veel posten van de Iraqi's juist in woonwijken geplaatst werden als een human-shield. Maar, het is natuurlijk erg jammer dat onschuldige mensen zo omkomen.

19. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Navy Seals....? Wellicht een oplossing...?

En zijn er wapens gevonden? Nee! Was er voldoende aanleiding om een oorlog te beginnen? Nee! En is er een relatie tussen OSama en Saddam? Nee, het blijkt dat die twee personen elkaar niet konden uitstaan. In Osama's ogen was het Saddam's schuld dat de Amerikanen op 'heilige grond' waren. Saddam was immers de persoon die Koeweit binnengevallen was waardoor de Amerikanen "hun" olie kwamen veilig stellen. Tevens is Saddam niet eenzelfde islamiet als Osama. Trek hier je conclusies uit...

En Technoob bedankt voor de links.

20. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ik geloof niet dat meneertje Bush ook maar een fuck geeft om het Iraakse volk, het enige wat hij ziet in Irak is een potentiele stimulator voor de Amerikaanse economie...

(uiteraard bedoel ik met Bush de Amerikaanse regering, want geloof maar dat Bush sr. en gevolg (Dick Cheney, Rumsfeld) veel meer over de beslissing te zeggen hebben gehad dan poppetje Bush jr. )

maar ging dit niet oorspronkelijk over een moskee in Rotterdam??

de kwestie Amerika-Irak lijkt me dan erg ver gezocht...

Deel Deze Pagina