1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Moskee in Rotterdam

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kane, 22 okt 2003.

1. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik had het ook al aangegeven :)

Maar lukte niet :'-(

2. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Allereerst wil ik nog wel even zeggen dat er nu wel geklaagd wordt dat men meer over randzaken (weer Amerika :mad: ) praat dan over het onderwerp wat da -Z- aandroeg, maar ondertussen is het ook wel zo dat waneer iemand een meer inhoudelijke bericht post dat daar nauwelijks op wordt gereageerd. Maar als iemand weer eens iets post in de trant van dat alle k*t buitenlanders motten oprotte ensow, jullie er wel als de kippen bij zijn. Waar of niet?

Dit bericht had ik een aantal pagina's terug al gepost en het geeft voor mij iig een goed beeld over hoe ik op de hele zaak kijk. Ik weet niet of dit nu precies is wat je bedoelde of dat je het al had gelezen da -Z-, maar kijk maar even wat je er mee kunt. :)

Laatst bewerkt: 29 okt 2003
  3. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Ken je de film Black Hawk Down? Dat is onmogelijk, midden in vijandelijk gebied met een handjevol mensen een complete woonwijk proberen veilig te stellen..

Over die wapens, ze zijn er nog steeds naar aan het zoeken. Ik zelf geloof niet dat ze iets zullen vinden, maar voor mij was Saddam zelf al reden genoeg tot oorlog.

/De actie waarop BHD is gebaseerd namen ruim honderd soldaten mee, en nog steeds kwamen ze diep in de problemen btw (dat waren Rangers en Delta, niet SEALs)

Laatst bewerkt: 29 okt 2003
  4. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    En remember Bagdad is een wereldstad, kom je daar met je SEAL teampjes even meer dan 1000 man uitroeien.. nog ff;/

Btw, er zijn wel degelijk sporen van de aanwezigheid van chemische wapens aangetroffen, echter er zijn geen feiten dat er chemische wapens aanwezig waren..
    Maar ik vind het reden genoeg, een land als voormalig Irak mag er wat mij betreft niet eens aan beginnen, aan de ontwikkeling van een chemisch wapen, ze zijn namelijk totaal niet bang het op burgerdoelen te gebruiken;/

5. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    gelukkig maar dat we er 100% zeker van kunnen zijn dat de VS alleen maar goede dingen doet met hun wereldmacht :{

6. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Jij denkt dat het voormalig Iraq (onder bewind van Saddam) het beter doet?

Ik durf te wedden dat een land als Frankrijk er niet eens goed mee om kan gaan.

7. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Maar het gaat over een moskee in Rotterdam. Ik vind het best een beetje verontrustend dat een discussie over een moskee in Rotterdam na een paar pagina's al weer overgaat in een discussie over Al-Quada en The war against terrorism.

Blijkbaar ziet men hier op dit forum bijna automatisch moslims als terroristen :eek:

8. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Dat gebeurd automatisch als je dagelijks moslims op tv hoort roepen over de jihad en dergelijke.

Maar volgens mij begrijpt iedereen hier wel dat lang niet alle moslims terroristen zijn hoor. :)

9. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Een paar dagen geleden gepost.

En vandaag in de BN/DeStem het onderstaande nieuwsbericht.

Opnieuw rel rond moskee Rotterdam

Donderdag 30 oktober 2003 - ROTTERDAM – Opnieuw is commotie ontstaan rond de Essalam-moskee in Rotterdam-Zuid.

De financier van het nieuwe gebedshuis, sjeik Hamdan bin Rashid al-Maktoum, zou miljoenen dollars hebben geschonken aan de Taliban en aan fundamentalistische moslims in Pakistan.

De Tweede-Kamerleden Wilders (VVD), Eurlings (CDA) en Eerdmans (LPF) hebben daarover vragen gesteld aan de ministers van Binnenlandse Zaken, Buitenlandse Zaken en Justitie. De sjeik is minister van Financiën van de Verenigde Arabische Emiraten. Zijn familielid Mohammed bin Rashid al-Maktoum, de minister van Defensie, zou op zijn website terroristische daden verheerlijken. De Kamerleden vrezen dat met de steun in de Essalam-moskee fundamentalistisch gedachtegoed wordt uitgedragen

10. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Valt niks tegen in te brengen, de moslims die geen kwaad met het Westen voor hebben die hoeven volgens mij niet persé een authentieke moskee.. Het zijn de extremisten die niet willen integreren en die hier een 2e Midden Oosten van willen maken ..

11. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de bouw van die moskee in rotterdam een slechte zaak om de volgende redenen:

1. Een nieuwe moskee in Rotterdam is ok, want die mensen moeten hun geloof toch ergens uitoefenen. Maar waarom moet het zo groot? Ik begrijp best dat het aantal moslims groeit in Rotterdam en dat er grote moskees nodig zijn maar dit is absurd. De hoogte van de minaretten en de arabische patronen maken het te dominant in de skyline van Rotterdam. Waarom niet kleiner? Waarom moet het altijd zo groot, zo opvallend? Zo wekken ze de indruk niet te willen integreren en hun cultuur te willen verspreiden. Ik vind het echt niet kunnen en asociaal.

2. Zo'n grote moskee maakt het ronselen voor de jihad wel héél erg makkelijk. Je weet hoe mensen in groepsverband kunnen reageren. Als er duizenden mensen tegelijk in een moskee zitten is het voor een imam vrij makkelijk om de bezoekers op te zwepen. Dit maakt het ronsen erg makkelijk en het kan daardoor een broeinest worden van extrimisten. Verder wordt hierdoor het het integratie proces niet bepaald bevorderd.

3. Het feit dat de moskee gefinancierd wordt door een Saoudische extremist wekt bij mij nog meer wantrouwen. Hij doet dit immers niet voor nix. Extremisten hebben als doel de Islam over de hele wereld te verspreiden, desnoods met geweld zo staat in de Koran. Dit wordt ook wel de Jihad genoemt. Dan ontstaat bij mij een groot vermoeden dat deze moskee ook voor dit doeleinde wordt gebruikt.

4. Voor mij bestaat er een groot verschil tussen het bouwen van kerken en het bouwen van moskeeën. Christenen zijn over het algemeen gematigd en hebben geen drang tot het bekeren van mensen en het uitbreiden van het geloof. Dit in tegenstelling tot de Islam. Natuurlijk zijn er veel gematigde moslims, maar het aantal extremisten neemt wereldwijd toe.

Ik zie de groeiende Islam als een bedreiging voor Europa. Ik kijk dan niet naar het geloof of afkomst van de mensen (ben geen rascist) maar naar hun denkwijze. Door een groeiend aantal moslims in Europa zal hun politieke invloed alleen maar toenemen. En daar zit mijn punt. Ik ben voor een democratie dus van mij mag de AEL bestaan. Maar ik vrees voor hun ideeën. Hun ideeën zullen de moslims nog meer een aparte bevolkingsgroep maken. Vrouwen rechten zullen aangescherpt worden. Joden zullen weer vervolgd worden. Dit is geen geintje want het staat in hun partij programma. Ik vind dit een uiterst zorgwekkende ontwikkeling. Dit is een regelrechte teruggang naar de middel eeuwen. Vandaar dat ik erg kritisch ben over de ontwikkeling van de Islam in Europa en alle zaken die daarmee samen hangen.

12. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ehh.. wel eens van de Kruistochten gehoord??

en over de gematigdheid, moet je maar eens in Tholen kijken hoe gematigd ze daar zijn...

en Islamieten zijn over het algemeen ook gematigd en hebben ook geen drang tot het bekeren van mensen en het uitbreiden van het geloof...

de Jihad wordt nu alleen uitgevoerd door de meer extremistische Islamieten...

En dat zijn er idd meer dan extremistische Chiristenen, omdat dat geloof amper meer nagevolgd wordt, en eigenlijk ook nogal achterhaald is (net als de Islam, en elk geloof trouwens)...

13. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon vlakbij Opheusden en ik weet heus wel wat refos zijn. Maar zie jij die al bomaanslagen plegen op moskeeën? De kruistochten zijn inmiddels al zon 900 jaar voorbij. En die zie ik in deze tijd nog niet zo snel herhaald worden. 11 september is nog maar 2 jaar geleden. Zie je het verschil een btje? En in dat laatste spreek je je eigen een btje tegen. Eerst zeg je dat er ook nog veel extreem gelovige christenen zijn en dan weer niet. In de randstad is het geloof idd minder. Maar in de streek waar ik woon "de Betuwe" zitten de kerken nog aardig vol. Ik zit ook op een Chr. school en ik heb nie echt het idee dat het christelijke geloof in mijn regio afneemt. Als iIlamieten hun Koran letterlijk intepreteren, wat eigenlijk ook moet volgens de wetten van de Islam, zie je dat Allah beveelt alle ongelovigen honden te bekeren tot de Islam. Desnoods met geweld. De opkomst van het westen hebben deze geloofsovertuiging alleen maar aangewakkerd. Het aantal extremisten neemt gestaag toe. Vooral in Indonesië. En wist jij dat Afganistan 30 jaar geleden nog moderner en geantcipeerder was dan Nederland?

14. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    En wist jij dat Afghanistan nu op de rand van een burgeroorlog staat? Het enige wat ik duidelijk wil maken is dat je niet zomaar dingen moet gaan schreeuwen waar jij geen weet van hebt. De betuwe is geen Rotterdam

15. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat zeg ik toch ook blinde! Wat ik bedoel te zeggen is dat het extremisme wereldwijd toeneemt en dat die moskee in Rotterdam wel eens een schakel in een groot extremistisch mechanisme kan zijn. Afganistan was 30 jaar geleden een modern land, maar toen de taliban de macht greep was het gedaan gedaan. Same story voor Iran en Pakistan. Op de filipijnen staat het zelfde te gebeuren. Extremisme rukt wereldwijd op. En waarom zou Nederland een uitzondering zijn? Ik vind dat er eerst een grondig onderzoek moet komen op het toekomstig gebruik van de moskee. Ook moet er controle worden gehouden vind ik.

Laatst bewerkt: 30 okt 2003
  16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Veel zinnigs heb je niet melden he? Maar goed, ga nog maar wat aarbeien plukken flipje :). Houden wij randstadters bezig met zaken over grote moskeen enzo ok?

Laatst bewerkt: 30 okt 2003
  17. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Goh wie discrimineert hier? Dat ik in de Betuwe woon hoeft niet te beteken dat ik niet op de hoogte ben van de zaken die zich in de randstad afspelen hoor! Dat slaat nergens op. Ik geef mijn mening over een internationaal vraagstuk, dat ook gevolgen heeft voor ons eigen land.

18. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Vind je het dan geen betere vraag om na te gaan WAAROM extremisme toeneemt in plaats van alleen maar te constateren DAT het toeneemt? Je zit alleen maar te roepen dat het mis gaat en dat we zo in gevaar zijn. Wellicht komt het doordat wij (= westerse wereld)in het verleden ook niet zo enorm vriendelijk zijn geweest tegen andere naties (en wellicht nog steeds niet zijn). En wat nog meer is en ik kan het niet genoeg herhalen: hou toch op met het idee genereen dat we in een of ander oorlogsgebied wonen!!

Tijd voor een boterham met jam...

19. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Interessante discussie dit, daar hou ik van. Op jouw laatse opmerking ga ik niet meer reageren, STEEK DIE BOTERHAM MET JAM MAAR IN JE REET!

Ik heb 2 redenen aangegeven wáárom het extremisme groeit:

1. In de Koran staat het letterlijk geschreven dat de Islam desnoods met geweld over de hele wereld verspreid moet worden.

2. De opkomst van het Westen. Het westen heeft in de afgelopen eeuwen een ongekende economische bloei meegemaakt, wat een doorn in het oog is voor veel fanatieke moslims. Door deze economische groei heeft het Westen té veel politieke invloed gekregen op de rest van de wereld. Ook dit werkt het extremisme in de hand.

Natuurlijk is het geen oorlog in Nederland. Maar als deze ontwikkeling door blijft gaan sluit ik een groot conflict binnen Europa niet uit. Het idee van kruisvaart is bij de christenen allang weg, maar bij veel Moslims nog zeker niet. Als ik 2 jaar geleden had voorspeld dat de twintowers door moslimterroristen zou worden opgeblazen, had je me ongetwijfeld voor gek verklaard. En nu is dat ook het geval. Het kan lang duren. Maar een conflict tussen moslims en niet-moslims binnen Europa sluit ik niet uit. Het is een feit dat er dagelijks extremistische ideeën worden bij gebracht. Ik weet niet of jij die die documentaire hebt gezien van de EO. Ze gingen naar een willekeurige school in Amsterdam en vroegen moslimpeuters hoe ze over Nederlanders dachten. Nou ik moet zeggen, ik wist niet wat ik hoorde! Nederlanders waren honden, Joden moesten dood. Kinderen van 5 zeggen zoiets!! Dat komt niet vanzelf er is een opwaartse beweging van extremisme aan de gang. Gestructuureerde verheviging van de Islam. Dat kan je niet ontkennen. Op dit moment is een conflict erg ver weg. Maar gezien de huidige ontwikkelingen houd ik mijn hart vast voor de komende 100 jaar. Niet alle moslims denken zo, dat weet ik wel, maar het aantal neemt toe.

Laatst bewerkt: 31 okt 2003
  20. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Je zegt niet te reageren op mijn laatste opmerking om vervolgens er een opmerking over te maken...:{

En dat bedoel ik: veel schreeuwen zonder door te hebben wat je nu eigenlijk zegt. En wist je dat de bijbel ook extreme stellingen poneert?

Voor de rest ben ik het wel eens met enkele delen in je verhaal hoor :)

Laatst bewerkt: 31 okt 2003

Deel Deze Pagina