1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Moslimvrouw moet hoofddoek afdoen voor foto

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flamingo, 7 jun 2003.

1. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Ja joh, is goed hoor. Heb je vrienden?

2. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kijk dit veranderd de zaak:

Dit had ik nog niet gelzen, omdat de threadstarter dit had verwijderd.

Ik zou dit ook verbieden. Amerika heeft net een paar aanslagen achter de rug en wil dat dit ook nooit meer gebeurt. als die vrouw zo zou bllijven op die foto dan zou ze ongehindert iets kunnen doen dat wij niet leuk gaan vinden.

Of, iemand doet gewoon volledige sluiering aan en doet netals of ze die vrouw is....

3. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Ey ik ben zelf moslim, maar dat hoofddoeken shit vind ik echt bull.

4. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Kun je ook uitleggen waarom?

Want de ene moslim draagt m'n vlgs mij dag en nacht, en de ander vind 't zoals jij bullshit :confused:.

5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vind dat vrouwen niet alles hoeven te pikken wat ze moeten van de Islam. Als ze er echt in geloven en het ook willen dan is het ok. Maar als ze tegen hun wil hun lichaam moeten verbergen moeten ze dat niet doen. Het is hun leven, ze moeten er zelf mee leven en niet de Islamitische mannen.

6. 70ffL1n3

70ffL1n3 God among insects

Leuk Bevonden:
    0
    als je in een Westersland leeft, waar je het gezicht goed op het rijbewijs moet kunnen zien (zodat, als een agent je aanhoudt die kan zien of het rijbewijs wel daadwerkelijk van jouw is) dan moet je je daar gewoon aan houden. Je verhuist naar zo'n land voor een beter leven, maar zoals met alles ; je hebt rechten en PLICHTEN! Je moet je houden aan de regels die zowel gunstig als ongunstig voor jou zijn.

7. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Mooi gezegd jongen_O_ . Daar ben ik het helemaal mee eens.:cool:

8. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kijk, dat bedoel ik nou.
    De hele westerse gemeenschap maakt hier een probleem van.
    Dat het schending van mensen rechten zou zijn.
    Terwijl de echte moslims, het gewoon 'bull' vinden..

9. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    En dit dan ? Ik haal nu wel 2 dingen door elkaar maar dit vind ik ook diepe onzin....

Turkse les voor kleuters in Rotterdam

Uitgegeven: 6 juni 2003 10:30
    Laatst gewijzigd: 6 juni 2003 11:10

ROTTERDAM - Twee Rotterdamse basisscholen met veel Turkse leerlingen willen aan kleuters deels les gaan geven in het Turks. De kinderen krijgen per week een paar uur Turkse les om deze taal naast het Nederlands goed te leren beheersen.

Dat zei vrijdag A. Werdekker van het Bestuur Openbaar Onderwijs Rotterdam (BOOR). Hij is de voortrekker van een ander experiment om op twee openbare basisscholen aan kleuters Engelse les te geven. De scholen die Turks onderwijs willen aanbieden, zijn de openbare basisschool Combinatie 70 en de protestants-christelijke Oranjeschool. Ze zijn de eerste scholen in Nederland die Turks gaan geven.

Vreemde talen

In de Rotterdamse gemeentepolitiek in niet iedereen even gelukkig met het gebruik van vreemde talen. De gemeente biedt bijvoorbeeld voorlichtingsfolders alleen in de Nederlandse taal aan.

"Ik vind dit geen goede ontwikkeling", reageerde raadslid W. de Waal (Leefbaar Rotterdam), zelf leraar in de wijk Spangen. "Het bevordert de integratie niet. Ik merk in de praktijk dat het voor de meeste leerlingen al moeilijk genoeg is om één taal te leren. Het is ook discriminerend. Waarom lesgeven in het Turks, en niet in het Marokkaans of Arabisch?"

Turks

Volgens Werdekker is het wel belangrijk dat de kinderen op jonge leeftijd meerdere talen goed leren beheersen. "Veel Turken in Rotterdam spreken na hun lagere schooltijd niet alleen slecht Nederlands, maar ook slecht Turks. Als kleuters kunnen ze een belangrijk fundament leggen."

Het Turkse onderwijs geldt als een van de experimenten om de onderwijsachterstanden in Rotterdam weg te werken. Meer dan de helft van de leerlingen heeft taalproblemen. De adviescommissie voor het onderwijsachterstandsbeleid heeft positief op het plan gereageerd.

Directeur T. Nelen van BOOR benadrukt dat het experiment nog nader moet worden uitgewerkt. "We weten nog niet hoeveel uur en welke vakken in het Turks moeten worden gegeven. Het is ook niet de bedoeling dat Nederlanders of Marokkanen Turkse les krijgen."

Oudere kinderen hebben al enkele jaren de kans om hun moedertaal op school beter te leren beheersen, via het oad-programma (onderwijs in allochtoon levende talen). Volgens wetenschappers is de kans groter dat ze het Nederlands leren, als ze een betere kennis hebben van hun eigen taal. De overheid wil dit programma echter afschaffen.

10. king of XBOX

king of XBOX active user agian

Leuk Bevonden:
    1
    dit vindt ik dus echt onzin he.
    kom op zeg. we leven hier in nederland. en als Turken dan Turks willen leren dan leren ze dat echt wel van hun ouders. na een generatie of wat. kan het inderdaad zijn dat ze gebrekkig Turks spreken, maar zoiets noem je integratie.
    en als ze Turks willen leren waarom kiezen ze het dan niet op de middelbare school ofzo als extra vak.

11. GAGGAG

GAGGAG The Outsider

Leuk Bevonden:
    0
    ten eerste is het in de islam verplicht om een hoofddoek om te doen en het staan wel in de koran beschreven.

ten tweede niet ieder turk/marokkaan is een moslim. de gelovige dragen een hoofddoek, de niet gelovige niet. spreekt voor zich.

ieder mens mag zijn geloof tonen, of je christen of moslim bent.

Nilamo

Ey ik ben zelf moslim, maar dat hoofddoeken shit vind ik echt bull

hoe kun je nou moslim zijn en toch vindt je hoofddoeken shit?

Laatst bewerkt: 7 jun 2003
  12. X-cube

X-cube 1 X to Rule Them All

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een half bloedje, m'n vader komt uit marokko en m'n moeder uit nederland, maar ik ben geen moslim of christen.

Ik vind dat mensen moeten kunnen dragen wat ze willen of het nou op de noorpool is of in new-york.
    Want ik ben er altijd al tegen geweest dat de wet bepaald wat mensen doen enz.(hiermee bedoel ik vrijheids van menings -geloofsuiting)

Als ik naakt op een skateboard wil surfen vind ik dat ik dat moet kunnen doen.

13. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Dat heb je dan dus fout. Als je in een land woont waar er regels en normen en waarden zijn dan heb je je daar aan te houden. WIl je dat dan moet je ergens anders gaan wonen. Een regel is dat je hier volledig op de foto staat zodat we je kunnen identificeren. Ook is het niet de bedoeling dat je met een vuilniszak over je hoofd aan kleuters lesgeeft, of dat je naakt over een strand loopt waar ook kinderen spelen.

14. IK NL

IK NL Guest

ja maar als de politie jou door een manier niet kan identificeren is het verboden, ik mag ook geen bivamuts op als ik op de foto ga hoor.

15. IK NL

IK NL Guest

precies je wordt echt opgepakt als je naakt over straat loopt hier hoor en terecht (tenzij het een leuke blonde snol is 8) )

16. X-cube

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel gewoon dat de maatschappij van nu teveel bepaalt over de mensen en daar erger ik me aan, als je vroeger in de natuur leefde dan kon je ook doen wat je wil.
    Maar de maatschappij komt er nog wel achter dat het zo niet werkt met macht, geld, oorlog en discriminatie.
    Want op deze manier gaat de werled gewoon naar de klote.

17. king of XBOX

king of XBOX active user agian

Leuk Bevonden:
    1
    tuurlijk kun je moslim zijn en die hoofddoeken zijn. er zijn toch net zo goed heel gelovige christenen die bijna nooit naar de kerk gaan.
    ieder gelooft op zijn eigen manier, maar houd zich aan een basis en die basis is bij nilamo de Islam.

18. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Je maakt het echt weer erger kijken dan het is. Het lijkt nu alsof alles in Nederland wordt gecontroleerd. Jesus man we zijn zo tolerant als de pest en dan ga je zueren als we verwachten dat je tenminsten HERKENBAAR op de foto gaat? Je gaat toch niet met een bivakmuts of hand voor je gezicht op een papier wat kan gelden als je identificatie? Op je tennis clubcard ga je maar met je hoofdoek of whatever op de foto. ALs je dat niet begrijpt ben je echt dom.. je bent ook zo iemand die gaat zeuren als er meer camera's worden geplaatst voor je privacy zeker?

19. IK NL

IK NL Guest

ja of tegen preventief fouileren.

20. X-cube

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nooit gezegd dat het om een foto gaat dat je dan niet mag aantrekken wat je wilt.

Hier ben ik niet tegen en zeg voortaan geen dingen die je niet weet over mij en blijf ook een beetje rustig dit is een forum hoor geen rechtzaak.

Deel Deze Pagina