1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Moslimvrouw moet hoofddoek afdoen voor foto

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flamingo, 7 jun 2003.

1. Graveman

Graveman Geest verkenner

Leuk Bevonden:
    0
    Om toch maar gewoon on-topic te blijven:

Het id achter een identiteit-rijbewijs is dat je kunt bewijzen wie jij bent en/of gerechtigd bent om een voertuig te besturen. Als de wetsdienaar niet kan met overtiuging kan bepalen dat jij wel degene bent volgens je papieren, ben je in overtreding. Het dragen van zonnebrillen, petten, hoeden of hoefddoeken is dus volgends de wet ook niet toegestaan, evenals en profiel op de foto gaan. gesluierd op de foto lijkt mij dan helemaal verkeerd. Het, i.m.o., "gezeur" over of het wel of niet vanuit een geloofsovertuiging gebeurd vind ik niet aan de orde omdat we hier nog steeds in een land wonen die kerk en staat voor de wet scheiden. Als je dus niet je sluier af mag doen, vind ik ook niet dat je auto mag rijden, simpelweg omdat je mij niet wijs kunt maken dat je echt een goed overzicht op de verkeersituatie hebt. Ik ben niet-gelovig, en ben van mening dat iedereen mag geloven wat hij wil. De pech is alleen dat iedereen zijn eigen intrepetatie eraan geeft. En ook alles "in de naam van" doet, en/of alles aan een ander (hogere macht) toeschrijft, om maar zelf niet met de last rond te hoeven lopen. Het dragen van enige vorm van sluiering als reden zoals die opgegeven worden door de bewuste geloven, vind ik in mijn ogen een beperking van je persoonlijke vrijheid en zeggenschap over je eigen lichaam. Daarom vind ik het een goede zaak dat er wat aan gedaan wordt.

2. GAGGAG

GAGGAG The Outsider

Leuk Bevonden:
    0
    Is wel raar dat niemand er eerder over begon (hoofddoek)..

3. IK NL

IK NL Guest

nee dit is echt onzin het klopt idd dat er in turkije geen hoofddoekjes mogen worden gedragen in openbare gebouwen, het lijkt me sterk dan dat het van de islam moet.

4. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hoe zo, ''ook''? ik ben juist (als een van de weinige) PRO-Amerikaans.. God Bless America!

Nja iedereen heeft soms bondgenoten en soms vijanden. op dat moment wat Saddam een goede kameraad.
    overgens Wie heeft Saddam een flinke tik op z`n lul gegeven? en op die van Bin laden? Jawel Amerika..

Edit: En iedereen zeikt wel op Bush. maar hij komt alleen op tv, hij is alleen het gezicht van Amerika.
    Ik denk dat de CIA, en alle mensen om Bush heen.. meer macht hebben als Bush zelf...

Laatst bewerkt: 8 jun 2003
  5. SagarAmarjit

SagarAmarjit Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lopen nu wel ineens veel threads met moslim gerelateerde onderwerpen.

6. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4

Maar wat is er dan zo goed aan de VS? De VS staan als 1 van de laagste landen kwa scholing, Australië, Canada, Sweden, Nederland en Denemarken bijvoorbeeld hebben dezelfde rechten als amerika, maar nog een stuk meer, bijvoorbeeld: prositutie, homo huwelijk, gelegalizeerde drugs, weg doen van doodstraf etc.

Bullshit, Bush heeft fucking veel macht en hij weet het. Hij is alleen zo dom als het achtereind van een varken. Voordat hij werd 'gekozen' als president was hij nog nooit buiten de VS geweest. Hij heeft het zelfs voor elkaar gekregen om 'een paar landen in het westen' de 'axis of evil' te noemen.

Oh, en dus omdat hij volgens jou niet zo veel macht heeft maakt het niet uit!? Hij is de president, juist omdat hij het gezicht is van de VS heeft hij macht.

7. IK NL

IK NL Guest

zij hebben de mac donalds uitgevonden :)

8. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat er zo goed aan Amerika is?
    - Straffen (Pim fortuyn in Amerika doodschieten leverd je waarschijnlijk de doodstraf/ 3 x levenslang op. hier krijg je 18 jaar... waarvan je er slechts 14 van hoeft uit te zitten)
    -Eten Geweldig..._O_
    -Hoe ze dingen oplossen ( Iedereen zat op Amerika te zeiken over Irak, ik vond dat ze er goed aan deden omhet land aan te vallen. Chemische Wapens ja of nee... Saddam werkte niet volledig mee en had de oorlog aan zicht zelf te danken. Afganistan indemdieto (??)
    -Drugs (huh? moeten die legaal worden dan? ik haal het wel uit me hoofd om een zakje weed mee te nemen naar Amerika.. ik kijk wel uit.. voor je het weet zit je 30 jaar in de bak...)
    -drugs (overgens, leid drugs tot terrorisme. hoe denk je dat al die terroristische organistaties geld krijgen? nja het begint met bv een land als Amerika, maar daarna word het toch echt wel drugs..)

En wat vind ik nog meer geweldig aan Amerika? we worden altijd geholpen door ze, WOII , enz enz enz (weet ik veel allemalal nog meer)
    en ik vind het gewoon een cool land, weet ik veel waarom..
    waarom denk je dat ik er nu weer naar toe gaan !!??
    (hint: laatste games,warm weer, Mac donalds(tnx IK NL) enz...)

Ik geef je hierin gelijk, Alleen ik vind Bush niet dom. kijk als je straks over die plaatjes begint te zeikene van die verrekijker, dan zeg ik alvast tegen je: Dat gebeurt iedereen.

Trouwens, als het goed loopt met jouw Olie bedrijf... waarom zou je dan naar een ballen land als Nederland gaan!!??

Laatst bewerkt: 9 jun 2003
  9. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4

En weet je waarom? In de VS worden ongeveer 10.000 mensen per jaar gedood door handpistolen alleen al. Tegenwoordig mag je in de meeste staten geweren dragen. Tussen 1995 en 2000 werden op scholen 173 mensen vermoord. In bijvoorbeeld een stad als Washington DC worden per jaar 900 mensen vermoord. En dan nog zijn de meeste amerikanen tegen het verbieden van wapens. "Dan heb je geen vrijheid meer".

Ja natuurlijk moest saddam aangepakt worden, maar de vs deed het om de VN heen. En waarom werkte Saddam dan neit mee? Er waren geen chemische wapens...

Dat is het juist, het is niet legaal. Dat is onzin, een joint is net zo gevaarlijk als een paar glaasjes bier.

Drugs leid tot terrorisme? Fuck no, onmacht en boosheid leid tot terrorisme, geloof en cultuur leiden tot terrorisme.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind amerika ook een cool land, ben er vorig jaar op vakantie geweest, ga dit jaar weer. Super aardige mensen en 'echte' burgers. Je moet echt eens in zo'n bistro gaan. Veel betere burgers dan de mac ;), echt rundvlees enzo.

Nee die plaatjes zijn inderdaad kinderachtig, maar let dan op wat die man nog allemaal zegt. Je vind honderden website met dingen die hij heeft gezegt, anti-bush of niet, en dat klinkt niet allemaal bijster intelligent.

10. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hij had gewoon VN mensen kunnen toe laten en gewoon 100% medewerking kunnen geven. want we weten nog steeds niet waar dat Antrax is.....

Ah kom op zeg, Hoe denk jij hoe Hama alles finacieerd?
    als je je zelf opblaast krijgt je familie vaak nog geld etc. kijkenwaar dat geld vandaan komt..

Echt mega aardige mensen.. en trouwens
    in Amerika word er ten minsten gewerkt :) 2 weken vakantie (grote vakantie) is bijna luxe...

Mensen maken fouten, alleen als je President van Amerika bent word elk woord dat je zegt 1000x uit gemeten...

Dus? Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen moslims (veel vrienden van mij komen uit landen met een islam achtergrond.)
    het is tegenwoordig gewoon een 'big' issue. En ik denk dat veel mensen er niet over willen/durven te praten...:confused:!!??

Omdat het eerst niet opviel, toen er nog niet zoveel allochtonen in Nederland waren viel het simpel weg niet op. nu valt het gewoon veel meer op, en gaat het mensen iriteren...

Laatst bewerkt: 9 jun 2003
  11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    - Eten geweldig? Heeft Amerika een keuken dan? Ja, fast-food, meer niet.:{
    - En ze mogen Irak dan wel bevrijd hebben maar wie heeft Saddam Hoessein eerst aan de macht geholpen? Amerika! Amerika wilt gewoon de Big-guy uithangen, iedereen laten zien "Kijk ons nou, wij zijn zo machtig, we gaan Irak aanvallen terwijl de hele wereld tegen is"
    - In Amerika kan je trouwens VEEL te makkelijk aan wapen komen. En dan maar games de schuld geven voor de geweldadigheid van de jeugd, tsssss.
    - Doodstraf, hoeveel onschuldige mensen worden hier wel niet de dupe van? De doodstraf is geen straf, de doodstraf is nog een extra moord plegen. Je hele leven worden opgesloten zodat je kan nadenken over je daden dat is een straf.

Ik ben ook op vakantie geweest naar Amerika (ben vaker in Amerika geweest dan in heel Zuid-Europa). Prachtig land, maar de mensen stellen zich echt aan. Een keer het woord shit en ze flippen helemaal uit, *zucht*.

12. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Eten geweldig? Heeft Amerika een keuken dan? Ja, fast-food, meer niet.

Ach kom op zeg, Big Steaks etc....???

En ze mogen Irak dan wel bevrijd hebben maar wie heeft Saddam Hoessein eerst aan de macht geholpen? Amerika! Amerika wilt gewoon de Big-guy uithangen, iedereen laten zien "Kijk ons nou, wij zijn zo machtig, we gaan Irak aanvallen terwijl de hele wereld tegen is"

Zoals ik al zij, Je hebt soms bondgenoten en soms vijanden...

13. IK NL

IK NL Guest

hmmm, ik dacht dat het discussieonderwerp vrij makkelijk was: mag je met een hoofddoek op een pasfoto van je rijbewijs e.d.

en uiteindelijk hebben we het over de wereldproblematiek, ben ik blij dat ik niet hoef te vragen of we weer on topic willen gaan.

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dus ga je zelf ook maar lekker offtopic...:confused:

Ik vind (mening) dat die hoofddoek dus af moet voor zo`n foto.
    En het moet ook wel. want die vrouw heeft verloren in die rechtzaak :)

15. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Eigenlijk is het wel raar dat die vrouw zich blijkbaar zo beledigd voelde dat ze ging sewen. Dat geintje zal haar flinke duiten gekost hebben.

16. IK NL

IK NL Guest

ja if you can't beat them join them, blijkbaar vinden de mods het wel goed want er wordt niet ingegrepen.

17. Martijn

Martijn I have returned!

Leuk Bevonden:
    1
    We hadden gehoopt dat de rest van de users slimmer was dan jij en niet op jou in zouden gaan.
    Wees hierbij wel gewaarschuwd dat je opmerkingen over offtopic gaan liever aan de mods over laat.

18. IK NL

IK NL Guest

IK grijp toch ook helemaal niet in :confused: , over slimheid gesproken volgens mij staan er nogal een fout in je post.

iig het lijkt me duidelijk dat een hoofddoek op een pasfoto gewoon niet kan, net zoals een zonnebril/pet/ bivakmuts etc.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 jun 2003
  19. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Even inhoudelijk reageren; Naast wat de normen zijn binnen een cultuur en regels binnen een geloof gaat het bij een foto op een rijbewijs om de mogelijkheid tot identificatie - Die mogelijkheid is niet aanwezig als je een hoofddoek draagt.

20. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat klopt, en dat is ook precies wat de FBI wil (of de gewone cops) : Herkenbaarheiod aan indentificatie dingen...

Deel Deze Pagina