1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mountainbiken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Jeffer, 19 aug 2010.

  1. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Aangezien we in de Green Mile steeds vaker lullen over mountainbikes heb ik dit topic maar geopend. Hier kunnen we dus vrolijk gaan praten over rijtechnieken, routes, onderdelen en misschien wel een MTB meet!

    Fabrikanten:
    Canyon
    Trek
    Specialized
    Cannondale
    Scott
    Bulls
    Merida
    Gary Fisher
    Canyon
    Shimano
    SRAM
    Bontrager
    Cube
    Stevens

    Webwinkels:
    Fietswinkel 12GO Trading
    Futurumshop
    Bike 2 Build

    Overig:
    Mountainbike.nl
    Forum Mountainbike.nl
    Forum mountainbike.be
    Routes in NL
    Dirty Pages
    MTB Blog
    Adrelinesports.net
    Website met een MTB-toerkalender
    MTB Clinic

    Wat Filmpjes





    Handig schema voor Schwalbe bandjes:
    [​IMG]

    XBW Bikers:

    Naam: Jeffer - Jeffrey
    Discipline: Cross Country
    Favo track: Lage Vuursche & Drunense Duinen
    Bike: Trek 6300 2010 met o.a. SPD pedaaltjes, schwalbe rocket ron en racing ralph, bontrager trip 5.

    [​IMG]

    Naam: Dusky Demon NL - Daan
    Discipline: Cross Country
    Bike:Trek 6300 model 2010
    [​IMG]



    Naam: Farid ~ iTz FaRiiD x
    Discipline: Cross Country
    Bike: Scott Aspect 20
    [​IMG]

    [​IMG]

    Naam: Daniƫl
    Discipline: Gemengd
    Favoriete gebied: Murrhardter Wald/ Rhein-Neckar Kreis
    Mountainbike: Stevens Stoke (2007)​
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2012
  2. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Crosposten:
    Voor de mtb liefhebbers, ga hier eens heen:
    http://www.bikepark-winterberg.de/
    Ben er al 2x geweest en is echt te gek.
    Heb wel een fiets gehuurd daar. Ondanks dat ik geen verkeerde fiets heb (scott scale 40) merk je dat hij te licht is voor het kunst en vliegwerk daar. Alle protection kan je huren btw.
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Alle wildpaadjes worden hier op de veluwe steeds vaker geblokkeerd met boomstammen etc omdat anders de dieren er last van hebben. Wel terecht opzich.
     
  4. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Helaas zijn de paden waar je niet mag komen altijd het leukst!
    Ben wel gestopt met zondagmorgen fietsen. K*twandelaars met hun grote bek altijd. Ookal lopen ze op het fietspad, aan de kant gaan ho maar.
     
  5. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ha, ik ga me wagen aan SPD! Dat wordt dus oefenen op een grasveld met in en uitklikken. Ben benieuwd hoe vaak ik ga vallen :D
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    M'n fietsje opgehaald. Eerst kijken of het bevalt dus een beginnersmodelletje:

    Geen mountainbike maar een cycle-cross, dus een combi van racefiets en MTB:
    [​IMG]

    Valt me niks tegen! Natuurlijk zit er basis spul op (Alu frame/ Shimano Alivio/Suntour NEX-4110), maar voor nu is dat prima.
     
  7. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    mooi beginnersfietsje! Maar je moet nog de keuze maken tussen mtb en race?
     
  8. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Leuk om op te binnen ja.
    Let op dat je het bij fietsen houd en er niet mee gaat springen oid. Heb ooit op de target fiets van mijn (ex) vriendin gefiets en na 1 sprong waren de trapperstangen krom en had ik een dikke slag in de velg.
     
  9. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren m'n eerste kilometers gemaakt met SPD. Ik wist gewoon dat het een keer mis moest gaan en ja hoor na een kilometer moest ik stoppen bij het stoplicht :D Ik klik m'n rechtervoet dus uit en ga stilstaan. Ik stond er dus niet bij stil dat ik altijd naar links leun wanneer ik stil sta met mijn fiets, ik viel gewoon letterlijk om en mijn voet zat nog vast in het pedaal :emo: :lol: Ik heb ze nu ook wat minder vast afgesteld zodat ik er bij een val toch nog los kan komen. Morgen gaan we naar Amerongen om weer verder te oefenen :+

    @ Gerjan,

    Ziet er uit als een fiets waar je wel mooie bospaden mee kan berijden. Ik denk alleen niet dat het materiaal lang gaat overleven op een echte mtb-route. Maar het is natuurlijk prima om te beginnen op zo'n fiets! Even kijken of het wel wat voor je is voordat je een dure fiets aanschaft ( ik heb een half jaar rondgereden op een oude Trek 800, nog nooit zo'n onverwoestbaar frame gezien -:lol:)
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2010
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Nee dat doe ik sowieso niet. Ik heb eerder een MTB gehad van Giant, maar daar ging ik ook niet wild off-trail mee ofzo hoor.. :9 Daar heb je weer andere MTB's voor. Vind mijn lichaam ook niet zo leuk trouwens (ben 2meter).

    Puur verharde bospaden et cetera inderdaad. Ik heb de Veluwe in de achtertuin dus tja. Net even 30km gefietst, fietst prima. Het voordeel van zo'n combi geval is dat er 28" banden onder zitten maar wel met profiel.
     
  11. McKnight_76

    McKnight_76 cool

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze mag ook niet ontbreken: Canyon

    Zo inmiddels al wat km's gemaakt met mijn SPD pedalen/schoenen en het bevalt me wel.
    Steile heuveltjes waar ik voorheen een beetje moeite hebt, gaat nu en stuk gemakkelijker.
    1 keer omgevallen ( scherpe bocht naar links/ heuvelopwaarts/ verkeerde versnelling) maar niemand heeft het gezien, dus dat scheelt O-)
     
  12. Remco

    Remco Guest

    No offence, maar ik was daar zelf niet zo snel voor gegaan. Je hebt er net niks aan, volgens mij. Het is net geen racefiets en net geen MTB. In het bos rijd je em geheid kapot.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Valt echt wel mee hoor, zo'n fiets kan wel wat hebben.
    Kijk jij nooit veldrijden?
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik zou zeggen, probeer het eens. ;)

    En wat Tyrant zegt: Cyclocross.. Alleen met een kort stuurtje.

    [​IMG]

    Qua model is er dus niks mis mee. Misschien is de kwaliteit van mijn fietsje niet geweldig, maar ik heb er nog geen last van. Deze week inmiddels 110km gereden (Veluwe en weg) en nu staat het stuur en het zadel perfect voor mij.
     
  15. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Op een mountainbikepad heb er niets aan, je hebt veel te weinig grip met die banden. Maar als je hem alleen gebruikt om door het bos/veluwe/weg te fietsen is het een prima fietsje denk ik.

    Ik ga af en toe wel eens mountainbiken op een speciaal parcours in de duinen van Schoorl. Het is een lekker gevarieerd parcours van 15 km, met een paar mooie klimmetjes.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2010
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja inderdaad, daar doe ik dus ook niet aan. Op mijn vorige echte MTB deed ik dat wel eens, maar toen ben ik zo gruwelijk hard met mijn scheenbeen op de trapper geknald dat ik er ff geen zin meer in had.. :9
     
  17. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]
    O-)

    Nog nooit zoveel controle gehad over mijn fiets :)
     
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Is dat een SPD aansluiting?

    //edit ja dus. Misschien ooit.. :+
     
  19. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    spd, ik fiets er al paar jaar mee. Ik vind het echt heel handig! Maar wie fietst er wel is bij zeddam daarzo? In montferland, die route is zo geniaal!
     
  20. Remco

    Remco Guest

    Dan heb ik niks gezegd. :thumbs:
     

Deel Deze Pagina