1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mountainbiken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Jeffer, 19 aug 2010.

1. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Uhmz, bij Aalst in de buurt volgens mij. Heb geen iPhone of Android helaasch.

2. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Zo, ik ben winterklaar. Ik heb net een lange fietsbroek gekocht, een fietsshirt met lange mouwen en een paar MTB handschoenen. De kou kan mij niet meer deren. :cool:

3. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Volgende week ook maar eens kijken, begint koud te worden, rij nu met thermo-ondergoed i.c.m. korte fietsbroek maar dat is het toch net niet:+

4. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf deze winterkleding:

Maar met dit weer rijd ik nog lekker met een korte broek hoor :cool: Ik ga trouwens as. zondag middag ook naar de Drunense Duinen ;)

Afgelopen zondag ging ik versnellen en opeens kwam er een gigantisch knappend geluid uit mijn achterwiel. Er liep iets in de lagers aan bij het 'loslopen' van het wiel, zeg maar als je niet trapt/achteruit trapt. Na een paar km was het weer weg maar ik vraag mij serieus af wat het was. Kon niks zien toen ik mijn achterwiel eruit trok.

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nice. Misschien zien we elkaar daar!

Net even in Best geweest. Heb alleen niet de hele route gedaan, ik heb het korte rondje overgeslagen, ik had echt zo'n spierpijn. De sportschool (3x per week squatten) en MTB is niet echt een goeie combo. Ik hoop maar dat het zondag wat minder is met de spierpijn (morgen ook weer naar de sportschool), anders krijg ik het nog zwaar. :+

6. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Meh, vandaag geen Drunen gedaan, er was op het laatste moment toch geen auto beschikbaar. Dus maar een stuk van MTB route schijndel gedaan:

7. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Dat was dus een voorbode. Mijn cassettebody is vandaag naar de klote gegaan. Ik heb 6 km gestept om terug bij de auto te komen :+

8. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    ik wil ook gaan mountainbiken ik heb het al een paar keer gedaan met een gehuurde fiets en vond het wel vet, maar ik wil niet meteen veel te veel geld uitgeven aan een MB want misschien blijkt dat ik het na een half jaar zat ben.
    Wat kan ik dan het beste doen? een Nieuw model van een onbekend merk OF een 2ehands model van een bekend merk

Of als iemand al een aanrader heeft, waar ik mee kan beginnen :)

9. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Beginnen met een 2ehands van een fatsoenlijk merk. Een gamma mountainbike van 200 euro rijd je binnen een maand in puin. Koop een goede tweedehands fiets en ga daar mee spelen. Wel opletten op marktplaats hoor... je hebt zoveel idioten die denken dat een fiets van 4 jaar oud maar 100 euro achteruit is gegaan tov de nieuwprijs. Let bij de aankoop ook op de volgende punten:

- Bandenprofiel. Een nieuwe set goede banden kost zo 60/70 euro en dat wil je gewoon niet als je net een nieuwe fiets hebt gekocht.
    - Wielen controleren op slag
    - Remmen. Staat hij binnen 5 á 6 meter stil als je 25 km/h rijdt. Geef die remmen er maar goed van langs tijdens een proefrit! Bij normale v-brakes even kijken hoe ver de slijtage van de blokjes is. Bij schijfremmen kun je dit ook aardig zien vanuit bepaalde hoeken.
    - Speling op het balhoofd (even remmen indrukken en het stuur naar voren drukken)
    - Speling op de crank/trapas
    - Schakelt hij soepel in iedere versnelling
    - Staat van de tandwielen, tanden moeten recht zijn en niet puntig.
    - Voorvork, is deze nog een beetje soepel of helemaal kapot geveerd? Als dit twijfelachtig is de fiets gewoon laten staan. Een nieuwe voorvork of een voorvork laten reviseren kost gewoon veel teveel bij een tweedehands fiets.
    - Over het algemeen piepjes en krakende geluiden. Iedere fiets heeft wel zijn geluiden maar let vooral op geluiden die vanuit de crank lijken te komen.

Meer kan ik even niet verzinnen.

studieafwijkend gedrag... ik moet eigenlijk studeren :emo:

10. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    okee dan ga ik van de week is even rond kijken op het internet/bij fietsenwinkels(2e hands modellen hebben ze daar vast ook wel)

Thanks

11. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben verliefd, ik moet van mijzelf minimaal drie jaar met mijn huidige fiets rijden maar ik ben in staat om deze te bestellen. 29er en full suspension _O_

Gisteren nog iets geweldigs meegemaakt, al was het ook een beetje gemeen :D Een moddervette vrouw liep te mopperen dat wij niet mochten fietsen op een pad (is gewoon de aangelegen route maar whatever.. ). Haar hondje liep echter niet aangelijnd en vond mountainbikers wel heel interessant. Beest sprintte achter mij aan en rende mee :lol: Vervolgens maar de route uitgefietst met een vatsige franse bulldog achter mij aan. Geweldig! We reden met zijn vieren en iedere keer rende hij met een ander mee. Een van de vier nam hem uiteindelijk maar weer mee, die wist waar het baasje zou uithangen. Beest had wel een goede conditie voor zijn gewicht! 4 kilometer door zand, heuveltjes enzo gesprint.

12. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    *kick*

Ben vandaag voor het eerst in Schoorl wezen knallen :D Werkelijk een geniaal parcours voor Nederlandse begrippen. Ik denk dat je buiten Limburg nergens zoveel techniek en klim/afdaalwerk kan vinden in Nederland. Ook bijzonder om soms in een compleet afgebrand stuk bos te rijden, voelt een beetje filmachtig aan.

Omgeving daar is trouwens ook bijzonder mooi wat het fietsen alleen maar leuker maakt. Een beetje degelijk materiaal is daar wel een must wil je hard kunnen rijden, zelfs mijn fiets moest soms flink aanpoten om de klappen te kunnen opvangen.

13. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Erg mooi parcours idd. Lekker gevarieerd ook, met een aantal pittige klimmetjes. Heb het geluk dat mijn ouders op 25 min fietsen ervandaan wonen. _O_

14. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    Binnenkort maar eens naar Schoorl toe dan! Rij nu samen met me pa vaak in Spaarnwoude en als ik alleen rij, ben ik te vinden in regio Amstelveen/Amsterdam op straat! En dan denk je, ga lekker naar het Twiske? Nou, kan je vertellen dat, zeker wanneer het heeft geregend het gewoon shit is.

Naam: Farid ~ iTz FaRiiD x
    Discipline: Cross Country
    Bike: Scott Aspect 20

Inmiddels beschikt de bike over SPD en bar-ends

Laatst bewerkt: 11 apr 2012
  15. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Zal ook eens m'n fiets hier neergooien :)

2 jaar geleden de versie gekocht met enkel frontsuspension. Kon deze winter een mooie deal maken om deze te kopen en m'n oude in te ruilen. Direct gedaan natuurlijk. Heb ook het geluk dat m'n pa graag mijn hobbies financieel ondersteund ;)

Fiets kan nu alleen gepoetst en zomerslaap-klaar gemaakt worden, het wegseizoen is weer begonnen!

16. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Mooie fietsen. Alleen dat achterspatbord kan echt niet Pim :+ Ik ben zelf het hele jaar op de mountainbikeroutes te vinden, heb zelf niet zoveel met wegfietsen. Al train ik zo nu en dan op een oude racefiets.

Een echte oldtimer Gazelle uit 1984, handwerk en bijna in nieuwstaat :) Hij heeft vroeger ook dienst gedaan in Luik-Bastenaken-Luik enzo :D
    http://www.flickr.com/photos/eisenherz-bikes/4366405886/
    Dit type! Ik ben alleen nog op zoek naar een zadel met een ouderwetse look want die is in de loop der jaren aardig versleten. Opvallend is vooral de crank. De tandwielen hebben een ovale vorm, geeft een hele bijzondere trapervaring.

Ben momenteel ook een oude mountainbike van de eind 80s aan het opknappen. Zonder vering en dan wat nieuwe onderdelen erin pompen. Aandrijving is volledig geupgrade en heb hij heeft nu ook wat meer remkracht Begint al een stoer ding te worden! Af en toe eens spelen met wat ouder materiaal is ook erg leuk. Zal binnenkort eens wat foto's neergooien van die oude zooi.

Morgen ga ik weer crossen in Lage Vuursche, even op hoge snelheid knallen.

17. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Pff, screw it. Anders klaagt moeder de vrouw over kleren die niet schoon worden ;). Ik heb niks tegen haar in te brengen, hehe.

Zou ook liever het hele jaar mountainbiken hoor, maar m'n ouweheer wil graag de weg op. Zal wel iets met behendigheid te maken hebben, en de lol van op het randje van je kunnen fietsen. Ook daarin heb ik niks in te brengen, ik ben allang blij met sponsoring, dan pas ik me wel aan ^^

Moet de weg trouwens wel op om te trainen voor de zomer, wil 2 weken gaan fietsen in de Alpen, dus moet echt nog wat heuveltjes op en af gaan rijden :)

18. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Het werd toch Zoetermeer, eerste keer dat ik daar ben geweest:
    - Ontzettend gave technische stukken. Een downhill gedeelte met wat jumps die ook goed te doen zijn met een crosscountry fiets. Ook wat betonnen trappen naar beneden en boomstammen.
    - Gave S-bochten die ook echt op downhill niveau zitten.
    - Pittige klimmetjes waarvan er 1 mij nog niet is gelukt, ik val gewoon stil zo steil is het :+ Volgende keer eens proberen in een nog lagere versnelling.

Lang niet zo vet als Schoorl maar zeker wel vermakelijk en voor mij goed te doen qua afstand. Was vanmiddag ook lekker rustig!

19. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik kreeg gisteren de nieuwe UP/DOWN binnen en dat heeft me toch wel benieuwd gemaakt naar een paar MTB routes. Zeddam klinkt vet, Amerongen, Schoorl. En ook het traingsparcours van de nationale selectie in Papendal, daar heb ik toegang, want m'n oom (die een paar pagina's terug nog in de UP/DOWN staat :+) heeft dat parcours gebouwd en hij vroeg laatst nog of ik daar een keer kwam fietsen. Dus dat moet ik maar eens gaan doen. :D

20. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Is Up-Down een leuk magazine? Ik lees zelf maandelijks de Bikefreak, leuk blad maar ook veel (zeer) technische artikelen waar ik zelf niet zo heel veel mee heb. Vind de reviews van de Nederlandse en buitenlandse tracks altijd leuk om te lezen, en natuurlijk de fiets- en onderdelenreviews.

Van dat rijtje kan ik je vooral Schoorl aanraden ondanks dat het een flink rijden is voor jou. Amerongen heeft wel een paar vette afdalingen en een de beroemde 'marmottenbak' (is een groot afdalend veld met wortels, bomen, kuilen etc met ongeveer 10 verschillende paden er doorheen). Tot nu toe het snelste parcour waar ik heb gereden. Ik haal hier ruim 50 km/u in de snelste afdaling. Dit pad is speciaal verbreed zodat de ambulances er gemakkelijk bij kunnen, ga maar na :lol: Zeddam ken ik nog niet maar dat schijnt ook ontzettend gaaf te zijn.

Ik blijf zeggen dat Lage Vuursche echt een onderschatte baan is. Veel mensen vervloeken het zand maar als je er ergens een speeltuinsfeer hangt is het wel daar.

Ik heb sinds gisteren een nieuw stalen ros:

Specs staan hier hier

Heb een hele tijd zitten nadenken over een 29er maar toen ik uiteindelijk op een 29er zat voelde dit gewoon niet fijn. Verder zijn ze gewoon nog niet ver met de ontwikkeling van een 29er fully. Fuel Ex van Trek is een legendarische serie waar gewoon zo'n beetje iedere fabrikant bang voor is. Die gasten weten echt wel hoe ze fietsen in elkaar moeten zetten. Sterke kant van de fiets is echt de suspension, wat een mechanismes zijn dit zeg. Fox levert echt topspul. Voor en achter 185 mm discs maakt hem meteen Alpen proof.

Deel Deze Pagina