1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mountainbiken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Jeffer, 19 aug 2010.

1. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    Tweedehands een optie :emo:

2. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk is dat een goede optie maar weet wat je koopt! Kijk naar tandwielen, staat van de remmen (bij velgremmen -> is de velg niet doorgesleten? ), banden, speling op balhoofd, crank, schakelt ie lekker soepel. Check ook het frame en dan vooral bij de lasnaden. Als er scheurtjes in zitten kun je zo'n hele fiets wegpleuren.

3. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    Zondag was het weer aan de bak in Spaarnwoude! Ging wel lekker voor mijn gevoel.

Met toeval waren we langs de testdag van Specialized gereden, snel terug naar de auto, ID gehaald en een rondje gescheurd op een 29' Epic... Man, man, man wat een heerlijke bike is dat!

Nu alleen nog het geld sparen 8)

4. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Zo. voor het eerst in lange tijd weer eens gemountainbiked, heerlijk. Heb de route bij Aalst/Waalre gedaan, best heuvelachtig geloof ik.

Hoe heet die handige app ook alweer? Toch eens kijken of dat wat voor mij is :)

5. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  6. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Thanks!

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Is die beter dan Runkeeper?

BTW Tom: op www.mtbroutes.nl vind je een overzicht van alle vaste routes in Nederland. Misschien zijn er nog wel mooie stukjes waar je zelf nog niet gekomen bent.

8. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Runkeeper zocht ik ja, awesome.

Thanks voor de link, eens kijken wat ik nu precies heb gereden. Eén ding is zeker, het was weer awesome!

9. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik ga gvd ook eens mountainbiken zeg.

[​IMG][​IMG]

21 gigantische muggenbulten.

10. McKnight_76

McKnight_76 cool

Leuk Bevonden:
    0
    Volgende keer sneller fietsen zodat ze geen kans krijgen om je te steken? :+

11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik was verdwaald in het bos. :+

12. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    DEET is geen luxe met dit soort weer :+

Kijk hoe onprofessioneel ik ben :emo:

13. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Haha dikke faal! Maar dat ziet er wel leuk uit daar. Daar moet ik maar eens heen gaan.

14. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Is de moeite waard idd:
    - Heel wat jumps (zelfs een grote houten kombocht en een kleine Nortshore voor die-hards )
    - Smalle houten planken over bruggetjes
    - Ontzettend steile klimmen gevolgd door korte maar snelle afdalingen
    - Heuvel op via een trap, hoe cool is dat *)
    - Leuke singletracks tussen bomen door.. veel stuurwerk.

Perfect onderhoud, brandnetels worden netjes gemaaid en ze voegen regelmatig nieuwe hindernissen toe. Wordt zelfs gepraat over het aanleggen van een grote Nortshore en een rockgarden *)

Maar over twee weken ga ik eerst naar een MTB-hemel: Oostenrijk _O_ Gaat zo gaaf worden! Deze trail is ongeveer 15 km van onze camping:

En bij de camping zit ook een berg met MTB-routes.. 1700 m hoog en de camping is op +/- 600 :x De klim wordt hels maar die afdaling _O_

15. McKnight_76

McKnight_76 cool

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet erg goed uit Jeffer.....ik zou zeggen have fun, maar dat moet geen probleem zijn lijkt me.

Je moet natuurlijk niet gaan liggen bij elke obstakel die je tegenkomt, zoals je wel deed in je filmpje :+

16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ziet er vet uit Jeffer! Ik ga overmorgen roadtrippen door oost europa en we komen ook door oostenrijk, zwitserland, etc. Dus als ik de kans krijg huur ik wel ff een fietsje en stort ik me van een berg af. :D

17. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Holy shit wat was Oostenrijk gaaf om te fietsen _O_ Ontzettend slopend maar het gaf echt een enorme voldoening. Ik heb regelmatig gewoon uren non stop moeten klimmen en heb zelfs een keer 1100 hoogtemeters overwonnen in een middagje fietsen. Maar die afdaling die je dan krijgt.. jezus _O_ Het gaat gewoon eindeloos door en je suist met continu 55+ van die berg af over paden die bezaaid zijn met flinke keien. Ook over veel rockgardens gereden.. wat is dat creepy in het begin zeg. De hoeveelheid singletracks viel wat tegen maar ik heb mij goed vermaakt. De singletracks die er waren waren vaak te steil of hadden te grote (gladde) stenen. Dit waren voornamelijk wandelpaden waar je officieel niet mocht fietsen.

Gelukkig niet gevallen, geen materiaalschade, behalve dat bij een van onze fietsen de remblokken letterlijk waren opgebrand na een afdaling van 45 min. Die stank was echt geniaal,, alleen is het wat minder dat je dan nog een afdaling over asfalt moet gaan doen.

Topsnelheid offroad was 64.8 km/u en op asfalt 73.3 km/u. Ik zal later nog eens wat foto's uploaden.

Laatst bewerkt: 4 aug 2012
  18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Tof man, leuk blijft dat toch. Ben op vakantie ook wezen MTB'en. In Nederland is er gewoon geen kut aan imo.

19. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Vette shit Jeffer! Heb je daar een fiets gehuurd? Want zoals je het beschrijft zou ik daar niet graag met een hardtail rijden.

[yt]SAmVoFFs28A[/yt]

Deze shit is echt inspirerend. Ik wil volgend jaar naar Amerika gaan, voor m'n minor en ik wilde eigenlijk naar California, maar ik denk dat ik toch ergens ga zoeken waar bergen zijn, zodat ik lekker kan MTB'en en snowboarden.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Strava is nog leuker! Al is dat misschien meer wielrennen.

RunKeeper is ook erg goed.

Lol, nooit in California geweest? 8)

Deel Deze Pagina