1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MP3-spelers! [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 25 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heey mensen, ik heb even een vraag over de Creative Zen V.

Ik ben op zoek voor een adapter voor deze speler. Op de site van Creative stond er een adapter voor 20 euro. Maar nu is mijn vraag of het ook mogenlijk is om een andere adapter te kopen? Of ben ik bijna verplicht om die adapter van Creative te kopen?

Hoe hebben andere Zen V gebruikers dat aangepakt?

Edit://

Ik heb overigens al een adapter voor de Creative Zen Vision M. Maar die kan ik helaas niet gebruiken voor op de Zen V.

Laatst bewerkt: 10 jul 2008
  2. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    mensen ik heb nog een paar meizu spelers liggen die ik oot gekocht heb in China ( met engels menu) het gaat om de 8GB versie en de Meizu 4Gb MINI Player SL

Doe een leuk bod en ik stuur ze op!

Alles nieuw en in orginele verpakking!

heb je intresse Pm me maar

3. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vroeg me af of hier mensen zijn die een Meizu Mini Player hebben en wat hun ervaringen daarmee zijn. De plus en minpunten zegmaar.

4. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik gebruik nu al bijna een jaar een Meizu Mini Player 8GB en het is een heel krachtig apparaatje met een geweldige beeld- en geluidskwaliteit. Ik heb sowieso nog nooit een speler gevonden met zoveel geluidsinstellingen, want het geluid kun je echt oneindig instellen en geen geluidsdetail zal ontbreken. Het menu is vrij simpel en het gebruikersgemak is ook wel goed alleen is niet alles logisch ingedeeld en zijn er een paar kleine interface bugs, maar dat zorgt niet echt voor problemen en het zal vast een keer worden opgelost door firmware-updates. Verder maakt deze speler gebruik van een Scroll Pad die over het algemeen goed z'n werk doet. Heel af en toe is die een beetje de weg kwijt, maar je kan sowieso kalibreren dus het komt altijd weer goed. Naast de standaard functies van zo'n speler komt de Meizu Mini Player met een aantal extra's zoals een klok, kalender, calculator, stopwatch, games, FM-radio, sleep timer en een opnamefunctie. Al met al is het een zeer uitgebreide speler en bij Meizu luisteren ze graag naar de gebruiker waardoor er regelmatig firmware-updates uitkomen. Ze hebben zelfs een forum waar medewerkers van Meizu reageren in discussies en persoonlijk problemen op proberen te lossen. Maar goed, ik zal hieronder even de plus- en minpunten noemen. :)

Pluspunten:
    - Geweldige geluidskwaliteit
    - Ongelofelijk sterke en diepe bass
    - 10-bands equalizer
    - Superscherp en kleurrijk display
    - Bestandsoverdracht via verkenner
    - Zeer lange batterijlevensduur
    - Goede ondersteuning playlists
    - Handige bestandsbrowser

Minpunten:
    - Opstarten kan lang duren
    - Stotteren bij overgang volgende nummer
    - Foto's laden soms niet
    - Display vrij krasgevoellig

5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb er een! En ik heb hem besteld bij de member boven je post. ;)

Ik vind het een héél fijn apparaat.
    + Hij is erg gebruiksvriendelijk, zonder irritante software.
    + Hij ondersteunt m3u-playlisten, wat ik erg fijn vind.
    + Het scherm is in de breedte en van goede kwaliteit.
    + Er zijn veel customizing mogelijkheden zoals wallpapers (zelfs apparte wallpaper per menu is mogelijk), skins en menukleuren.
    + Radio.
    + Hij laadt echt snel op! En ik ben erg te spreken over de batterijduur.
    + Het geluid is goed. Met veel instelmogelijkheden zoals equalizer, bass boost, soort koptelefoon etc.

- Bijgeleverde video-converter software loopt niet synchroon.
    - Bijgeleverde oortjes hebben een vervelende vorm jackplug, ik heb er al draadbreuk in.
    - Er zit standaard geen kabel bij om hem op het stopcontact aan te sluiten. (Al kost dit 9 euro bij MM).
    - De Meizu is te vergelijken met de Nano (en wint daarvan), maar is misschien outdated voor die hele touchscreen-hype die er heerst.

Ik ben zeer tevreden met mijn Meizu. Hij voldoet aan al mijn wensen. Daarnaast wil ik nog vermelden dat de Meizu lyrics support. Niet zoals op de iPod, nee, de songtekst komt à al karaoke in beeld bij je muziek. :D Zoals ik daarnet al zei, ik heb de mijne besteld bij Appie21. Met hem heb ik ook zeer goede ervaringen. Ik zou hem zeker pm'en met een bod. ;)

Edit:
    Ik wil even commentaar leveren op Lethal AK47 boven mij. Het stotteren bij de overgang naar een volgend nummer komt alleen voor bij VBR-mp3 bestanden. Daarnaast heb ik ook gemerkt dat sommige foto's de speler doen vastlopen. Ik heb niet kunnen ontdekken waar dat aan ligt. Het zijn altijd dezelfde foto's, maar ze zijn niet van een ander formaat. Je moet er niet te zwaar aan tillen, want dit is bij mij pas bij 2 afbeeldingen voorgekomen.
    Daarnaast wil ik nog zeggen dat op mijn Meizu standaard een screenprotector zat. Zowel op de voor- als achterkant.

6. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Die Screen Protectors waren bij mij ook aanwezig, maar die lieten na een tijdje los doordat er vet en vuil tussen ging zitten. Zonder is het helaas zowel de voor- als achterkant erg gevoellig voor krassen. Bij de nieuwe SL-speler is de achterkant niet meer chrome, maar van mat metaal dus daar heb je dan geen last meer van. Ook niet van al die vette vingers. En bedankt voor de info over het stotteren, want ik wist niet dat het alleen bij VBR-bestanden was. Ik ga de muziek even omzetten in CBR-bestanden, want dat stotteren begint erg irritant te worden zeker als je oren constant kneiterharde hoge tonen te verduren krijgen. Maar goed, dat is op te lossen dus. Wat betreft de foto's heb ik geen last van vastlopers, maar soms laden dezelfde foto's opeens gewoon niet meer. Ook geeft de Library dan maar de helft van de opgeslagen foto's weer. Beetje vaag, maar het is niet zo'n groot probleem. ;)

P.S. De meegeleverde hoofdtelefoon moet je gewoon vergeten, want de zowel de bouwkwaliteit als de geluidskwaliteit is niet al te best. Veel details blijven achter. Ik gebruik een Sennheiser CX-300 waarmee het allemaal perfect tot z'n recht komt, met name de lekkere lage tonen. :)

7. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Hoe zit het met de garantie bij de Creative Zen. Die van mijn zusje is namelijk kapot, als hij uit staat zie je niks op het beeld maar wanneer hij aanstaat zie je krasjes en valt er echt helemaal niks meer te zien. Volgens mij is het van binnen kapot, zal ik dit gratis kunnen repareren of zal het me geld kosten, denk imo. wel de tweede he. De oorzaak was een tas die op de Zen zachtjes viel.

8. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Je kan het proberen, maar ik geef je weinig kans. Ze zijn natuurlijk niet achterlijk en beschadigingen zoals scheuren, krassen etc. vallen sowieso niet onder de garantie. Het komt zo vaak voor dat een apparaat na vallen niet meer (goed) functioneerd en bij het aanbieden voor reparatie/vervanging kregen ze het ongerepareerd terug met dus de mededeling dat het niet onder de garantie viel of het was wel gerepareerd incl. een rekening. ;)

9. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    In navolging tot Lethal en The Matrix zal ik ook even mijn ervaringen met mijn Meizu delen. Tevens gekocht bij de member boven je, net zoals The Matrix.

Het is een fijne speler, goede geluidskwaliteit, leuk design, gebruiksvriendelijke interface, batterijduur is echt super en dat allemaal tegen een goede prijs in verhouding met het aantal gigabyte's.

De minpunten die ik wel heb kunnen ervaringen is toch echt het scroll pad. Als ik koude vingers heb na het fietsen kan ik amper scrollen en op sommige momenten doet hij dit ook zonder aanleiding. Daarnaast krijg ik het niet voor elkaar om snel te scrollen, dus bijv van A tot Z scrollen, de versnelling treed niet in werking waardoor het scrollen erg lang duurt.

Volgende puntje is dat wanneer je hem oplaad hij daarna altijd weer de music libary moet updaten wat veel tijd kost als je 1200 nummers op je Meizu hebt staan.

Dat zijn dan ook mijn enige minpunten. Al moet ik wel melden dat mijn Meizu inmiddels kapot is. Als ik mijn hoofdtelefoon/oordopjes/elke 3.5 inch jack erinsteek dan gaat het geluid harder/zachter. Net alsof dat 3.5 inch ding er niet goed inzit. Erg vervelend, heb geen oplossing, word tijd voor een nieuwe, weet alleen nog niet welke.

10. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik heb 'm trouwens ook gekocht bij appie21, prima kerel. :)

11. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Volgensmij is dat eigen aan alle touchpads. Zover ik weet zitten er onder een touchpad een reeks kleine capaciteiten die niet of nauwelijks reageren op te koude aanrakingen.

12. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ook wel eens zonder enige aanleiding. Het komt er voor mij simpelweg op neer dat het scrollen met een Meizu niet optimaal is. Wat mij betreft een verbeterpuntje.

13. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Het scrollen is indd niet altijd optimaal, maar zo slecht is het nog niet. Ze hebben het scrollen al (proberen) te verbeteren bij een van de updates. Maar goed, helaas hebben ze nu meer aandacht voor de M7. Veel grote veranderingen hoef je niet meer te verwachten ben ik bang. ;)

14. Linkin Park

Linkin Park Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf als voordelige positie dat ik op de mp3 afdeling heb gestaan in de MM, dus kan ik soms dingetjes wat uitvoeriger testen...
    Wat betreft geluidskwaliteit en instelmogelijkheden springt de Cowon D2 er absoluut boven uit voor mij. Ook als je een keer een filmpje wil kijken een prima dingetje
    Wel even wat andere oordopjes bij kopen alleen!!, want die standaard haalt er niet uit wat erin zit.

Laatst bewerkt: 26 jul 2008
  15. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, die wil ik eigenlijk gaan halen. Echt heel veel positieve reviews gelezen, maar op foto's lijkt dat ding zo dik en log of valt dat mee?

16. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Is er ergens een online manuel voor die Meizu? Want dat Chinees wil nog niet echt lukken.

17. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
  18. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    kun jij geen chinees dan? (dat had je niet verteld! :)

haha idd op meizume.com staat hij vast wel!

19. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
  20. Rishikiller_NL

Rishikiller_NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    iemand ervaring met de ZEN X-Fi 16GB/32GB ??

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina