Edit: Oh crap was eigenlijk bedoelt voor metal draadje, nouja het heeft toch niks meer met metal te maken xP
Net de nieuwe plaat van Linkin Park beluisterd en om maar meteen met de deur in huis te vallen; wat een bagger plaat!
Het eerste dat me opviel is dat er maar 9 echte nummers opstaan, de overige 6 zijn allemaal fillers die verder weinig toevoegen.
De plaat begint met een rustig intro "The Requiem" om er daarna meteen over te gaan op het niks toevoegende "The Radiance" die welgeteld 58 seconden duurt. Plak die dan gewoon achter het eerste nummer.
Anyways dan denk je eindelijk dat er een beetje tempo in komt en dan krijg je echt een uber soft nummer gevolgd door wederom een filler.
Inmiddels zijn we bij nummer 5, "When They Come For Me", aangekomen en eindelijk begint er een beetje tempo op het album te komen. Helaas zit hier meteen al een extra foute beat aan geplakt en gaat Mike Shinoda rappen. Vroeger kreeg je na een tijdje Chester Bennington die ging grunten enzo. Nu krijg je een of ander vaag gejank wat er totaal niet bij past en al helemaal niet klinkt.
Daarna krijg je echt een dik low tempo nummer gevolgd door een filler gevolgd door "Waiting For The End". Het eerste wat me meteen opviel is de reggea zang van Mike Shinoda. Opzich niet verkeerd moet ik eerlijk bekennen, maar wederom een erg middelmatig nummer.
Even later hoor ik zowaar gegrunt. Wat? Gegrunt op de nieuwe LP plaat? Jazeker en wel in het nummer "Blackout". Maar jezus wat een dramatisch slecht nummer zeg. Het lijkt net wel een Hadouken nummer alleen dan gewoon slecht uitgevoerd. Halverwege het nummer krijg je ook nog eens een uber foute remix die echt zo op de gemiddelde dance plaat past.
Het eerste wat me opvalt bij het volgende nummer, "Wretches And Kings" is de extreem foute hip hop beat die zo op de nieuwe Fort Minor plaat zou passen. Dan begint Chester ook nog eens te zingen als een mislukte combinatie van Bob Marley en de zanger van Disturbed en is het feest compleet.
Iridiscent vind ik 1 van de betere nummers. Dik low tempo maar doet weinig verkeerd. Toch wel een van de betere nummers van het album.
Aan het eind krijg je nog The Catalyst, die zo vet begint maar die halverwege zo de verkeerde weg in slaat. Het begin blijft echt vet maar die top 40 beat verpest echt heel het nummer. Iedere keer als ik het nummer hoor schiet ik in de lach. En dat is niet iets positiefs.
The Messenger is opzich wel een redelijke acoustische afsluiter van een erg teleurstellende plaat.
De plaat komt nooit echt op gang, mede door de nutteloze fillers en mede door de erg trage nummers. Sommige nummers beginnen leuk maar dan wordt er ineens weer een foute beat tegen aan gegooid. LP heeft twee heerlijke albums uitgebracht, Hybrid Theory en Meteora, en daarna is het keihard berg afwaarts gegaan.
Linkin Park is nu voor mij officieel dood!
35/10
Laatst bewerkt: 7 sep 2010