1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Alternatief / Punk / Rock :

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Burt Macklin, 5 feb 2007.

1. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Morgenavond, Fall Out Boy en Nailpin! \o/

2. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    :)

Voor de mensen die gaan; plezier toegewenst! ;)

3. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Haha, zometeen al richting tilburg, lekker terrasje pakken, biertje drinken, ergens in de stad eten en dan FOB\o/ :+

4. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    En het was gaaaaaaf, vond jij bauk? 2 keer gecrowdsurfed, beetje in de pit staan beuken 8) Haha, en dan van die boze tmf dozen zien kijken :+ Gillende kutwijven met hun cameras =( Wel een beurse heup overgehouden aan de 2e keer surfen, werd ineens niet meer ondersteunt :+

5. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    hahaha, dat is mooi als er van die mensen zijn die nog nooit naar een concert zijn geweest. Dat is zo irritant als een band een beetje bekend wordt, dan heb je gelijk allemaal van die irritante meisjes die gaan gillen, en 'in de weg staan' voor het podium.
    Vorige keer dat ik bij FOB was, werd iedereen die wilde crowdsurfen zo door van die securityguards van het podium afgeplukt. (deze keer niet geweest btw)
    Hoe lang duurde het trouwens, en hoe was de muziek?

6. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    muziek was goed, goede playlist en niet zo slecht als ik had verwacht :+ duurde ong uur en 20 minuten, met daarvoor nailpin ong 40 minuten. was gewoon een hele goede show. Bij het podium kon je btw niet eens komen, zat een meter tussen publiek/podium met mannetjes dr tussen. Was een soort afvoerkanaal voor crowdsurfers :+

7. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    k, ze speelden dus ook veel 'oude' nummers?
    Wel irritant dat ze dat hebben, want crowdsurfen en stagediven is cool :D
    Maar aan de andere kant kan ik ook wel begrijpen dat ze het hebben, en dat het verboden is. Ik was namelijk een keer bij een concert. Daar klom (een beejte een mollig) meisje het podium op. Ze ging met haar rug naar het publiek staan en liet zich vallen, maar er stond niemand meer om haar op te vangen. De muziek stopte zelfs even en ze moest helemaal afgevoerd worden :eek: .
    http://www.fabchannel.com/
    moet je motion city soundtrack intypen, en dan zie je dr waarschijnlijk wel.
    edit: bij het liedje perfect teeth

Laatst bewerkt: 29 mrt 2007
  8. Burt Macklin

Leuk Bevonden:
    911
    Het is Bauke! O-)

Het was zeker koel! Ik was samen met mijn vriendin, heb lekker op het balkonnetje gestaan. Ik moet zeggen dat ik ook zwaar onder de indruk was, en nog steeds ben, van Nailpin! Fall Out Boy kon zich geen beter voorprogramma wensen volgens mij.

En dat er van die 14 jarige TMF meisjes, hadden we kunnen verwachten. Maar dan heb ik je ongetwijfeld zien crowdsurfen, kon alles perfect zien van het balkon. :cool:

De show van Fall Out Boy was ook zeer koel, veel licht effecten. En ze klonken live ook zeer goed, vond ik. In tegenstelling tot wat ik hier ergens gelezen had. Ook lekker interactief met het publiek!

Al met al was het een zeer mooi avondje!

9. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    :eek: ziet er lullig uit

haha, ik was die lange met een grijs t-shirt van dickies:+ Nailpin heb ik niet van begin af gezien trouwens, ik zat zo lekker op een terrasje:9

10. Burt Macklin

Leuk Bevonden:
    911
    Me vriendin heeft een aantal foto's en filmpjes gemaakt.
    Zal ze eens gaan bekijken, en letten op een over actieve dude met een grijs Dickies shirt. 8)

Het bier in de 013 was ook goed te drinken hoor. :cool:

11. Burt Macklin

Leuk Bevonden:
    911
    Papa Roach komt weer eens naar Nederland!
    Ze staan 19 Juni in de Effenaar te Eindhoven.
    En 20 Juni in Tivoli in Utrecht.

Nog mensen die hier heen gaan?
    Heb ze zelf inmiddels twee maal gezien. :)

12. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
  13. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Zie ze 2 weken eerder al op Rock am Ring :cool:

14. Burt Macklin

Leuk Bevonden:
    911
    *Schopt

Morgen begint de kaartverkoop van Billy Talent voor in de Melkweg.
    Kaartje kost maar €15,- en het is de 28ste van Augustus. :)

Nog mensen die kaartjes gaan halen.
    Denk dat ik wel even kaartjes ga halen. :cool:

15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik zit wel meer in 't Metal topic maar ben toch meer voor het rock, en dan met name Progressieve Rock! Niet alleen om de teksten maar ook om de drijvende muziek, vaak. Nog mensen die naar Prog. Rock luisteren?

De prog. rock band waar ik het meest naar luister is Coheed & Cambria. In mijn sig. staan een paar nummers, maar op YouTube is veel meer te vinden. De nummers in m'n sig. zijn ook niet de beste voorbeelden van hun echte. prog. nummers.

In de spoiler vind je 'n topic dat ik ooit over hen had aangemaakt op een ander forum, veel info en nummers!

Coheed en wie? denk je misschien? Nou, wees gerust, je komt alles te weten over ze. Of ja, meer waarom ik ze zo geweldig vind.

Coheed & Cambria is de dus de naam.

Info

Coheed & Cambria komt uit Nyack, New York en Kingston, New York. Het is een progressieve rockband. Coheed & Cambria in een toch best wel bijzondere band, omdat de zanger Claudio Sanches (waarover later meer) met een hoge stem zingt. Dit is ook de reden waarom de band in Europa nog een schaarse fanbase heeft. Hier kan je naar het nummer Blood Red Summer luisteren, waar je dus een goed idee van de zangstem krijgt. Als je nu denkt, KUT :mad:, lees nog even verder, want ik ga nog veel andere nummers posten die muzikaal heel anders zijn.

Bandleden:

Claudio Sanchez - Hoofdstem - Gitaar
    Travis Stever - Lead Gitaar - Bijstem
    Michael Todd - Bas Gitaar - Ondersteunende en bijstem
    Chris Pennie - Drums

Vroeger bespeelde Josh Eppard de drums, maar wegens persoonlijke redenen, waaronder ziekte is hij weggegaan. Sinds een tweetal maandan is Crhis Pennie, voorheen lid van Dillinger Escape Plan de nieuwe drummer. Coheed & Cambria zitten samen met hem nu in de studio voor het 4e album.

De albums

Coheed & Cambria hebben tot op heden drie albums, een aantal singles en één speciale en 2 Live DVD's en één CD DVD uitgebracht, namelijk:

CD: The Second State Turbine Blade
    CD: In Keeping Secret of Silent Earth: 3
    CD: Good Apollo I'm Burning Star IV: Volume 1: From Fear Through the Eye of Madness

Sinlge: The Suffering - Een CD met het nummer The Suffering, de Good Apollo live performance van The Final Cut en een DVD met de videoclip van The Suffering

DVD: Live at the Starland Ballroom - Eerste 2 albums toer
    DVD: Live at the Hammerstein Ballroom - Good Apollo Tour

Zoals je misschien is opgevallen hebben hun CD's allemaal een nummer erin verwerkt. Dat is geen toeval. De CD's van Coheed & Cambria hebben namelijk allemaal een aantal nummers er in (3 of 4) die een voortitel hebben. Deze nummers vertellen het verhaal The Amory Wars, met daarin de personages Coheed & Cambria. Hun 1e CD is het 2e deel. Na Good Apollo komt dus nog Volume 2 en dan deel 1. Wat ze daarna gaan doen is nog niet bekend.

De Good Apollo Tour is een heel bijzondere tour, omdat ze hier de legendarische Hammerstein Ballroom aandeden. Dit zegt toch al iets over hoe er naar Coheed & Cambria wordt gekeken. Allen én alleen in de Hammerstein Ballroom hebben ze het nummer The Final Cut totaal annders gespeeld. Na de eerste 6 minuten (zoals het nummer echt is) kwamen er meer dan 8 minuten muzikale solo's. Dit nummer staat ook op YouTube, en is dus zo lang dat het in 2 delen op YouTube is gezet. Hier en hier kan je The Final Cut vinden, deel 1 en 2. Als de stem je écht niet aanstaat, kijk dan alleen deel 2. Hier kan je goed horen dat Coheed & Cambria goed kan spelen. De eerste minuut lijkt dan niet bijzonder, omdat hier het improviseren net begint. Maar op 2 minuten komen ze er écht in, en damn dat klinkt lekker!

Een foto van Claudio Sanchez, zanger en gitarist!

Een foto van Travis Stever, lead gitarist van Coheed & Cambria!

De bassist! Michael Todd! Mijn favoriet omdat hij de beste uitstraling heeft, enorm snel speelt en altijd erg actief op 't podium is! Ook zingt hij bepaalde stukken mee, als een ondersteunende stem en dit levert enorm mooie stukken op.

Josh Eppard, degene die drume op alle albums die tot nu toe uit zijn.

Van Chris Pennie nog geen foto's, omdat hij nog niet gezien is samen spelend met Coheed & Cambria.

Video

Dan nu een aantal YouTube videos, allemaal live performances. Ik laat jullie nummers horen die muzikaal van elkaar verschillen zodat jullie een goed idee krijgen van wat voor band Coheed & Cambria nou echt is. Natuurlijk kan je lekker luisteren en verder lezen, maar even kijken naar hoe ze 't live doen is zeker wel leuk!

The Suffering
    The Suffering is een lekker vrolijk, vlot nummer. Als je een tekort aan energie hebt of eventjes opgevrolijkt wilt worden, luister deze!

The Crowing
    Laat de intro je niet bedriegen! Het nummer komt na ongeveer 2 minuten écht tot leven en rocked dan enorm. Het heeft alles. Snelle riffjes, een goede intro, wisselende sfeer van tekst en muziek, een goede bridge en enorm rockende solo's. Als je Coheed & Cambria wilt horen, luister je naar The Crowing. Vind ik.

In Keeping Secret of Silent Earth: 3
    Een nummer dat als intro voor beide toers heeft gediend. Het is dan ook hét openingsnummer. Het begint heel rustig, en dan plots, BAM! Een heus spektakal dit nummer. Het heeft dan een plotselinge rust, waar álles weer samenkomt in een explosie van muzikale techniek! Kortom geweldig! Ook heeft het nummer een tikkeltje meer distortion dan op het studio ablum, maar doet dit nummer niet kwaad omdat het nu echt een hard, gemeen openingsnummer wordt! Bekijk hier ook goed de bassist!

Delirium Trigger
    Een nummer dat ik zo goed vind door het gevoel dat het brengt. Een echt progressief kenmerkend nummer. Tussen de intro en het zingen zit een geweldig stuk gitaarspel. Dan heeft het na de eerste coupletten een stukje waar de zang even naar de achtergrond gaat. Het is een opbouw naar de rest van het nummer, écht geweldig. Verder staat het nummer bol van muziektechnische bijzonderheden.

Welcome Home Videoclip
    Dit nummer is muziektechnisch heel indrukwekkend, vooral door de intro. Alleen na de intro, als de zang begint kappen veel mensen af. Claudio Sanchez klinkt 'te zeurderig'. Dit nummer is dan ook een brief aan een een vrouw waarhij verliefd op was tot ze hem bedroog en verliet.

Er zijn nog veel meer gave nummers, maar zometeen kom je een lijstje tegen daar kan je dat dan bekijken!

De info die ik bij de nummers gaf is ook de reden waarom ik Coheed & Cambria zo bijzonder vind. Een in Europa onbekende band, met een geweldige sound, bijzondere zang en een verhaal! Een verhaal! Ik vind ze muziektechnisch gewoon geweldig en vind de zang er goed bij passen, hoe er ook gezongen wordt.

Die foto's moet ik nog ff fixen, maar komt wel! XD

Laatst bewerkt: 12 jun 2007
  16. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    !!

Interessant. Wellicht dat 'k morgen ook 'ns kaartjes zal halen.. :)

/edit:

Nice post, Willem. Ik zelf ken Coheed & Cambria al wel en mja, ik kan soms goed naar ze luisteren. Persoonlijk vind ik trouwens dat het nummer A Favor House Atlantic in je post ontbreekt ;). Goeie verder wel :).

Laatst bewerkt: 12 jun 2007
  17. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
  18. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, die's ook erg leuk, misschien voeg ik die videoclip ff toe want die is echt meesterlijk. Nummer is ook erg lekker maar niet echt superbijzonder.

19. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    28/8/07 billy talent in de melkweg, ff kijken of ik mensen mee kan krijgen

20. Lexiuz

Lexiuz ...---...

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb hetzelfde, hopen dat ik iemand kan overtuigen om mee te gaan, het kaartje is niet eens zo duur maar het treinkaartje is voor mij dan meteen wel vrij duur. Eigenlijk hetzelfde als bij Bloc Party die ik ook erg graag zou wil zien.

Deel Deze Pagina