1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Dance, House, Electro, Techno [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door XxTopgear360, 8 okt 2011.

1. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Remco, waar blijft je mix van 212?! :)

2. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ben ik nog niet echt mee bezig geweest, wil eerst FL Studio wat beter onder de knie krijgen.
    Ben ook bezig met een montage en wil C# leren, maar dat laat ik voorlopig even liggen (en heb natuurlijk ook nog andere dingen te doen :p).

3. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Dit is altijd zo vet. Deadmau5 heeft 16 uur non-stop aan die track gewerkt! :cool:

En deze gast is ook lekker bezig in FL Studio. Goede remake! :)

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Vind The Veldt alleen wel echt een kuttrack..

5. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik niet, vind 'm zeker wel lekker! :)

6. snIz

snIz PSN: xSn1z

Leuk Bevonden:
    2
    Gaaf te zien dat er hier steeds meer beginnen of zich ontwikkelen met het produceren van eigen tracks. Ik ben er ooit mee begonnen, maar heb er gewoonweg nog steeds te weinig tijd voor in verband met studie en andere bezigheden. Als ik ooit een track afmaak, laat ik het jullie als eerst luisteren!

Wel weer een nieuwe mix van mijn kant. Dit maal een ter ere van mijn eigen verjaardag.;)

http://soundcloud.com/johan-r-1/johan-r-may-mix-birthday

Edit: Ik vind The Veldt best een lekkere track, maar mijn voorkeur gaat uit naar de remix van Tommy Trash. Die is net iets beter om in een set te draaien.

Laatst bewerkt: 30 mei 2012
  7. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
  8. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Klinkt goed man! Gemaakt in FL Studio?

Heb je die Audio Interface nu trouwens?

9. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    Fl Studio ja thanks :)
    Nee ik had gemailed en ze zeiden dat ik beter voor een snellere computer kon gaan als ik meer synths wilde gebruiken.

10. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Erg vet! :D
    Je was toch ook met een DnB track bezig, hoe zit t daar mee?

11. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    Ja het lukte niet erg om een goede drop te maken de piano die nu in deze preview zit is van die dnb track :p Daar ga ik ook niet mee verder

12. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Wat zijn eigenlijk de voordelen van een geluidskaart?
    Heb hier nog een oude geluidskaart liggen, zou het verstandig zijn om die er in te prikken?

13. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Weet niet wat voor winkel dat was, maar een interface is onmisbaar.. Belangrijker als een snelle computer! Heb tot voor kort muziek gemaakt op een Pentium 4 (2gHz) met 1gb ram. Ouwe bak, maar werkte prima! Toen icm een Yamaha O1X interface.. Ik werk zelf echt liever op een (wat) oudere PC met een goede interface dan een retesnelle bak met een onboard geluidskaart...

Ligt aan de kaart. Je hebt echt wel een kaart nodig die op produceren gericht is, een gewone Sound Blaster ofzo voldoet niet. Kwaliteit is te laag, en je krijgt last van latency (hoorbare vertraging tussen je aanslag en het daadwerkelijke geluid). Tevens mis je ook aansluitingen en ASIO drivers.. Kun je net zo goed je onboard blijven gebruiken!

Als je echt wil gaan produceren, investeer dan in een interface (te vinden vanaf een eurootje of 100), een fatsoenlijk (usb) midi-keyboard (ook vanaf zo'n 100 euro) en een paar goede monitoren. Die zijn er in elke prijsklasse, met bijbehorende kwaliteitsverschillen. Kijk eens naar KRK Rokit's, goed betaalbaar en super-eerlijk! Mixen op een koptelefoon kan (zeker op de duurdere studio-koptelefoons), maar op een gewoon stereotorentje afmixen is érg lastig. Deze kleuren het geluid altijd door er extra laag bij in te gooien "omdat dat zo vet klinkt", of er totaal onrealistische EQ-curves overheen te gooien. Klinkt het bij jou thuis moddervet, luister je het ergens anders terug blijkt het als een natte scheet te klinken.. Goede monitoren klinken niet "mooi", maar wel eerlijk. Geen kleuring, zodat je fatsoenlijk kunt mixen. Mix je wel op een stereo-set, zet dan in ieder geval alle onzin functies zoals "mega turbo bass boost" uit en zet alle EQ's vlak.

Ik zeg overigens niet dat je geen muziek kunt maken op een stereo-set, of met een oude Sound Blaster, maar wil je echt serieus muziek maken dan kun je om deze 3 dingen bijna niet heen. En goede software uiteraard!

14. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    Dus een interface heeft wel invloed op het aantal VST(i)'s dat ik tegelijk kan runnen zonder dat FL gaat laggen?

Hier het antwoord op m'n mail naar bax:

15. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Heb je nummer ook even beluisterd en klinkt tof. Daarna gelijk maar even de rest beluisterd op je Soundcloud, en kon je andere house probeersels en het D&B nr ook wel waarderen. :)

16. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Tuurlijk ligt het ook aan je PC, want sommige plugins (zeker als je meerdere tegelijk draait) kunnen veel vragen van je CPU en geheugen. Maar als je gewoon muziek aan het bouwen bent in FL Studio met plugins hoef je echt geen hi-end PC te hebben en een Audio Interface is echt belangrijker. Waar het juist om gaat is de latency (de lag dus), kraakjes, plopjes, haperingen etc. en natuurlijk het geluid op studio niveau en dat zit 'm in de Audio Interface. Zoals ik al eerder zei zijn er zat die met een oude XP-bak tracks in elkaar lopen te knutselen en hoor je ook niet klagen. :)

Ik zou je het volgende aanraden:
    - Focusrite Scarlett 2i2 USB Audio Interface (waar we het al over hadden)
    - KRK Rokit studio monitoren
    - M-Audio Oxygen MIDI USB-keyboard (werkt zeer goed samen met FL Studio)
    - En eventueel een degelijke studio hoofdtelefoon

17. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Ik gebruik gewoon een onboard geluidskaart en heb geen enkel probleem bij produceren in Reason, ook al plaats ik bwvs 50 synths.

18. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    Als synth (voor bijna alles, bass, lead etc) gebruik ik bijna altijd Sylenth1. Even voor de duidelijkheid dit is wat ik hoor:
    http://dl.dropbox.com/u/41976659/fl lag.mp3
    Een Audio Interface helpt daar dus echt tegen? (ik wil zeker zijn voordat ik iets koop wat best duur is). M'n pc is een Dell Dimension 3100 uit ~2005. 2.8GHz cpu, 1024mb ram. De kast is zo gebouwd dat dingen toevoegen meestal geen optie is :+
    Thanks ;) Dat andere house stukje is wel al een stuk ouder geloof ik.

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Klinkt goed Silver! Zou voor de drop nog wel een bassline met een klein rauw randje eromheen doen zoals je ze wel vaker hoort.

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik wil Nexus 'aanschaffen' , wat is de meest recente en beste versie ?

Deel Deze Pagina