1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Dance, House, Electro, Techno [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door XxTopgear360, 8 okt 2011.

1. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Dimitri Vegas & Like Mike.....jezus!! _O__O_

Die gasten weten wel hoe je een plaatje op moet zetten,was toch wel het hoogtepunt van de avond gister.

2. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Nog nooit eerder in deze thread gekeken, misschien kom ik nog wat toffe dingen tegen. :) Ik ben zelf in ieder geval heel erg van de Electro (Justice, Daft Punk) en luister een hoop subgenres. De laatste tijd ben ik heel erg into future garage en techno/minimal. Voor de rest hou ik ook heel erg van progressive house, electronic indie, instrumentale hiphop, drum and bass en dubstep (al zijn er bij de laatste ontzettend veel kut artiesten). Ik kan ontzettend veel waarderen, tenzij het echt hardstyle of te cheesy house is. Hier een paar nummers die ik de laatste tijd heel veel luister:

Kavinsky - Nightcall (nieuwe album is net uit)
    Alex Metric - It Starts (hij heeft ook suuuuuuper vette remixes).
    Disclosure - Latch
    Hermitude - Hyperparadise (Flume remix)
    SBTRKT - Hold On (fantastisch album)
    Lone - New Colour (fantastisch album)

3. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Zo. De lineup voor Awakenings Festival mag er dit jaar ook wel weer zijn! :)

4. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Dit moet ik toch even posten, de goden van de electronische muziek komen dit jaar met een nieuw album, nu is het bevestigd:
    source
    _O__O__O_

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    [yt]F_IXzV9nxZw[/yt]

Oke , recap. Showtek altijd hardstyle tot een paar jaar terug. Nu maken ze (dikke) electro house, om vervolgens toch een collab te maken met Noisecontrollers (puur hardstyle). Dit wordt dan vervolgens een mix van electrohouse/dubstep en hardstyle.

Juist 8). Wel een leuk experiment verder.

6. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Vind het 10x niks...

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Is ook een matig nummer haha.

8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    [yt]YbVJILgz0NM[/yt]

Ondanks dat het een mix van Epic en Hit It is, gewoon heel vet.

9. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Gehoord op DD,dikke track.

GTA is ook lekker bezig de laatste tijd :)

10. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik dit topic zo door spit zijn hier redelijk wat mensen die zelf mixen. Ik wil dit zelf ook graag leren. Ik heb Traktor op mijn computer staan en heb de basis wel onder de knie. Bij veel nummers is het beatmatchen nog lastig (vooral nummers met een rare opbouw van het nummer). Momenteel doe ik het geheel digitaal maar ik zit er aan te denken een goedkope (2e hands?) midi controller te kopen omdat dit veel makkelijker is en toch wel belangrijk is.

Heeft iemand een aanrader voor een goede, goedkope midi controller? Rond de 75 euro lijkt mij een mooie prijs om te beginnen, het is puur voor thuis gebruik.

En hebben jullie nog tips? Ik heb er al best veel over gelezen en snap dat het belangrijk is om je te focussen op een genre en zo een library op te bouwen.

11. XxTopgear360

XxTopgear360 Hasta la Vista

Leuk Bevonden:
    7
    Hoe het tweede hands is durf ik niet te zeggen maar voor 75 euro nieuw red je het niet, kan wel maar dan heb je geen midi controller met een soundcard, wat voor mij wel een pre is zodat je muziek kan voorluisteren.

Over het mixen gewoon veel oefenen ;) maar je kan idd tracks met dezelfde genre nemen, persoonlijk vind ik variatie wel fijn, anders blijft het zo eentonig (dus progressive, electro en house doorelkaar)

12. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
  13. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Persoonlijk zou een iets duurdere nemen en dan nieuw.
    Bijv een Numark Mixtrack Pro is een hele goede beginnerscontroller met alle functies die je nodig hebt.
    Check anders ff op www.bax-shop.nl ;)

Mocht je het leuk vinden heb je iig al een goede controller en als je het toch niks vind ben je hem zo weer kwijt op mp.

Tips qua mixen is oefenen,oefenen en oefenen.
    Beats tellen,je tracks kennen enz enz.

14. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Tevens nog een vraagje, is elke midi controller over het algemeen compatible met elk programma (Traktor)?
    Ik heb geen idee van de prijzen, dus vandaar. Iemand stuurde mij bijvoorbeeld deze: http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-...tinct-dj-midi-controller/product-details.html . Is dit een redelijke om mee te beginnen? Ik heb er vrijwel geen verstand van. Ik snap hoe duurder = hoe beter en meer functies, maar ik wil gewoon eerst zien of ik het écht leuk vind.

Ah niet gezien, ik ga het doorlezen. Thanks!

Als ik Google zo zie vind ik dat vrij duur nog als beginnersset, ik hoef echt niks uitgebreids te hebben omdat het puur is om te oefenen. Ik snap dat het een dure bezigheid is, maar er bestaan toch wel goedkopere alternatieven?

Bedankt voor alle reacties in ieder geval.

15. XxTopgear360

Leuk Bevonden:
    7
    Eeehhhh.... Volgens mij zijn alle hardware compatible met VDJ, Traktor ed. Durf het alleen niet met 100% garantie te zeggen.

Voor de Hercules zou ik persoonlijk niet gaan. Hij is goedkoop maar de reden dat ik hem niet zou nemen is omdat je de tracks niet voorkanluisteren / instarten met een hoofdtelefoon, dat is toch naar mijn mening het leukste om te doen en het belangrijkste.

Ik zat 4 maanden geleden met het zelfde euvel, wilde ook iets goedkoop hebben om mee te beginnen, maar na veel wikken en wegen ben ik toch voor iets duurders gegaan namelijk deze http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-...ckey-2-interface-edition/product-details.html

Dus ik sluit me voledig aan bij Sharkdawg

EDIT: hij was wel veel goedkoper hoe die nu op bax shop staat xD

Laatst bewerkt: 27 feb 2013
  16. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Laat die midicontroller lekker achterwege joh. Probeer ergens 2 cd-spelers (of eigenlijk 2 direct drive draaitafels) op de kop te tikken en een tweekanaals mixertje en ga daarmee aan de slag. ;)

Althans, als je het écht wil leren moet je daarmee beginnen. Aan de midicontroller met traktor en de hele shizzle kan je daarna wel.

Ik overweeg op dit moment ook om juist weer terug te gaan naar de tabletops. Gewoon voor het gevoel. Een S4 is geil, maar ik ben wat dat betreft toch meer een oldskool dj. Alhoewel ik dan natuurlijk wel voor tabletops met usb-stickies ga. :+

Die plaat van Dimitri Vegas en GTA en co vind ik eigenlijk het vetst vanaf ca. 5:30min. Met die extra claps en chopped vocal (zit volgens mij een soort vocoder effect overheen). Maar goed, een leuke track voor een edit dus. :)

Edit: wat vaker geluisterd. Toch wel een lekker plaatje overall. Beetje een copycat, maar geen slechte. ;)

Laatst bewerkt: 28 feb 2013
  17. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    De goden? :D

1 briljant debuutalbum, daarna sellouts geworden.

18. XxTopgear360

Leuk Bevonden:
    7
  19. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Wanneer komt die plaats van Dimitri Vegas & Like Mike & GTA eigenlijk uit? Zie hem nog niet op beatport staan.

20. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Geloof pas eind maart.

Deel Deze Pagina