1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Dance, House, Electro, Techno [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door XxTopgear360, 8 okt 2011.

1. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Ik ga echt vooruit de laatste tijd. Dit wordt mijn beste track tot nu toe; al zeg ik 't zelf. :+

Moet 'm nog goed afmixen en hier en daar wat dingen aanpassen, maar over het algemeen ben ik erg tevreden. Graag jullie (opbouwende O-) ) kritiek. Onder andere of je dit zelf zou draaien, etc. :)

Paribus - Raider of a Lost Ark
    [sound]https://soundcloud.com/paribus/raider-of-a-lost-ark[/sound]

Ben nu ongeveer 2 dagen bezig met deze track en in totaal produceer ik nu een maand of drie mijn eigen tracks (lees: doe een poging daartoe).

Laatst bewerkt: 29 jul 2013
  2. XxTopgear360

XxTopgear360 Hasta la Vista

Leuk Bevonden:
    7
    First of al :thumbs:

Maar 2 dingetjes die mij opvielen:
    *Intro is best wel een beetje kaal (of doe in ieder geval de eerste 30 sec iets zachter klinken
    * Na 2.15 gaat ie lekker daarvoor heb ik niet zo "wow :+" gevoel (of haal de eerste minuut ervan af en maak er een intromix van :p)

3. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Thanks! :)

Ja, intro krijg ik op andere fora ook al wat suggesties over. Was er zelf ook nog niet helemaal tevreden mee. Ik ga nog even kijken of ik het arrangement iets kan aanpassen. Nu is er eigenlijk maar 1 drop en er is wel ruimte voor 2 drops. Zal binnenkort de finale versie posten. Thanks voor het luisteren en de suggesties!

4. XxTopgear360

XxTopgear360 Hasta la Vista

Leuk Bevonden:
    7
    Haha you're welcome,

1 drop is goed hoor :) (hoeft van mij niet perse 2 drops) maar het mist klein beetje een feeling :+ (Haha tacktisch gezegd :p)

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik zou inderdaad de eerste drop schrappen en die sounds toevoegen aan je intro , tweede drop is een stuk beter. Zou vervolgens bij de nieuwe tweede drop een variant van de eerste drop maken (beetje zoals Knife Party deed bij LRAD). Het heeft wel zeker potentie!

En weet niet of het klopt wat ik zeg, maar bij de eerste drop stoorde ik me een beetje aan de reverb.

Net even een edit gemaakt van Pelari's Cango;

Pelari vs Sebastian Ingrosso & Axwell - Cango Together (Duke Daniels Edit)

Even snel een acapella overheen gegooid (had niets te doen) :)

Laatst bewerkt: 29 jul 2013
  6. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Wat bedoel je hier precies mee? :)

Kan zijn dat er hier en daar iets teveel reverb gebruik. Bij de 'big drop' moet ik denk ik nog iets meer reverb gebruiken (of in ieder geval de settings nog iets verbeteren). Maar goed, ik gebruik de standaard ableton reverb en die is niet zo goed als bijvoorbeeld valhalla of artsacoustic.

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Net zoals die edit die ik postte , dat je een sound van je drop gebruikt in je intro zodat de intro meteen minder kaal overkomt;).

8. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Ah zo, ok. :) Goede suggestie, zal eens kijken. :thumbs:

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ben benieuwd!

Heerlijke track dit trouwens

[sound]https://soundcloud.com/marcus-schossow/preview-marcus-schossow-sebjak[/sound]

Al doet hij me wel denken aan een ander nummer, maar desondanks erg fijn.

10. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Nieuwe Schossow dit toch? Fijn dat hij eindelijk weer een beetje teruggaat naar zijn originele sound. Vond dat hij daar een beetje van af week, maar zijn laatste tracks zijn weer een beetje in zijn oude stijl, om het zo te zeggen.

11. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Vanochtend, mede n.a.v. jullie suggesties en tips, mijn track afgerond. Ben zo tevreden met het eindresultaat dat ik de track ingezonden heb als demo voor Hardwell on Air en The Martin Garrix Show. Ben benieuwd. :+

Tot die tijd upload ik 'm nog niet op soundcloud, wil eerst mogelijke reacties afwachten. :)

12. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ah, nu ben ik wel benieuwd. Want dan heb je de hele track veranderd, want de drop vind ik wel hard. Is een beetje die Hardwell-subkick-hype drop. Alleen de intro vind ik niet spannend. De melodie die de hele track doorloopt vind ik soms hinderlijk.

Denk dat je de 'weg' naar de drop een stuk spannender kunt maken. Beetje alla SJ & RM.

13. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    De drop is sowieso nog intact. ;)

Staat op soundcloud. Ik ben er echt niet ontevreden over, natuurlijk is het niet perfect. Maar goed, neem in ogenschouw dat ik pas drie maanden mijn eigen muziek produceer. ;) :+
    [sound]https://soundcloud.com/paribus/raider-of-a-lost-ark-1[/sound]

Ga er ook niet vanuit dat hij demo of the week wordt in één van die shows ofzo, maar hoop wel dat ik wat opbouwende kritiek van ze terug krijg, zodat ik weer door kan ontwikkelen. :)

Gelijk ook maar een mashup gemaakt:
    Joe Ghost vs. Paribus - Are You Ready for A Lost Ark (Paribus Mash Up)
    http://www13.zippyshare.com/v/38890948/file.html

Laatst bewerkt: 31 jul 2013
  14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
  15. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Thanks!

Wellicht niet release waardig inderdaad, maar ik krijg wel al diverse mailtjes van mensen die iets met de track willen. Onder ander labels die gewoon op beatport hun mp3's verkopen. :)
    Eén van die gasten wil dat ik mee ga op Tour door de USA lol. :+ Eerst maar eens kijken of het allemaal legit is.

16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
  17. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Ja, ik zit de website te bekijken en het ziet er wel legit uit, maar je moet een donatie doen. Dat vind ik dan weer een beetje fishy. :+
    Dit is de website: http://www.unsignedpromotion.com/products/tour

Ik heb de laatste tijd ook veel mashups gemaakt. Misschien dat we de beste van de mensen op het forum hier kunnen combineren? Zie je momenteel veel op soundcloud gebeuren. Krijg je wel de meeste exposure door.

18. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Als je die track van je nog wat aankleed, is die prima hoor. Het mist nog wat, maar verder zit die goed in elkaar! Keep it up! :)

19. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Wat bedoel je met aankleden? :)

20. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Als je trouwens opbouwende kritiek wilt zou ik hem ook zeker op het Vato forum gooien en op het Laidback Luke forum. Luke geeft zelf ook regelmatig feedback op tracks!

Deel Deze Pagina