1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Dance, House, Electro, Techno.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Meneer Stefan, 8 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Voor 17.00 uur anders zijn de winkels dicht.:+
     
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    kutzooi, ik wil naar mysteryland 8)
     
  3. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze is zo gruwelijk goed.

    David Guetta ft. Akon - Sexy Bitch <3
     
  4. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Al mensen hier die naar I Love Techno gaan?
     
  5. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja! Zeker, vorig jaar was dope, dit jaar wel een mindere line-up het zou eigenlijk beter I love electro kunnen heten... Maar goed in ieder geval wil ik Johnny D, Joris Voorn, Deadmau5 en evt Laurent Garnier/Dave Clarke wel zien! Wel erg weinig echt goede techno-namen, volgens mij komt er ook geen minimal yellow-room meer, als ik het zo zie, erg jammer.. Ach ja en wie weet nog naar Boys Noize, als het dit keer wel wat anders is dan de 2 keren dat ik hem al gezien heb..

    En wtf is er zo goed aan David Guetta met die Akon? Love takes over was nog wel ok, maar vind dit allemaal wel erg veel van het goede, kan je beter in het popmuziek topic posten dan in echte Dance want vind er geen ruk aan.

    /Edit:
    [yt]xojjZgOsF8Q[/yt]

    Dit nummer ff luisteren met een keiharde bass, echt heeeeerlijke tech-house vooral na de break :p
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2009
  6. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben vorig jaar ook geweest, maar ga dit jaar denk ik niet. Zoals Riddick zegt is het meer electro, maar zelfs dan nog geen echte goede namen imo, beetje de standaard namen.
     
  7. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Zo wat was mysteryland gaaf!! sorry dat ik het er even in moet wrijven ;)

    Mijn persoonlijk favoriet was Sneaky Sound System :D whooooo
     
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    ja zag een stukje op bnn, zag er super uit. Zeker SvD in de avond was prachtig. Volgend jaar sowieso heen!
     
  9. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    :thumbs: die heb ik ook dit jaar ontdekt ja. super! was gelijk fan.
     
  10. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Yay ik ben ''ontdekt'', in oktober komt mijn eerste EP uit. \o/

    De eerste 3 tracks op www.myspace.com/georgehefner1978 komen uit op een klein Nederlands label (Klopfgeist) samen met 2 remixes door anderen.

    Kan niet wachten, op naar de Beatport top-10. ;)
     
  11. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de eerste 2 nummers op je myspace geluisterd en moet zeggen klinkt goed man, gefeliciteerd! :)

    Iemand de laatste EP van Einmusik hier ontdekt? Die is echt zwaar chill, begint inmiddels al wat minder te worden omdat ik hem echt helemaal dood luister (:p) maar het klinkt zo mooi smooth en melodieus, tech en progressive worden echt heel mooi samengevoegd.




    2e nummer op de EP, niet zo goed als de eerste maar die massive trompet bassline maakt veel goed

    [yt]Gtf024uvPbU[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2009
  12. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Pbateman, welk programma gebruik jij om te producen? Ben zelf ook naar een produceset opzoek, maar wil wel een goede en heb als scholier niet geweldig veel geld (250/300 euro is een beetje mijn max aangezien er ook nog een nieuwe laptop moet komen).
     
  13. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    http://www.propellerheads.se/products/reason/

    Kost 449 euro.
     
  14. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    jammer , iets te prijzig. Kan er wel alles mee producen zeker of alleen maar lounge/minimal?
     
  15. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Je kunt er in principe alles mee maken, maar het is wel het beste voor house-gerelateerde muziek ja.

    Via de bekende wegen kun je het ook eerst even testen natuurlijk. :+

    Vind het zelf erg handig dat alles erbij zit, het is een complete studio, je hebt eigenlijk verder geen programmas nodig.

    Heb er zelf nog een midi-controller bij gekocht omdat je dan makkelijker noten kan spelen.
     
  16. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ken jij toevallig goedkopere maar ook goede alternatieven voor het producen van house muziek?
     
  17. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    De meest gebruikte programmas zijn Reason dus, Ableton Live (349-449 euro), Logic (alleen voor Mac geloof ik), Fruity Loops (250 euro) en Cubase (550+ euro).

    Toch zou ik eerst eens demo's proberen om te kijken wat jij het fijnste vind werken, want dat is voor iedereen verschillend.
     
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    fruity loops wel is geprobeerd, kan je leuke nummers mee maken maar het is wel erg simpel. Echt van die dirty house nummertjes รก la Riverside.
     
  19. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Gratz man! Ik zit zelf altijd te kloten met het mixen van bestaande tracks, maar zelf beats maken heb ik nooit geprobeerd. Ik heb net de tracks gecheckt en ook al is het net iets te soft voor me, vind ik wel lekker klinken. :)

    Heb je dat allemaal met Reason gemaakt en hoe heb je dat met de Vocals gedaan? Ik neem aan dat dat bestaande Vocals zijn.
     
  20. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Alles is met Reason gemaakt inderdaad.

    En die vocals zijn gewoon bewerkte samples, die ik bv. in een Redrum heb geladen, geknipt en bewerkt heb, en dan in de sequencer heb toegevoegd.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina