1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Dance, House, Electro, Techno.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Meneer Stefan, 8 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Zonnebrillenweer...

    [yt]Fw6k0kMVcCI[/yt]
     
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Oud nmr, wel vet!

    Jammer van die clip:+
     
  3. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Oud hoeft gelukkig nie slecht te zijn :) Kwam net deze ook nog tegen, volgens mij de eerste ska-house plaat.. Alweer 18 jaar oud!! Uit Amsterdammmm

    [yt]4S1je1bQUjo[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2010
  4. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ja,lol heb hem inmiddels al.:9
     
  5. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Klopt! Vorige week gehaald en sindsdien niet meer mijn CD-speler gekomen. Immunize is mijn favoriet. Godsamme wat lekker.

    Iemand nog goede aanraders wat betreft Drum&Bass? Begin er net een jaartje in te komen met Pendulum dus.
     
  6. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Even een vraag :).

    Ik heb eigenlijk house altijd erg leuk gevonden, maar mijzelf er eigenlijk nooit in verdiept. Ik was altijd van de progressive hardrock/metal (Ja, wat een verschil hé ;)).

    Anyway, volgende week geeft mijn vriendin haar examenfeest en ik zou voor de muziek zorgen. Nu heb ik dit afgelopen jaar ook gedaan op haar verjaardag en dat werd goed ontvangen. Ik had toen een mix van bekende nummers van de afgelopen 20 jaar. Dus nieuw gemixt met oud.

    Nu wil ik iets nieuws en origineler zijn & omdat de voorkeur bij de meeste mensen ligt bij Trance, Dance, House etc. dacht ik misschien dat ik hier kan vragen welke nummers en/of artiesten jullie mij aanraden.

    Ikzelf heb een groot zwak voor John Dahlback. Ik heb 2 albums van hem en moet zeggen dat ik die stijl echt wel tof vind. Dus misschien heeft iemand nog soortgelijke artiesten die hij/zij mij kan aanraden?

    Alvast bedankt voor de moeite.
     
  7. snIz

    snIz PSN: xSn1z

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    2
  8. LeGeNdaRisCh

    LeGeNdaRisCh Je ziet ons

    Berichten:
    2.453
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor genre? En maak een soundcloud, is vele malen relaxer.
     
  9. snIz

    snIz PSN: xSn1z

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    2
    Het genre is house en een aantal nummers neigen naar progressive. Heb nooit een soundcloud aangemaakt, zal ik doen. Welke programma's gebruiken jullie voor het producen van eigen nummers? Ken FruityLoops, maar zijn er betere alternatieven (vast wel)? Ik wil me hier in gaan verdiepen.
     
  10. Reuj

    Reuj Awake

    Berichten:
    1.664
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb even een stuk geluisterd van je mix. Klinkt heel erg zomers en moet zeggen dat ik geen een nummer ken tot nu toe... en dat is juist goed! Heb echt een grote hekel aan commerciële House. Zo'n David Guetta krijgt het label House op zich gebonden, is niet eens House te noemen.
     
  11. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Snap ook echt niet dat David Guetta #3 staat in de dj top 100, puur omdat hij een slappe beat maakt voor wat R&B artiesten?!
     
  12. LeGeNdaRisCh

    LeGeNdaRisCh Je ziet ons

    Berichten:
    2.453
    Leuk Bevonden:
    0
    Ableton, en ik zal jouw mix eens een luistersessie geven.
     
  13. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
    Oeh, Criminal Vibes - Saxone zit erin. Blijft een heel erg lekker nummer! Geen slechte mixtape trouwens;)
     
  14. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Naast het al genoemde Ableton Live 8, heb je ook nog Reason 4 (einde zomer 5!), Logic en Cubase om er nog een paar te noemen.

    Zelf alleen ervaring met Fruity Loops, Ableton en Reason, en die laatste vind ik persoonlijk het fijnste werken.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2010
  15. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Moet er wel bij zeggen dat logic en cubase meer gericht zijn op masteren/afmixen ipv. je eigen tracks maken. kan er natuurlijk ook mee maar dan ben je beter af met ableton.
    Ik mix en record zelf van alles en nog wat in Logic en Reason gebruik ik om tracks te maken.
     
  16. Arie MVP

    Arie MVP Active Member

    Berichten:
    641
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie kent er nog een paar lekkere electro, techno, house albums om te kopen/downloaden?
     
  17. snIz

    snIz PSN: xSn1z

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ga een trail van Ableton proberen. Kijken wat ik eruit krijg. Heb alleen een beetje ervaring met Fruity, dus is vast even wennen.

    Ik ga beginnen met Ableton uit te proberen. Van Reason had ik wel al eens gehoord, deze ga ik vast ook nog wel eens proberen.

    Die tracks op je soundcloud zijn trouwens fantastisch, hoop dat ook ooit te kunnen bereiken, hehe. Ruta is een heerlijke track. Hoelang ben je al bezig met producen?
     
  18. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Dank je. :)

    En inmiddels net 2 jaar bezig, al staat het de laatste tijd op een wat lager pitje omdat ik ook graag mix ipv produceer, en ook liever buiten zit met dit weer trouwens.

    Binnenkort ga ik mijn woonkamer wat verbouwen en ga ik daar een hoek maken voor al mijn spullen, zodat ik wat meer ruimte heb en lekkerder zit tijdens het produceren, dat gaat ongetwijfeld helpen om er weer wat meer mee bezig te gaan.

    En nog een leuk detail over RUTA, de meeste samples die ik heb gebruikt komen zo uit de Reason-bibliotheek. :+
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2010
  19. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Gisteren eindexamenfeest gehad bij een vriend van me thuis. Heel veel mensen van m'n school waren er en ook nog allemaal andere eindexamenkandidaten van andere scholen. Vriend heeft een gigantisch pand thuis, dus was behoorlijk druk. Hij draait zelf ook en mocht van hem ook effe iets meer dan een uurtje draaien (daarna wilde ik zelf weer feesten ook:+)

    Hier de 'set' , eerste keer dat ik buitenshuis draai en ik vind 'm goed gelukt!

    http://soundcloud.com/dj-duke-1/duke-june-mix
     
  20. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina