1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Dance, House, Electro, Techno.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Meneer Stefan, 8 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind z'n andere nummers ookwel dope moek zeggen, al is Detroit wel één van zijn betere inderdaad. Vooral met wat biertjes op in een club kan je echt helemaal out gaan van dat nummer :cool:
     
  2. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Met wat bier op kun je op ieder nummer losgaan.;)
    Dat Yeah yeah nummer is erg geil btw.
    Ook de bodyrockers blijven het goed doen met I like the way you move.
    ^Dat zijn echt goede nummers
     
  3. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    'k heb het nog nooit gedaan, maar opzich zou ik wel eens willen proberen om wat muziek te mixen :9

    Heeft dr mischien iemand wat leuke (graties:+) programmatjes waar ik wat mee kan kloten? (als zo'n programma's dr uberhaupt zijn)
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2007
  4. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    WoW, WOw...
    Heb dit topic gewoon in het begin gemist... :cool:!

    Ten eerste wil ik even 1 ding recht zetten...
    Meneer Stefan...
    De muziek van de artiesten die jij beschrijft is géén Dance. :)
    Dit is nu pure House...

    Althans, je noemt Dj Roog en Erick E! Voor mij de twee beste House Dj's op dit moment...
    Wist je dat ze samen Back 2 Back draaien?
    Genaamd "HouseQuake" ... Bezit de CD, tevens de DVD van ze!
    Zeker een aanrader!

    Zoals men kan zien, ben ik fan van Club en House. Tevens ook de stijl die ik draai...
    Om nog maar wat heerlijke artiesten te noemen, na Erick E, Dj Roog en FLG...

    - Eric Prydz
    - Steve Angello
    - Sidney Samson (:))
     
  5. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Lolz, ik vind de Housequake diek van erick e en DJ roog er nu op heb staan helemaal geweldig :cool:

    * voegt house toe aan lijstje (A)


    Trouwens, respect aan mark _O_ Dat nummer van 'The real booty babes - Meet her at the love parade' is fantastisch. Het moet niet veel meer naar dat hardstyle gaan neigen, maar zo is het fantastisch :)
     
  6. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Je hebt toch wel de Orginele Cd/Dvd van HouseQuake?!
    Dvd is namelijk nog vetter :cool:!

    Omdat er toch wel wat nummertjes aan geraden worden hier, wil ik dat ook graag doen.
    Men kent het nummer Calabria vast wel nog? :)
    Althans, als met het deuntje hoort dan zal iedereen het vast herkennen.

    Nu is daar een nieuw nummer van, die ik zelf vaak draai en heerlijk vind.

    Alex Gaudino-Destination

    Misschien zo heerlijk omdat de arties mijn voornaam draagt :9...
    Zou graag eens willen horen, hoe men dat nummer vind!
     
  7. LeGeNdaRisCh

    LeGeNdaRisCh Je ziet ons

    Berichten:
    2.453
    Leuk Bevonden:
    0
    dit wilde ik ookal gaan zegge :9

    maar maakt op zich niks uit, de meeste zulle het verschil toch niet wete :D
    en frozen flame valt ook onder jupmstyle

    verder helemaal niks mis mee, het is gwoon top muziek
    ben blij dat je olav basoski er bij hebt gezet, heb weer waterman geluisterd sinds lange tijd :D (lekker met dit weer ;))
    ben altijd fan gweest van dance/trance/hardstyle en alles wat daar binnen in valt.

    aanraders:: (niet de nieuwste nummers btw en niet allemaal dance)
    AbelRamos - Electro Fun
    Above & beyond - Alone tonight
    Airbase - Escape
    André Visor - Speed up (klassieker _O_ )
    Benjamin bates - verschillende - backtracking is erg lekker (en meest recente)
    Basto - you got my love (ook een klassieker _O_)
    Benni Benassi - meerdere natuurlijk vind Hit my heart erg lekker
    Chocolate Puma - always and forever, krijgt eindelijk aandacht, meer dan een jaar oud maar wat een mega track
    Chemicale Brother - meerdere vind boys &girls nog steeds goed klinke
    Cosmic Gate (hardtrance maargoed) - meerdere vind the truth goeie plaat

    Ok al je er meer wilt zeg het maar :+ de lijst word een beetje lang ;)
     
  8. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik was/ben geneigd om alles onder de noemer Housemuziek te plaatsen. Maar dat was nogal verwarrend. Feitelijk zijn er 3 stromingen. Namelijk House, Techno en Garage. Dance (of elektronische muziek) als algemene benaming voor alle soorten en stromingen iis toch prima opzich?


    Ik luister zelf heel weinig dance meer de laatste tijd. Ik hou het gewoon niet meer bij. Geen tijd, geen zin. Ben zelf eind jaren '90 definitief besmet geraakt met het dance virus. Tot dat moment was het hardcore wat de klok sloeg. Klasgenootjes die Thunderdome cassettebandjes uitwisselden. Het kon me geen reet schelen. Ergens in '95 bezocht ik m'n eerste hardcore feest. Ik zou zogenaamd naar een klasgenoot gaan die een huisfeestje gaf, omdat zijn ouders een weekend weg waren. In werkelijkheid bezocht ik een hardcorefeest. Pompende beats, aussies, xtc, speed en een gigantische knokpartij! Beveiliging weggemept, jassen gejat, totale chaos. Van de muziek weet ik me niks meer te herinneren, behalve dat ik gabber/hardcore nog steeds geen ene reet aan vond. De vechtpartijen weet ik me echter nog wel te herinneren. De chaos was voor mij het hoogtepunt van het feest.

    Ik heb me in de jaren erna niet met dance beziggehouden. Verder dan Thunderdome, xtc en aussies kwam ik niet. Een totale leek dus. Eind jaren '90 kwam toch de interesse. Tiesto, Gouryella, System F. Trance dus. Een stroming die in opkomst was en waar ID&T op insprong. Trance Energy en Sensation zijn daar de meest bekende voorbeelden van. Ik vond het helemaal geweldig en leerde dance waarderen. Bezocht feesten en downloadde me helemaal suf.

    Net zo snel als ik geinteresseerd was geraakt in trance raakte ik er ook op uitgekeken. Ik zocht naat iets nieuws en vond dat in de zogeheten progressive en techno. Niks geen melodieen. Maar percussie en een groove beheersten mijn gehoor. Ik raakte verslingerd aan de sets van Danny Howells, Sander Kleinenberg, John Digweed, Sasha, Nick Warren, Deep Dish, Derrick May, Remy, Pascal FEOS, Jack de Marseille en mijn favoriet James Holden. Ik ging naar Earth, Dance Valley, Awakenings Festival en Extrema Outdoors. Ondertussen is dit alles afgekalfd. Mijn laatste feest was notabene een classics/hardcore feest en ik vond de muziek helemaal niet zo verkeerd. Stiekem vond ik het zelfs wel ok!

    ps: er is/was een prachtige website over de geschiedenis, maar ik kan niet op die site komen, jullie misschien wel?

    http://home.planet.nl/~hegma004/
     
  9. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    @ Goodfella

    Interessante geschiedenis gek!
    Maar ik ben nog 17 en zal nog al die feesten mee willen gaan maken.
    Een aantal favorieten die ik gelijk zal bezoeken zijn

    - Sensation White
    - Loveland
    - Dance Valley

    uiteraard zijn er nog een hoop festivals tussen door, maar dat zien we dan wel weer!
    Misschien is het nog wel leuker, als ik daar zelf over 10 jaar sta :9

    Je site link doet het hier ook niet!
     
  10. basovich

    basovich Guest

  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Alle Cascada nummers zijn hetzelfde! :)
     
  12. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Juist!
    Cascada vind ik persoonlijke altijd maar Commerciële zooi... O-)
    Mjah, natuurlijk een persoonlijke keuze.

    Iemand die nu die

    Alex Gaudino - Destination

    al heeft gedownload?
     
  13. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Iemand?

    Ik heb Magix Music Maker 2007 gevonden, is dat iets?? Of heeft nog iemand anders een leuk programmatje? :)
     
  14. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu veel aant luisteren naar een Housequake van erick e en DJ roog.
    Maar die Erick E heeft sowieso wel dope nummers. Boogie down en the beat is rocking zijn vooral fantastisch.

    "Commerciele" trance nummers vink vaak ook wel vet (A), maar wat je ook zegt, die nummers hebben wel vaak een toffe sound :)

    Erick prydz zalk ook wel wat van downloaden. Alsk FLG bij Limewire intyp krij ik helemaal niks, en dat terwijl ik zijn remix van Olav Basoski - Like This zo vet vindt :'-(
     
  15. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Like This (FLG Remix) is zeker wel chill.
    Heb hem wel voor je :)!

    Maar die Commerciele trance, is leuk voor 2keer...
    Daarna kan ik ze vaak al niet meer aanhoren. :x
    En dan bedoel ik nummers als van Cascada en Basshunter!

    Geef mij maar heerlijke onbekende nummers.
    Daarom vind ik het ook zo jammer dan Put You're Hands up 4 Detroit zo'n hit is geworden.

    Moet in elk geval Morgen op een dikkuh House Party draaien samen met een maat van me!
    En de volgende ochtend lekker werken! :b:
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Boogie Down vind ik echt vreselijk! :emo:
     
  17. LeGeNdaRisCh

    LeGeNdaRisCh Je ziet ons

    Berichten:
    2.453
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kan ook niet snappe waarom mensen cascada opeens leuk vinde, die track is al 2 jaar uit ofso (zomer 2005) was toen al geen fan, nu helemaal niet meer

    geef mij maar goeie dance of trance

    Tis altijd lekker om een Trance The Ultimate Collection erin te doen :9
     
  18. Bosbeest

    Bosbeest Beast in the dark

    Berichten:
    420
    Leuk Bevonden:
    0
    @bram87
    mixmaster is leuk als je wil mixen, dingen in elkaar wil laten overgaan, maar als je echt bezig wil gaan moet je ableton of frootyloops hebben. Blijf alsjeblieft WEG van VirtualDj, dat is het grootste poep programma ooit...

    @legendarisch
    trance valt onder dance...
     
  19. LeGeNdaRisCh

    LeGeNdaRisCh Je ziet ons

    Berichten:
    2.453
    Leuk Bevonden:
    0
    vind je?

    heeft iemand eigelijk nog goede sites?
     
  20. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    @ Bosbeest

    Je bedoelt denk ik MixMeister?!
    Inderdaad wel ideaal als je gewoon mixen wilt maken. Echter maak ik ze liever met mijn mengpaneel en 2 Cd spelers :cool:...

    Verder om eens te gaan spelen met het maken van een Mash Up ofso, is Cool Edit Pro IDEAAL!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina