1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Dubstep & DnB

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Robby Bobson, 20 mei 2009.

1. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ielll, Brostep! :+

2. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Skrillex hoeft niet gepost te worden, dat kent iedereen allang. De meeste mensen zijn inmiddels ook al weer gestopt met het luisteren naar Skrillex, te mainstream :+

De vrijdag is een stuk beter als je het mij vraagt. Chase & Status doet echt gruwelijke liveshows, en zo staan er nog een hele hoop andere vette namen tussen.

Laatst bewerkt: 24 apr 2012
  3. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Woops, dubbel.

4. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Ik vraag me af waarom mensen commercieel succesvolle muziek of mainstream niet luisteren, vaak puur omdat het commercieel of mainstream is. Voelen ze zich daar te "underground voor"? Je luistert toch wat je leuk vindt om te luisteren....

5. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ik weet niet hoe het met andere genres zit, maar bij Dubstep is het iig zo dat het subgenre 'Brostep'(wat word gemaakt door bijvoorbeeld Skrillex, Rusko en Borgore) het meest succesvol is.
    Brostep is in vergelijking met Dubstep veel wilder, het gaat meer om de mids dan om de lows, aggresiever dan Dubstep en rare (naar mijn mening soms erg irritante) geluidjes ertussen.

E: Even ter vergelijking:

Brostep

Dubstep

Bij Dubstep is de drop ook meestal rond de 1 minuut doordat de BPM rond de 140 ligt (" It is very common for the bass to drop at or very close to 55 seconds into the song, due to the fact that 55 seconds is just over 32 measures at the common tempo of 140 bpm." Bron: Wikipedia).

Laatst bewerkt: 25 apr 2012
  6. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Dat komt omdat het op het moment dat het commercieel is je de artiest vaak al zo vaak gehoord hebt dat je er wel genoeg van hebt. Is dat niet het geval, dan gaat de artiest zichzelf vaak herhalen om zijn commerciele succes vast te houden en klinkt alles dus hetzelfde en is het niet echt interessant meer.

Dus dan vind je het ook niet echt leuk meer om te luisteren. Maar dat is voor iedereen persoonlijk. Ik vind zelf dat Skrillex zichzelf een beetje teveel aan het herhalen is. Scary Monsters & Nice Sprites was destijds gewoon helemaal de shit, bangarang is naar mijn idee érg matig. Haalt bij lange na niet het creatieve en innovatieve niveau van SM&NS. Er gaan dan ook geruchten rond dat Skrillex erg veel hulp heeft gehad van andere artiesten bij het maken van SM&NS en dat het dus lang niet allemaal zijn 'eigen' werk is. Maar dat zijn natuurlijk maar geruchten.

Laatst bewerkt: 25 apr 2012
  7. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Even naar de volgende pagia :p.

8. TobiasBB

TobiasBB "Great banter"

Leuk Bevonden:
    198
    Ik kan er nog steeds naar luister hoor!:D

9. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
  10. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik ook hoor, as zaterdag HMH \o/

*Music is what you make of it, fuck stereotypes !

11. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Voor het eerst gehoord bij The Ultimate Dance Battle, waar op dit nummer een geweldige Hiphop Choreografie was gemaakt. Maar wat vind ik dit een vet nummer ook zeg! Ben totaal niet van dit soort muziek, maar dit is gewoon vet!

12. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Moet eerlijk toegeven dat de namen van vrijdag mij niet zo veel zeggen. Daarnaast gaat mijn broer ook mee en willen we beide Biork en Bush ook graag zien.

Awesome avatar btw!

13. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ja als er een aantal andere namen tussen staan die je vet vind dan is het zeker de moeite waard, ik vind geen van de dagen écht 80 euro waard. Wel jammer, voor een euro of 50-60 was ik misschien nog wel gegaan. Als de Foo Fighters nou vrijdag ook gewoon kwamen had ik het wel gedaan :+

Ik mag hopen dat de meeste mensen in dit topic wel weten waar ik mijn avatar vandaan heb? Anders moeten jullie echt even naar youtube gaan en Feed Me opzoeken ;) Een van mijn favorieten:

Laatst bewerkt: 26 apr 2012
  14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Gisteren met mijn zoon (bijna 14) naar Skrillex geweest in de HMH. Ik was qua totaalplaatje toch best wel onder de indruk. Nope het was niet echt een optreden voor elektronische fijnproevers, maar dubstep (brostep whatever) gecombineerd met techno, hiphop, booty, oldskool zorgde aan 1 ruk door voor hoogtepunten. ik was ook niet helemaal voorbereid voor al die moshpits (sorry ik ben meer van de techno :+) maar daarin ging het ook echt helemaal los. Wat mijn zoon gelukkig te gek vond. Het podium was bijzonder vormgegeven en werd volledig als projectscherm gebruikt. Daarnaast werd zijn lijf met sensoren getrackt zodat op het scherm naast de vreemde werelden ook grote robots etc te zien waren die zijn bewegingen nadeden.

alles bij elkaar maakte het een gave show.

en natuurlijk kwam Nice sprites langs

[yt]EEjf5CJ3ugs[/yt]

gelukkig kende ik het nummer nog maar een tijdje en heb hem nog niet, zoals de meesten hier, al 10.000 keer gehoord.

15. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Skrillex heeft inderdaad vette shows, heb hem ook al 2 keer gezien in London, alleen toen had hij dus nog niet dat scherm achter zich met de sensoren. Het is ook leuk om te zien hoe enthousiast hij bezig is met zijn publiek op te hypen, en hoe iedereen daar ook op reageerd door lekker te gaan beuken. Ik meng me er zelf liever nooit in maar het is wel leuk om te zien.

Ga vanavond met een paar man naar Noisia Invites in Groningen:

Ben zelf geen gigantische Noisia fan eigenlijk, maar voor 17,50 lijkt het me zeker de moeite waard. Kill the Noise vind ik wel gruwelijk vet, en 16 bit schijnt ook wel vet te zijn.

Laatst bewerkt: 29 apr 2012
  16. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Idd erg veel styles door elkaar :) hij had een leuke mix van verschillende genres aan elkaar gedraaid, ging ook helemaal uit me dak bij hiphop, met op de achtergrond Big Booty Babes

17. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Was me een wilde feestje wel:

[yt]wWa5NcSGbSU[/yt]

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kill THE noisen opende vorige keer bij Skrillex en stond ik echt van te kijken hoe super chill die gast draaide!

19. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043

Lekkerrr.
    Dit zijn dus gewoon twee dudes van 14 die het in elkaar hebben geflanst8).

20. Alwinter

Alwinter pwnranoia

Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina