1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Hardstyle & Hardcore

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door bulleta, 15 dec 2005.

1. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    Thanks voor de feedback :) Dat die reversed bass een beetje offbeat was had ik ook gehoord nadat ik het nummer helemaal geexport had, en aangezien het niet een heel serieus project was had ik geen zin meer om dat aan te passen :9 Melodie en akkoorden zelf geprogrammeerd ja, en wat betreft de kick; ik ben nog niet zo'n pro met het maken van kicks :9 En als ik hem lager zou pitchen zou dat zeker niet een octaaf zijn dan verliest m'n kick als z'n kracht dus zou ik al het hele nummer een paar semitonen omlaag moeten doen.

Misschien dat ik later nog een soort remake van dit nummer maak, of wat aanpassingen maak maar ik neem je feedback iig mee voor het vervolg! :)

2. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Hier nog mensen die aanwezig zijn op HardBass zijn zaterdag?

Enne ik heb een MoH kaartje, maar ben er achtergekomen dat ik die week erna tentamens heb. En ik ben al met 2 studies gestopt en kan het niet maken om mijn eerste tentamen week zo te gaan doen het weekend ervoor, niet tov mezelf maar al helemaal niet tov mijn ouders. Dus zijn er hier nog mensen die mijn kaartje willen overnemen (voor 40,- ofzo; heb er 50,- voor betaald excl administratie zooi dus denk iets van 54,-betaald)

3. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Zo, klaar! Inspiratie is tof.. Best toffe track geworden, al zeg ik het zelf.. Wel benieuwd naar reacties, lang geleden dat ik uberhaupt tracks maakte, laat staan tracks afmaakte. Stijl: Hardcore met een snufje industrial en een toefje frenchcore.

Ik presenteer u: C.O.R.E.

https://soundcloud.com/ethereal1981/ethereal-c-o-r-e

4. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Nice man :eek:! Lekkere originele sound en erg dope opbouw.

Ik zeg ga zo door :thumbs:

5. Ch®is

Ch®is '

Leuk Bevonden:
    70
    Het stuk dat vanaf 2:31 begint. :thumbs:

6. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Thanks! Inderdaad wel aardig bezig geweest met de opbouw, nét iets anders dan anders.. Door gaan we zeker, haha, net weer een massive kick zitten bouwen :thumbs:

Thanks! Fijn soundje is dat geworden :thumbs:

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    [yt]RrkctUgEiac[/yt]

Lekkere plaat dit:D.

Laatst bewerkt: 1 feb 2013
  8. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Mooi om te horen dat het hier niet bij blijft :) Ik vind de meeste hardcore van tegenwoordig erg storend geworden. Jij had het laatst over dat het bij hardstyle zo is, maar de meeste hardcore is ook vrijwel hetzelfde. Gelukkig zitten er ook nog producers die wel een eigen sound maken.

9. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Mjah, bij hardcore zit je stukken minder vast in gezette grenzen als bij hardstyle, al doen een hoop hardcore producers wel heel erg hetzelfde. Kijk bijvoorbeeld eens naar de verschillen tussen Enzyme (of Enzyme X) en italiaanse labels, of tussen The Third Movement en Neophyte Records.. De basis is de kick en de vaak wat aggressieve sfeer, maar verder zit je eigenlijk nergens aan vast. Tempo's tussen de 120 en 200 BPM, verschillende ritmes, enorme varieteit in sounds, enorme varieteit in kicks, eigenlijk gewoon veel meer afwisseling! Bij hardstyle ligt het tempo eigenlijk al vast, iedereen gebruikt praktisch dezelfde kicks en er zijn maar weinig producers die buiten die gebaande paden weten te treden.. Vind ik jammer, alhoewel ik af en toe graag een paar HS-tracks mag luisteren. En met DJ-en is het wel makkelijk draaien ;)

Vind het zelf juist tof om in elke track een andere sfeer neer proberen te zetten. Wil nu wel weer eens een melodieuze track maken bijvoorbeeld! Als dat lukt :) Wel erg tof om te lezen dat je vindt dat ik een originele sound heb :thumbs:

10. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Damn HardBass2013 was aan,
    Echt kapot, tot 4 uur was de sfeer beetje slecht, veel stil staande mensen, handjeklap, en muziek ook niet bijzonder.

Maar toen G4H keihard! En dan digital punk, crypsis EN THERRRRAAAAAA <3 wat ging dat toch allemachtig tering snoeiiihard.. iedereen uit mijn buurt gebeukt

Wel tering druk, maar zeker mooi!
    En volgende week gewoon weer crypsis en THERAAA EN OOK NOG EEN PREFIX EN DENSITY. Nu al zoveeeeel zin

[yt]I4lKcUPXUIQ[/yt]

_O__O_
    Die prefix kwamen we ook nog tegen in de trein, beetje lopen texten en toen stond ik op HB even alleen, kwam die opeens naar me toe lopen.. nog half uur lopen texten even biertje gedronken, top gozer!:thumbs:

11. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Wooww welk nummer is dat? Het moment dat die bass er in klapt. *kwijl*

12. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Prefix & Density - Soundwaves

Hij is nog niet gereleased maar hij werd gister we gedraaid :D misschien is er dus nu wel een rip te vinden. Maar wat ging dat gevaarlijk hard de laatste 2 uur!
    Was er verder niemand aanwezig?

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Was er helaas niet bij, had geen geld op het moment van de voorverkoop.

Zag net wat setjes voorbij komen op lsdb.nl , zag er goed uit!

14. SamuraiPizzaDog

SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

Leuk Bevonden:
    1
    Nou ik was hardbass en ik kan je zegge het was een partij KUT!
    Sorry misschien zit het tussen me oren maar sinds het op de radio komt zijn de festivals een stuk softer geworden..

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Wat is dat toch tegenwoordig dat alles maar snoeihard moet en zijn en anders niet? Blij dat ik gewoon van alle soorten hardstyle kan genieten zeg..

16. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    Eensch

17. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Hm, nu ben ik al 31 en niet meer into the slang, maar texten? Is dat slang voor praten? Of staan jullie inderdaad een half uur met een biertje in je hand SMS-jes naar elkaar te sturen? Meende dat texten namelijk SMS-en betekende, maargoed, ik ben geen kenner :p

18. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Vond het voor 4 uur niet bijzonder eigenlijk wel leuk en zeker niet kut, tijdens g4h kwam er wat meer sfeer en de laatste 2 uur vond ik waren gewoon super dik!

Ik bedoel iig gewoon praten :p

Laatst bewerkt: 3 feb 2013
  19. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Weer een trackje half af. Of nouja, er is een beginnetje. Moet nog een heleboel aan gebeuren, nog niets aan gemixed en er mist nog een heleboel. Maar al met al tot nu toe niet ontevreden. Iets meer melodie dit keer.

https://soundcloud.com/ethereal1981/unfinished

Laatst bewerkt: 7 feb 2013
  20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Klinkt goed man!

Line-up eerst editie Qapital in de Ziggo Dome bekend

Niet slecht :D

Frequencerz live heel vet

Deel Deze Pagina