1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Het grote producer (ik-wil-een-plaatje-maken) topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lethal AK47, 18 jun 2012.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Vraagje: stel dat je een nummer hebt waar je echt tevreden over bent. Wat doen jullie dan met die nummers? Insturen naar een label oid?
     
  2. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Eerst naar een paar bekenden sturen met kennis van muziek, en vooral in jouw genre. Niet naar mensen die alles tof vinden, maar mensen die écht kritisch kunnen zijn en verstand van zaken hebben. Eventuele kritiek (mits je het daar zelf mee eens bent) meenemen in een v2, weer laten checken, wellicht door anderen, en pas als je echt 500% tevreden bent opsturen naar label of artiest. Zorg ervoor dat jouw demo opvalt, ze krijgen dagelijks demo's en hebben echt geen tijd om alles te checken.. Mochten ze geen interesse hebben, vraag dan ook waarom niet en probeer dat in een nieuwe track mee te nemen! Succes! :thumbs:
     
  3. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Tis maar net wat je wil bereiken en hoe ver je wilt gaan. Kritiek meenemen en evt toepassen in een v2 is niet erg, je verbreed juist je kennis hierdoor, maar wees wel alert op verzadiging. Dwz dat je niet door alle kritiek van zowel kenners als liefhebbers je "eigen" sound gaat verkrachten. Anders word je de zoveelste "nobody" die geen uniek l, bindend "sound" heeft.

    Juist het rauwe innerlijke geluid van een producer is mooi, maar tegelijk ook wel is ondoorgrondelijk. Je kan je niet begrepen voelen en niet datgene overbrengen wat je zelf wel voelt.

    Key to succes is je "sound" vinden dmv het juiste balans te vinden tussen opbouwend kritiek en je eigen sausje te mengen.
     
  4. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Mooi gezegd! :) Ben jij het of je zwager?
     
  5. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Boeboe is mijn zwager, maar ik ben mijn hele leven lang al "Consigliere"

    Ben overigens wel opgegroeid met altijd muziek om mij heen. Zelf meerdere instrumenten gespeeld, mijn moeder was onderdeel van een band, als zangeres. Ging vaak ook mee en dan stiekem drank krijgen en laat wakker blijven hahahahah.

    Melodieën, klanken en wat wel of niet "hoort" is een 2e nature van mij.

    Ik hou van detail, kan om de kleinste effect helemaal verliefd worden op een nummer en heb een fetisch voor klinisch, transparante mastering.
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2014
  6. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Haha, ja weet ik. Maar weet nooit wie post. :p Ik herken me er wel een beetje in trouwens! :)
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zijn er studies die de richting van music producer ondersteunen die ook echt de moeite waard zijn? Mijn zoon wil per se verder in de muziek. Mijn idee: prima als (uit de hand gelopen) hobby. Zijn idee: nee ik wil ook een studie die kant op doen. Ik kan mij echter niet voorstellen dat een studie in de richting van muziek productie je ook echt verder gaat helpen. Wellicht hebben members hier ervaring?
     
  8. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Je hebt een bachelor Electronic music composition.

    Hierbij leet je de nieuwe manier van componeren. Alle niveaus komen aan boord en wat ook vooral belangrijk Is, de mastering.
     
    Kevf vindt dit leuk.
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    tnx! Al kom je er, ook volgens de site. dus niet mee aan de bak :+
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  10. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Netwerk is erg belangrijk bij zulke opleidingen
     
  11. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Herman Brood Academie
     

Deel Deze Pagina