1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Het grote producer (ik-wil-een-plaatje-maken) topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lethal AK47, 18 jun 2012.

1. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Maar bij 1 label hoor, alleen hebben die m weer aan andere labels voor verzamel-EPs e.d. ''verkocht''.

Via soundcloud hebben ze me toen ontdekt, de labelbaas vond de track RUTA heel erg goed en wilde m releasen. :)
    En nee ik verdien er niks meer aan, de tracks zijn ook geen hoogvliegers geworden ofzo, maar dat geeft niets, ben allang blij dat ik uberhaupt wat heb gereleased ooit.

Trouwens, het feit dat ik een release heb gehad is helemaal niet goed geweest voor mijn produceer-hobby, want tot de release deed ik het gewoon voor de lol, na de release wilde ik percé dat nieuwe tracks beter zouden zijn dan die releases, en die ‘druk’ is niet goed geweest want ik kreeg er echt een produceer-burnout van. :p

Tegenwoordig heb/maak ik er helaas weinig tijd meer voor, een uurtje of wat kloten en pielen gaat nog wel, maar een hele track maken incl. een goed arrangement, effecten e.d., pffff, wou dat ik er nog tijd voor had!

Laatst bewerkt: 5 jul 2012
  2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
  3. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    Hehe, nadat ik ontelbaar artiesten namen heb bedacht heb ik eindelijk eentje die naar mn zin is en nog niet bezet is :+ (Overdosed).
    Ik heb als doe om voor het begin van het nieuwe schooljaar een remix oid eruit te persen, heb al wat toffe ideeën :).

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
  5. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Het mag inderdaad wel wat meer tot leven komen met wat meer diepgang. Compressor en EQ zitten er al op?

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Jup, maar als ik die iets opvoer dan gaat het geheel kraken.

7. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    Limiter?

8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Zit er op:)

9. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Dan heb je de limiter en compressor niet goed afgesteld. Multiband compressor en limiter op de eindmix met goede instellingen = maximum knallen. Meteen wel al je dynamiek weg overigens..

Basis is best ok, al mag er nog wel e.e.a. flink afgemixed worden. De kick van de opbouw klinkt vele malen harder als de main kick, waardoor je de indruk wekt dat er dalijk een nóg veel hardere kick in klapt. Nu valt de main kick een beetje tegen. De buildups zijn ook een klein beetje saai.. Niet echt een duidelijke climax!

Misschien ook je leads een klein beetje afstellen nog. De lead met de arpeggio/trancegate klinkt heel erg Vanguard/Nexus. Niet dat dat heel erg is, maar het zijn niet die lekkere kamerbrede zaagtapijten die je graag hoort..

Bedoel het overigens als positieve kritiek, haha, zoals ik al zei: De basis is er! Nu nog flink uitwerken die hap!

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Klopt het is ook niet meer dan een basis, maar het is dan ook maar 3 uur werk in totaal haha. Bedankt voor je kritiek iig, kan ik veel mee!

Overigens is de kick van de opbouw dezelfde als bij de drop , hij valt helaas een beetje weg dan.

Laatst bewerkt: 8 jul 2012
  11. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Zou trouwens sowieso nog niet focusen op de mastering. Eerst een vette track maken, goed uitmixen, en dan pas aan de eindbalans gaan werken dmv compressie, EQ en limiting. Mastering zijn de (flinke) puntjes op de i zetten, maar je track moet ook zonder flink kunnen knallen..

Weet je precies wat een limiter of een (multiband) compressor doet? Kan absoluut geen kwaad om daar eens flink over te lezen en naar te luisteren. Zo krijg je sowieso een veel beter inzicht in wanneer je waar welk effect moet gaan gebruiken!

Wat je in de opbouw kan doen is een hipass filter over de kick zetten. Als de drop dan komt gooi je die hipass aan de kant en krijg je ineens al het laag van je kick om de oren! Gebruik(te) ik erg vaak in mijn tracks..

12. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja klopt ik ga sowieso nog een white noise creeeren om over de opbouw te gooien , zodat je even wat meer dat swoesh effect hebt. Goede tip van het filter op de kick trouwens!

Laatst bewerkt: 8 jul 2012
  13. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    Iemand wel is geprobeerd te samplen in fl studio? En dan heb ik het over samplen voor hiphop beats, dus loops uitknippen plakken etc. Ik ben met wat bezig maar het is soms echt een hel om die dingen goed op de beat te krijgen (de bpm te vinden, dan denk je dat je hem eindelijk hebt maar loopt hij verder in het nummer niet meer synchroon). Tips zijn welkom :+

14. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    Ja, vind het niet echt lekker werken.
    Gebruik meestal Audicity om loops te maken.

Weet iemand trouwens nog wat toffe piano packs?
    En dan niet klassieke piano maar een beetje keyboard achtig wat bij een house liedje past, heb al een toffe piano loop gemaakt maar ik kan maar geen goede piano vinden die erbij past.
    Heb wel Nexus geinstalleerd maar daar kan ik ook niet eentje vinden die me bevalt.
    Andere packs of websites waar ik ze kan krijgen zijn ook welkom.

15. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    Grand Piano ofzo in Nexus vond ik altijd wel goed, je moet natuurlijk wel een EQ er over heen doen. Anders heb ik nog AkoustikPiano maar dat is echt een normale piano. Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld over een Nexus piano sample een delay en reverb heen gooien en dan de hoge frequenties wat omhoog doen in een EQ dan krijg je wel een aardige "house" piano volgens mij.

16. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
  17. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Best lekker... funkeeey! :)

18. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Sjezus, deadmau5 heeft ook even een nieuwe studio... OMG! 8)

19. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Uitslover.

20. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Zo zie ik het niet, maar ik zou zelf nooit zoveel om me heen willen. Want dan ga ik echt stressen van al die knopjes. :p

Deel Deze Pagina