Gisteravond La Coka Nostra en Immortal Technique in de Melkweg.
Voorprogramma was Risskant. Zó fucking slecht. Een Canadees en een Nederland die hiphop represente. Gelukkig deden ze dat voor het hele universum. Peace, unity, dat soort shit.. op******en dus. "Ik sta hier voor Amsterdam! Yeah!" - zelfs Lange Frans represent Amsterdam nog meer dan die knakkers daar.
Daarna kwam Immortal Technique. Ben erg blij dat ik toch dat kaartje had gehaald, want die shit was geniaal. Hij deed redelijk wat van Revolutionary Vol 2 (4th branch, industrial revolution, peruvian coke, harlem streets en godzijdank ook obnoxious), de volledige versie van Dance with the devil (live doet ie dat wel erg goed) en enkele nieuwere nummers: wat van the 3rd world en die laatste met Mos Def.
Onderwijl gaf hij nog wat van zijn 'wijsheid' prijs: de overheid fuckt ons elke dag, de politie is kut, je moet vrouwen respecteren (met als geweldige reden: ze kunnen immers verkracht zijn, maar uit trots zeggen ze het niet) en Bush zit achter 9/11. Het gekke was dat hij het op zo'n manier bracht dat er wel een soort groepsgevoel ontstond. Ik begrijp nu wel dat een begenadigd spreker hele volksmassa's in beweging kan brengen.
"Bush knocked down the towers," riep de hele zaal.
Goed, dat neemt niet weg dat hij live echt top is. Na de show deelde hij nog handtekeningen uit in de lobby, maar dat vond ik wel erg groupie-achtig worden, dus ben weggegaan. Obnoxious is zo'n geniaal nummer.
"That's your girl?
Bitch, get over here, give me some brain
I bust off in her face
And right after the segment
She'll probably rub it in her pussy
Trying to get herself pregnant"
De tweede hoofdact was La Coka Nostra. Ill Bill, Everlast, DJ Lethal en nog 2 anderen (geen idee wie het waren). Moet zeggen dat hun nieuwe shit aardige beats heeft. Volgende week dinsdag dropt het album, dus wil hem graag horen.
Gelukkig deden ze ook nog wat oudere nummers. Enkele solo-nummers van Ill Bill (The Anatomy of a School Shooting, Peace Sells - Maar helaas niet What's wrong with Bill?), enkele nummers van Non Phixion (The CIA is still trying to kill me, Black helicopters - maar helaas niet Suicide Bombs) en enkele nummers van House of Pain met Jump Around als logisch hoogtepunt.
Paar jaar geleden luisterde ik veel naar Ill Bill en Non Phixion (en Necro), dus het was een soort jeugdsentiment.
Ofwel: topavond. Ook al viel iemand flauw op mijn schoenen waardoor ik die boy moest opvangen. Rook niet als je er niet tegen kan, teringtoeristen.
Klik om te vergroten...