Ja we hebben echt een andere mening . Ik vind Run the Jewels niet slecht, het is inderdaad gewoon een goed album. Maar het doet niks speciaals, het verlegt de grens gewoon niet.
Om in de vergelijking dan nog eens te maken tussen de twee compleet verschillende albums: Waar Yeezus speelt met de luisteraar, geeft Run the Jewels je wat je wil en kan verwachten. Echter, Yeezus is gemaakt om je niét te geven wat je kan verwachten (wat vaak betekent hetgeen wat je wilt, omdat je in je verwachting blijft hangen). Juist dat maakt het zo vet. Het is een experiment. Dat is door het hele album te horen.
On Sight wat je als voorbeeld noemde, dat nummer is inderdaad op momenten in het nummer moeilijk te beluisteren. Maar dan komt er een sample: ''he gives us what we need, it may not be what we want''. Het is erg arrogant en all that, maar On Sight is een perfect begin van een album wat erom draait de luisteraar iets anders te geven en die sample verteld al dat het daarom gaat. Het is ook niet te vergelijken met Run the Jewels eigenlijk, want het doel is compleet anders.
Het is abstracter, controversiëler, vernieuwender, en daarom voor mij daarom een stuk interessanter. Meer mijn soort kunst dan Run the Jewels.
Maar als ik het goed begrijp vind jij Run the Jewels dus goed omdat de producties zo goed zijn en de raps een soort perfectie hebben.
Laatst bewerkt: 9 jul 2013