[muziek] In de mix

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door kaliet, 20 aug 2003.

1. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat opslaan heb ik gister al gemerkt :mad:
    Maar over de overgangen in nummers: gewoon blijven oefenen:+

2. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Hey, dat is ook DE manier om het gevoel voor mixen te krijgen. Ik ben destijds begonnen met sparen voor draaitafels+mengpaneel en platen, en ben tegelijkertijd met het mixen met Virtual Turntables op de computer begonnen. Hoefde ik alleen een los mengpaneel + 2 geluidskaarten voor te hebben.

Voordeel => Ik wist dat ik na een tijdje (en ook oefenen op een vriend zijn Technics) het "gevoel" ervoor aardig aan het ontwikkelen was. Ik wist ook dat ik het super vond.

Al had ik juist minder gemotiveerd geweest, had ik nooit begonnen aan draaitafels etc kopen, want het kost bakken met geld allemaal. Dus je bent nu erg verstandig bezig :) Je kunt inderdaad "het gevoel" al erg goed ontwikkelen door er op deze manier mee bezig te zijn.

Wat mij hielp, was mix-cd's luisteren. En dan niet de "the year of trance-2003 in the mix-bagger-computer-snel-gemaakt-mix". Maar een CD-mix van 1 van je favo DJ's. Ga meetellen met de maten, en je zult horen dat tijdens de mixen er vaste patronen in de muziek zitten. Elke 32 beats hoor je een "crash" vaak (TJIIIING!), waarna er een kleine verandering in de muziek plaatsvind. Elke 64 hoor je ook zoiets, waarna meestal de melodielijn verandert.

Dit hoor je trouwens ook in rock- of normale popmuziek, alleen iets beter verbloemd :)

En ga vervolgens meetellen met de maten, begin de patronen in de nummers te ontdekken en op een gegeven moment begin je precies aan te voelen wanneer er veranderingen in een nummer gaan komen. Dit is als DJ essentieel, omdat je tijdens een mix nooit voor onwelkome verrassingen wilt komen te staan.

Tip dus: ga je favo mix-cd's luisteren en probeer alle "patronen" te ontdekken door mee te tellen met de maten! Het heeft mij iig zeer goed geholpen.

En that's what it's all about. Omdat het leuk is met muziek bezig te zijn. Laat je niet ontmoedigen maar blijf lekker door-oefenen en ontwikkelen, het is de moeite waard met je passie bezig te zijn!

Laatst bewerkt: 21 aug 2003
  3. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
  4. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    P.S.

kun je mij evt ook helpen aan een site waar ik bestanden kan uploaden? Evt ga ik mijn mixen wel in een lagere compressie opslaan zodat ik zoveel mogelijk minuten mix kan uploaden.

En dat laatste nummer is volgens mij Anglia - Out of Grace (een oude productie van Marco V en Benjamin!)

5. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm je bedoeld het laatste nummer in de 2e mix?

Over die upload sites, ik had er eentje gevonden waar je 250 MB (!!!!) kon uploaden, maar het addertje onder het gras was dat je maar bestanden mocht uploaden tot 2,... mb, dus geen mixes van 50 mb ofzo...

Ik had 't eerst op m'n eigen provider ruimte opgeslagen maarre daar mag niet onbeperkt van gedownload worden zoals je gister zag, 3 mensen hadden 't lied gedownload en meteen was m'n site down...

Ik heb nu gebruik gemaakt van http://free.prohosting.com/ , maximaal 50 mb uploaden, maar je mag dus ook gewoon een track van 50 mb uploaden... het is wel handig, en de enigste die ik had gevonden waar je 50 mb gratis mocht uploaden, de rest was 25 mb of minder...

Enne nog bedankt voor die tips, zal het zeker eens proberen dat meetellen!

En ik had nog een vraagje, als je een plaat op vinyl koopt en 'm met een draaitafel,mengpaneel etc afspeelt, dan bestaat die plaat toch uit verschillende lagen??? Dus de beat kan je bijvoorbeeld uit zetten, de synthesizer etc... of is het gewoon als een cd, één geheel?

in ieder geval bedankt voor de hulp _O_

Oja, enne dat hardtrance na die yahel - open your mind was inderdaad niet echt slim van me, ik vond dat hardtrance lied (joop - act of god) echt gruwelijk maarre het paste alleen niet bij elkaar, erg stom foutje :)

6. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Downloading...

Ik ben erg benieuwd na alle reacties...

7. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Yep, die bedoel ik!
    w000t! Ik ga vandaag of morgen mix maken en uploaden :cool: Thanks!

Dat is de basis voor "het gevoel" (lol, klinkt lekker mysterieus). Als je dit onder de knie krijgt, wordt pitchen en que-en van platen een stuk makkelijker (als je dat niet snapt, leg ik het wel een keer uit).

Nee het is gewoon 1 geheel nummer, net als op cd. Wat je met je mengpaneel kunt doen is de hoge, midden of lage tonen eruit filteren. Maar dat is niet precies hetzelfde als verschillende lagen uit kunnen zetten. Je kunt gewoon bepaalde frequenties zachter en harder draaien. Dit kan op een heel goed mengpaneel wel behoorlijk ver gaan gelukkig. (ik heb een Dateq Apollo [​IMG] => Ownage!)

No problemo :cool:

8. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Laterrr als ik groot ben! nou! dan ga ik er ook zo eentje kopen! :+

9. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Ben vandaag toch al bezig, nog even een korte gemaakt... :) dat laatste stukje van 140 BPM naar Obscura vond ik zelf erg grappig :) (bij 4 minuten 50 seconde, dan moet juist net de climax komen, en het is juist een rust moment :D)

Size: 5,9 MB
    Speelduur: 6 minuten 20 seconde

tracklist:
    DJ Dean - Balla Nation
    Deepack - Here's Johnny
    Out of Grace - 140 BPM
    Out of Grace - Obscura

Download: mix03
    Je moet op die link klikken, dan kom je op een site, op die link moet je ook weer klikken en dan download ie 'm vanzelf, als ie klaar is met downen gaat ie vanzelf aan...

10. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    Hij doet het niet!

11. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Mix 1 en 2 klinken erg lekker kaliet!

12. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    dank je, maarre nummertje 3 doet het ook hoor, ik heb 'm net nog uitgeprobeerd... what's the problem?

EDIT: Wachten jullie maar tot je Marius hoort :)

13. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    Jazeker klinken ze lekker 8)8)

*EDIT* Kaliet, of zal ik zeggen: DJ Stiff:eek:

*EDIT nee, hij doet het niet bij mij..............jammerrrrrrr|:- :mad:

14. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    :eek:! Dat ik leuke apparatuur heb en de theorie van het mixen wel snap, wil niet zeggen dat ik ook goed kan mixen ;)

hahaha nouja, zometeen komt een maatje langs met wat nieuwe platen en ik zal eens kijken wat ik kan doen. Jullie horen nog van me!

15. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    whahahhhah damn ik wil 't horen! :)

16. huubmeilink

huubmeilink Guest

Laatst bewerkt door een moderator: 21 aug 2003
  17. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm hij werkt niet echt helemaal die link...

18. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, die link werkt hélemaal niet 8)8)

*EDIT* ik stuur 'm wel ff een pm'tje

Laatst bewerkt: 22 aug 2003
  19. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    :'-( Ik heb coole nieuwe platen binnen. Breek ik het "handvat" van mijn element |:-

Ik ben LOMP.. L-O-M-P! moet ik morgen gaan mixen door het element elke keer op te tillen, als ik de naald op en van de plaat wil krijgen. ARG! Of terug naar de winkel en laten fixen (lijmen ofzo) of nieuwe krijgen of nieuwe kopen => is duuur!

*boost op zichzelf.

Maja, toch maar mixje voor jullie proberen te maken met improviseren :cool:

20. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    damnn das balen
    *hoopt dat het niet ten koste van de mix gaat :)

Deel Deze Pagina