1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Indie/Britrock

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dioxic, 1 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Het is een transcode, geen zuivere rip. Hoort dus niet ;)

Ik weet niet, zal hem wat vaker moeten luisteren, klinkt allemaal wat standaard tot nu toe. Wel vet dat de opening van Phantom Limb (The Shins) te horen is (wie hem spot krijg een beker).

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Vind je? Ik vind de Arctic Monkeys juist een band binnen het genre die wel enigzins een uniek geluid heeft. En op dit album doen een aantal nummers mij soms sterk denken aan een beetje oude filmsfeer. Ik had dat al bij de drums in Brainstorm, ik vind het erg vet.

3. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ja ze zijn wel enigzins uniek, maar tot nu toe zijn de riffs (ik heb pas 1 x geluisterd he ;)) niet zo speciaal als pak hem beet The View From the Afternoon of Fake Tales.

4. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ai, daar heb je wel een punt. Maar die waren ook echt ijzersterk! (Als in, dat je ze uit duizenden kunt herkennen en nooit zult vergeten) Het is ook moeilijk om daar aan te kunnen tippen.

5. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik weet niet of deze vragen al eens langs zijn gekomen, maar in de OP staat dat ze een "afkeer hebben van commerciële muziek" en toch staan sommige artiesten uit dit genre gewoon op 1 in de charts van sommige landen. Oftewel commercieel als de pest. Daarnaast mag je het ook niet als Pop karakteriseren maar toch zijn ze dus zwaar populair in landen als Engeland. De term Indie lijkt me nogal krom dus, als ik het zo bekijk.

6. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    De term indie staat meer voor het platenlabel, dat vaak (nog) geen major is. Maar als je het hebt over bijvoorbeeld Arctic Monkeys, dan ben ik het 100% met je eens dat het erg commercieel is.

Behalve Engeland (grote britpop/rock scene) kan ik niks bedenken. Tenzij Kaiser Chiefs etc. ook tot die 'sommigen' artiesten reken. Ach ja, soms maken artiesten een doorbraak en worden ze 'ontdekt' door het publiek, wat ze helemaal plat draait. Ben nog steeds overstuur van het verneuken van Chasing Cars (Snow Patrol), wat een schitterend nummer is maar zó vaak gedraaid wordt dat voor mij de lol er van af is.

7. Jaspero

Jaspero ajax

Leuk Bevonden:
    0
    Waar downloaden jullie hem?:{

8. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Het is toch ook onmogelijk voor doorbrekende bands om niet commercieel te worden? Dan moeten ze geen platencontract afsluiten.

Ik hoorde nog een prachtige sneer naar Frank Sinatra op het AM album. "Who wants to sleep in the city that never wakes up." :cool:

9. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat ik hem heb:
    t nummer This House Is A Circus, alleen dan is het intro versneld afgespeeld. hoe is je dat ooit opgevallen?

10. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Nou ze zouden bij een klein platenlabel kunnen blijven; Er zijn bands die de overstap hebben gemaakt naar een groot platenlabel (Death cab for cutie bijvoorbeeld), maar The Shins willen per se bij een kleinere (SubPop) blijven om hun eigen creatieve inbreng te blijven behouden.

Ha, die was mij nog niet eens opgevallen :+. Nee de bass is te horen in Only One Who Knows.

11. C O U G A R

C O U G A R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is er iemand al gisteren naar The Automatic geweest?

12. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Stond op een nieuwsgroep.

Ben er wel tevreden over tot nu toe. Origineel ga ik 'm denk ik wel kopen.

13. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Vandaag de cd van Maximo Park - A Certain Trigger gehaald voor een leuk prijsje.

Heb de cd van de Arctic Monkeys ook even snel geluisterd.
    Staan zeker weer lekkere nummers op, vond hem wel wat wennen.
    Gooi hem zo even in de Pre-Order denk ik. :)

14. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    ik koop donderdag bij het concert van Maximo Park ook even allebei de cd's

15. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Vind trouwens hun nieuwste cd ook zeer koel.
    Hij gaat weer naar een koel concert toe hoor! 8)

Waarom mis ik dat altijd... O-)

16. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik ga Favorite Worst Nightmare ook maar eens ergens bestellen denk ik. Ik ben echt verliefd geworden op dat nummer Fluorescent Adolescent. Die tekst is zo leuk. Er zit een prachtige woordgrap in de eerste regels.
    "You used to catch it with your fishnets, now you only get it in your nightdress."

Kijken wie hem snapt. :cool:

17. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Nu wel. De hele tijd pit, dus springen, beuken en gebeukt worden :+. Heerlijk energiek concert, ook van The Automatic zelf met een hoop gespring, stagediving etc. :). Heb me prima vermaakt. Voortaan alleen wel wat water meenemen want het was wel vermoeiend en zweet-veroorzaakt (wat ook aan de temperatuur lag natuurlijk). :)

18. C O U G A R

C O U G A R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben er gisteren ook geweest en ik moet 3 dingen kwijt.
    1 het was echt klein(ben er nog niet eerder geweest)
    2 Het geluid vond ik niet lekker klinken
    3 Veelste kort ik geloof nog geen uurtje!
    NU de +punten het klinkt nog 10 x lekkerder live dan op de cd
    Pennie is echt een entertainer die het publiek echt super kan laten springen:)
    Wat een mafkees zeg:p
    Volgende keer als ze weer komen dan ga ik sowieso.
    @Ruttyx Was het warm dan?;)

19. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Het was idd vrij kort, maar ik was toch bekaf. Warm was het zeker, maar het lag ook aan waar je stond he. Achteraan zat iedereen te kijken, vooraan iedereen te springen/druk te doen, dus de omgevingstemperatuur was daar 10 graden hoger :+

20. Nexi

Nexi forumspiekert

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of iemand het interesseert, maar het concert van The Sunshine Underground staat online op www.fabchannel.com. Is erg vet!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina