Net naar Coldplay geweest.
Er stond al een uur van te voren een dikke rij voor Paradiso, later toen de deuren opengingen kwamen er ook nog allemaal BN-ers aangelopen, Leo Blokhuis (popkenner) Cees Geel, Jeroen Pauw en nog meer.
M'n zusje zou nog een fotocamera meebrengen, dus die kwam op de fiets nog even langs, stapt er opeens een gozer van BNN op haar af en vraagt:
'Heb je al een kaartje voor Coldplay?'.
'Nee.'
'Wil je een kaartje van Coldplay?'
'JA'.
Stap dan nu van je fiets af en kom met mij mee 
Krijgt ze dus gewoon een kaartje naar een exclusief concert.
Het brengen van die camera was achteraf toch nutteloos geweest omdat er geen foto's en filmpjes gemaakt mochten worden.
Eenmaal binnen moeten we eerst lang wachten en maakt Eric Corton ondertussen zijn radioshow live (?). Maar hij geeft ook instructies aan het publiek als er gejuicht moet worden. Na ong. een uur wachten komen de mannen tevoorschijn om eerst een interview af te geven voor de radio en later nog een paar laffe quizvragen te beantwoorden.
En dan beginnen ze. Echt in een woord geweldig. Ze speelde 3 nummers van hun nieuwe cd (die overigens nu helemaal gelekt is) en 3 oude nummers.
Ze begonnen met Life in Technicolor, daarna Violet Hill. Dat is echt een fantastisch nummer, vooral de pakkende gitaarsolo's erin.
Daarna kon het publiek even helemaal los gaan op Clocks. Daarna speelden ze Lovers in Japan, dat was een redelijk nummer. Met Fix You knalden ze er weer even in, waar natuurlijk ook iedereen meezong. Tussendoor was er veel tijd tussen de nummers omdat er veel instrumenten verplaatst moesten worden, maar Chris wist ons allemaal goed te amuseren met zijn praatjes tussen door. Als waardige afsluiter hadden ze Viva La Vida. Dat is ook een erg goed nummer en ik kan me goed voorstellen hoe goed dit nummer het zou doen in een stadion. Maar er ontstond toch echt een intieme sfeer, vooral ook door het concact met het publiek. Wat dat betreft is het zonde dat ze in zulke grote zalen spelen.
We waren best verbaast over dat het zo kort duurde, maar achteraf denk ik dat het de vorm had van een soort Toppop aflevering:
interviewtje en daarna een paar nummers spelen.
En ik vond dat ze ook erg goed gekleed waren, hetzelfde als in hun clip Violet Hill. Maar ik vond het echt fantastische kleding en dat zul je me niet snel horen zeggen 
Volgens mij wordt het later nog een keer uitgezonden op tv door BNN
Laatst bewerkt: 5 jun 2008