1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Indie/Britrock

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dioxic, 1 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Them Crooked Vultures

[yt]iQEOEnQlXjg[/yt]

Een hele korte preview :lol:

2. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Weer Them Crooked Vultures nieuws :eek:

Lijkt me dus vrij logisch dat ze ook gaan optreden op Lowlands :D

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat lijkt me wel ja. Ze creeëren wel een flinke hype met dat mysterieuze. Ik denk dat weinig bands zo veel buzz hebben veroorzaakt zonder überhaupt een album uit te hebben. Maaaaaan, ik zou zo graag naar dat concert willen, maar ik kan niet. :mad:

4. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Beetje een schande dat het in dit topic staat he?

5. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Waar moet het dan? :+

6. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    alternative/rock.. is ook een topic van. Man wat geniaal, wat een helden. Heb er zo'n zin in.

7. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Het nieuwe album van de Arctic Monkeys vind ik erg tegenvallen trouwens. Het begint teveel op The Last Shadow Puppets te lijken, en dat stijltje bevalt me helemaal niet.

Ik had ook zo'n stuk van ze op Lowlands gezien, en ik voel ook die sfeer niet meer die ze vroeger uitbeeldde.

8. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Awesome! :D

9. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet daar heen, maar wordt dan wel druk maandje:

16/10 The Rakes
    14/11 Muse
    22/11 Franz Ferdinand (+ The Cribs)
    23/11 Mando Diao

Maxïmo Park komt ook (alweer), daar wil ik ook weer heen, maar niemand die mee wilt. :'-(

Verder heb ik nu White Lies 'ontdekt', ja lekker laat, wil ze héél graag live zien, helaas allang uitverkocht.

10. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Best wel een vet album, paar keer moeten beluisteren maar nu komt ie langzaam aan zegmaar :+

11. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    :'-(

12. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Haha en ik dacht dat ik een vette week tegemoet ging, plan jij daar nog even Franz Ferdinand tussen. :D Ik heb nog Muse en dan Mando Diao de 20e in de Effenaar. Ik begin nou al bang te worden dat ik net die week ziek wordt o.i.d.

White Lies hebben overigens een van de beste albums van de laatste tijd. Ijzersterk!

13. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Britpop liefhebbers moeten zeker even gaan luisteren naar het debuutalbum van Bombay Bicycle Club. Album heet: I had the blues but I shook them loose. Er staan een paar erg mooie nummertjes op. Evening/Morning was al bekend maar blijft voor mij het beste nummer.

14. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat is inderdaad een hele lekkere track. Ik ga het album ook eens opzoeken.

Binnenkort op London Calling: Little Death

[yt]C5XttrmBR4M[/yt]

En We Were Promised Jetpacks:

[yt]TUFBl9Ouk4E[/yt]

15. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    Leuk lijstje is dat :D hebben The Rakes ook weer een nieuwe plaat gemaakt?
    BTW White Lies is alweer uit joh :+

Het is een groeiplaat idd, moest m ook een paar keer luisteren, maar nu vind ik hem toch ook wel weer vet hoor.

Die laatste kan mij wel bevallen

16. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    LONDEN - Noel Gallagher stapt per direct op bij de Britse rockband Oasis. Dat heeft de gitarist en songwriter vrijdagavond op de website van de groep aangekondigd. De rest van de toernee van de band is derhalve geschrapt.

''Met enige droefenis en grote opluchting vertel ik jullie dat ik vanavond ben opgestapt bij Oasis'', schrijft Gallagher.
    ''Mensen zullen schrijven en zeggen wat ze willen, maar ik kon gewoonweg geen dag langer samenwerken met Liam (Noels broer, red).'' De gitarist verontschuldigt zich tegenover mensen die concertkaartjes hebben gekocht.

Ruzie
    De Britpopgroep annuleerde vrijdagavond op de valreep een optreden op een festival in de buurt van Parijs, nadat de broers ruzie hadden gekregen.
    Dat gebeurde de afgelopen jaren zeer regelmatig. Sinds Oasis met het debuutalbum Definitely Maybe in 1994 zijn naam vestigde in de Britse popmuziek, speculeerden Britse tabloids ettelijke keren op het einde van de band.
    Geruchten
    Toen de Britten afgelopen weekeinde een optreden op het Britse festival V lieten schrappen, gonsde het opnieuw van de geruchten over een breuk.
    De gebroeders Gallagher en consorten namen nog de moeite de berichten te ontkrachten. Liam zou slechts zijn stem kwijt zijn geweest, Oasis zou blijven toeren.
    Een medewerker van het festival Rock en Seine, waar Oasis vrijdag zou spelen, verwoordde later op de avond een voor de hand liggende consequentie van Noels opstappen: ''De groep bestaat niet langer.''
    Furore
    Liam en Noel Gallagher vormen immers sinds het ontstaan van de band in 1991 de as waar Oasis om draait. Zeker is het echter niet dat dit het einde is voor de Britpopband, die vooral in de jaren negentig furore maakte met albums als (What's the Story) Morning Glory? en Be Here Now.
    Broer Liam en de andere bandleden hebben nog niet gereageerd op het vertrek van hun medebandlid.

Bron:

http://www.nu.nl/muziek/2071104/noel-gallagher-stopt-met-oasis.html

:'-( Erg jammer.

17. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Ik las het vanmorgen, zonde.
    Het zat er natuurlijk wel een keer aan te komen.

Heb ze gelukkig wel twee keer live mogen meemaken. :)

18. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    ik kan er geen traan om laten, ik denk dat het alleen maar positief is als Noel voor zichzelf begint, zodat die arrogante kwal van een Liam er niet bij is.

19. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik dus niet en dat doet pijn als fan. Als 8-jarig jongetje heb ik Samson en Gert ingeruild voor Oasis en die band heeft mijn hele verdere muzieksmaak bepaalt. Oasis stond op 1 op mijn steeds kleiner wordende "moet ik nog zien"-lijstje. Erg jammer...

Daar heb je wel een punt. Noel was altijd al beter dan Liam. De beste nummers komen van hem en zijn stem is tien keer beter. Ik had liever Liam zien vertrekken. :+ Ik hoop daarom heel erg dat Noel niet ophoudt met muziek maken.

Achja, het ging nooit goed, maar is dit het einde? Noel is al eens eerder opgestapt en is toch weer teruggekomen. Hoe vaak hebben ze ondertussen al ruzie gehad? Het is tot nu toe altijd weer goed gekomen.

20. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Niet naar Arctic Monkeys =(

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina