1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[muziek]kopen jullie nog cd's?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door polmannetje, 31 aug 2004.

1. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Er zijn genoeg artiesten die voordat de cd uit is op tournee gaan om deze cd juist te promoten en niet andersom zoals jij zegt....
    En persen, reclame enz is idd voor de platenmaatschappij, maar dat heet investeren en hoe zij het spelen willen ze het geld eruit hebben binnen een week en dat gaat niet.....En voor muziekanten is geld minder belangrijk dan geld..het is natuurlijk mooi meegenomen als het lukt, maar niet de voornaamste reden (als het goed is) om muziek te gaan maken...helaas als je in de top 40 kijkt lijkt het wel of het alleen maar om het geld draait, maar dat verklaard ook de kwaliteit die daar te horen is

2. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    50/50. Koop vooral veel cd's in de aanbieding bij de lokale platenspeciaalzaak. 2 voor 15 euro aanbiedingen enzo. En ik ben erg gevoelig voor digipacks, extra shit erbij en cd's die gewoon fucking mooi ontworpen zijn.

3. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ik ben er niet trots op, maar ik koop maar zelden cd's... Ten eerste omdat ik vind dat een gekochte cd weinig meerwaarde heeft t.o.v. een gedownloade cd, en om dan meer dan 10 euri neer te tellen voor een hoesje en boekje vind ik te veel. Ten tweede omdat ik zoveel muziek luister dat het irreeël is om alle muziek te kopen, dan zou ik geen geld meer overhouden voor andere dingen.

ik gebruik het geld dat ik daarmee bespaar liever voor concerten, wat dus geen alternatief heeft om hetzelfde mee te maken (origi cd's hebben dus wel het alternatief van gebrande cd's)...

leuk topic trouwens ;)

4. Cadillac

Cadillac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik koop ze meestal en ik heb een progje waarmee je ze zo op je PC kan zetten.

/Edit: Is net zoiets als voor iets sparen dan maar altijd geld lenen, daar kan je het mee vergelijken.

Laatst bewerkt: 31 aug 2004
  5. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Mijn laatste gekochte cd is reanimation in 2001 of 2002...

6. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik download al mijn muziek. Als ik het echt goed vind, dan koop ik de cd ook. Laatst heb ik Showbiz en Origin of Symmetry van Muse gekocht, allebei voor €9,99. Ik wou Absolution ook kopen, maar ik vond 22 euro wat te duur. Op een cd past 80 minuten muziek maar bijna alle artiesten houden er na 11 nummers weer mee op. Zo duurt Meteora van Linkin Park bijvoorbeeld maar 33 minuten in totaal!
    Als cd's goedkoper zijn, dan ga ik zeker meer kopen. Bij MediaMarkt zijn cd's goedkoper, maar helaas heb ik die geen hier in de buurt.

7. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ja meteora is vet scraal... Er zit een film op die je maar 1x bekijkt

8. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik koop zowiezo al mn cd's bij de media markt hier. Veel heb ik er overigens niet. Ik ben niet van plan om 20 euro voor een cd neer te leggen, tenzei het een dubbel cd is ofzo, want dan krijg je dus het dubbele voor je geld, en betaal je toch uiteindelijk "maar" 10 euro per cd. Copieren van cd's doe ik heel soms, maar ik vind een beokje en origneel doosje etc hoe dom het ook klinkt wel wat hebben. Het staat ook gewoon mooi in je "verzameling". Ik zie liever mooie originele doosjes als zo'n stomme cd met "Philips CD-R90 ofzo erop. Dat vind ik gewoon helemaal niets. En als ik muziek download, dan is het soms ok zo dat ik een nummer niet kan vinden, en ik wil gewoon een compleet album in 1 keer hebben. Niet allemaal nummers van verschillende artiesten door elkaar. En ik denk ook dat de beste kwaliteit muziek over het algemeen toch echt van een originele cd afkomt. De prijs van 20 euro die ik voor The Love Below/Speakerboxxx heb neer gelegd vind ik dus niet erg. 10 euro per cd gaat...

9. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Koop ook mijn cd's. Tuurlijk, af en toe download ik ze en ik heb er een hoop op mijn pc staan. Maar soms zijn ze te duur (10 euro vind ik een goede prijs voor een cd, 20 euro is te veel), of zijn ze amper te vinden in de winkels.
    Ben voor de vakantie ook begonnen met cd's kopen en mijn download periode is deels over. Ik heb een stuk minder plezier aan de cd's als ik er 1000 op de pc heb staan, dan dat ik er 1 koop, met mooi boekje erbij, goede kwaliteit (gedownloade willen nog wel eens lagere kwali zijn).
    En dat geldt ook voor games/films. Heel fijn om alles te hebben zonder ervoor te moeten betalen, maar met een originele beleef ik toch meer plezier, staat tevens ook mooier in je collectie.

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ik koop wel cd's maar moet eerlijk toegeven dat ik meer download,
    ik koop alleen een cd als ik de artiest echt goed vind (d12, 50 cent)
    en waarvan ik weet dat ik geen (in mijn opzicht dan) bagger cd heb die me geld niet waard is

11. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik koop nooit cd's ik heb hier ook helemaal geen CD's staan. Ik download alleen nummer die ik leuk vind. Ik zie het als opnemen van de radio, als ik tv kijk en ik hoor een goed nummer, dan download ik die. Ik ben ook niet fan van een band ofzo. DVD's en games koop ik dan weer wel. Ik hoef niet de hele CD omdat er toch allemaal nummers opstaan die niet cool zijn.

Wellicht als Itunes hier komt dat ik dan wel ga betalen voor aparte nummers. Mijn zusje koopt trouwens wel allemaal cd's in de winkel.

12. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Ik download relatief weinig, als ik iets nieuws hoor (of iets specifiek zoek) wil ik het nog wel eens downloaden en meer liedjes van die artiest beluisteren. Via het eerst een paar liedjes downloaden heb ik nu een fraaie collectie opgebouwd van CD's die ik anders nooit had gekocht.

Ik download nooit complete CD's, als ik een artiest goed genoeg vind om er zo veel naar te luisteren dan heb ik het geld er doorgaans zeker voor over om de CD netjes te kopen. Bovendien is het leuker om het boekje en officiele CD-tje te hebben en het klinkt over het algemeen ook beter dan gedownloade muziek (of het lijkt alleen maar zo).

13. The Outsider

The Outsider Know your damn role!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat je Apple niet mocht ;).
    Maar, ik koop iets van 2 cd's per jaar, de rest wordt gedownload...bitt. Tegenwoordig komt er teveel commerciële rotzooi uit, jammer. Cd's kosten nog steeds 20 euro, stelletjes afzetters, ik gebruik toch geen cd's meer om muziek te luisteren, daar heb ik mijn Ipod voor om mijn mapjes vol met muziek te luisteren.

14. Nijmegendabest

Nijmegendabest Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Eerstr kocht k altijd alleen maar verzamelcd's, k heb een stuk nu of 120. Sinds vorig jaar maak k mn eigen cds, en heb k gewoon 150 cd-r tjes gemaakt.k download de nummers per stuk dus. Meestal commerciele muziek. Een 4 dubbelde hardstyle cd, vind ik kun je gewoon beter kopen.

15. maarten=xbox

maarten=xbox Guest

Ik heb bijv album van Lloyd bank$ gedownload maar toen ie uitkwam heb ik hem gekocht :)

16. midnightwarrior

midnightwarrior .

Leuk Bevonden:
    0
    O-) Ik download (bijna) geen liedjes, als er een leuk nummer uit is koop ik m gewoon voor €2,50 bij free record shop.

17. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Precies Hordo, daar ben ik het helemaal mee eens. Meestal vind je op een CD maar een klein aantal liedjes leuk en om daar nou de volle pond voor te betalen |:- Daarom zal zoiets I-Tunes in de toekomst zo'n groot succes worden, mits de prijs per nummer laag blijft natuurlijk.

18. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Koop geen verzamelalbums als TMF DanceHits en dergelijke. Niet mijn smaak en dat soort cd's zitten gewoon troepnummers tussen terwijl je grotendeels leuk vindt. Met albums van artiesten heb ik geen last van slechte nummers. Albums die ik koop zijn de prijs waard en kan ik prima naar alle nummers luisteren (alhowel, laatste album Slipknot vind ik tegenvallen, maar over het algemeen zijn het zeer goede). Ga geen €1,50 betalen voor het downloaden van een nummertje. Dan ben je na 10 nummers ook de prijs van een cd kwijt en heb je nog enkel een mp3-tje. Dan kan je ze net zo goed gratis downloaden. Maar goed, eerders (morgen ofzo) op large weer wat cd-tjes bestellen.

19. krot

krot Hip

Leuk Bevonden:
    0
    Ik koop alleen cd's van artiesten waar ik écht fan van ben. Niet alleen om desbetreffende artiest te steunen, maar ook omdat het leuk is om het officiele doosje en boekje te hebben.

20. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet wel ceedees kopen want het meeste wat ik luister is niet zo 123 op het net te vinden .... ja een paar jaar later maar dan heb je er nix aan. Naar legale ceedees luister je ook veel langer (moet het natuurlijk wel een goeie cd zijn)... hetzelfde geldt voor games....

Deel Deze Pagina