1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XTM

    XTM Metaal

    Berichten:
    692
    Leuk Bevonden:
    1
    Yep, sorry had het wat duidelijker moeten zeggen. ;)
     
  2. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat luister jij voor metal dan? Of bands?
     
  3. Coyote

    Coyote Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is inderdaad gewoon jammer dat de artiesten niet ondersteund worden in hun kunsten doordat mensen de albums kopen. Maar ja, nu worden de concerttickets en festivaltickets duurder dan voorheen dus het trekt zichzelf uiteindelijk in evenwicht.
     
  4. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Shows voor Prostitute Disfigurement, Putrefied ed zijn niet zo duur.
     
  5. XTM

    XTM Metaal

    Berichten:
    692
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik luister zoveel, even wat bandfjes opnoemen:

    - Amon Amarth
    - Graveworm
    - Candlemass
    - After Forever
    - Darkthrone
    - Anaal Nathrakh
    - Taake

    Gevarieerd dus van Black/Doom etc.
     
  6. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie black metal ertussen zitten--->Darkthrone, Taake.

    Probeer eens death metal:
    -Prostitute Disfigurement
    -Origin
    -Vomit Remnants
    -Prophecy
    -Brutus
    -Massmurder (nieuwe Nederlandse band)
    -Nox (geen pure death metal, ik hoor ook een andere invloed)
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2005
  7. XTM

    XTM Metaal

    Berichten:
    692
    Leuk Bevonden:
    1
    Death vind ik niet altijd even super maar ik luister wel eens naar Death:

    - Cannibal Corpse
    - Bolt Thrower

    Ik ga Massmurder wel eens een keer proberen. De rest oa in je rijtje vind ik niet allemaal even leuk.
     
  8. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Hm wat mij er altijd van weerhoud 'Death-Metal' te luisteren is het sfeertje. De muziek mag dan wel kont schoppen (nog niet erg vaak geluisterd, weleens Six Feet Under, is dat Deathmetal ;)). Het hele 'moord en doodslag' sfeertje gaat mij een beetje ver eigenlijk. Als ik een cover van Cannibal Corpse zie hoeft het voor mij al niet meer eigenlijk. Is deze muziek mij eigenlijk aan te raden? Stomme vraag denkje, maar bands als; Slayer/Slipknot/Godsmack/Trivium/Stone Sour/Attreyu/Mastodon/Metallica/Iron Maiden (meesterlijk). vind ik dan weer wel geweldig. Verder zoek ik eigenlijk nog een echte old-school metal band. Zoiets als Metallica vroeger was en nu helaas niet meer is; snelle 'no one gives a shit metal'. Je/jullie weten vast wel vat ik bedoel ;). Alvast bedankt!
     
  9. XTM

    XTM Metaal

    Berichten:
    692
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet zo veel van old-school metal maar wel zie ik dat je Trivium, Atreyu luistert, ik weet dan nog wel wat aanraders.
    - As I Lay Dying
    - Alexisonfire
    - Dry Cell

    ...
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2005
  10. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    @XTM; THNX!
    Jup, As I Lay Dying ken ik! Best goed eigenlijk, moet ik mij maar eens in verdiepen. Mudvayne en Damageplan zijn ook erg vet, weet alleen niet precies in welk rijtje deze thuishoren.
     
  11. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    De teksten horen bij death metal, ik heb er geen problemen mee zelf. Probeer anders:
    -Prophecy
    -Disgorge met het album Consume the forsaken
    -Wormed
    -Origin

    Deze hebben geen teksten over de dood, maar is muzikaal wel degelijk death metal. Misschien meer iets voor jouw.
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2005
  12. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Mudvayne is nu metal.
     
  13. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    @X Heer; _O_! ThnX, ga hier wat nummers van beluisteren en als het bevalt cd's kopen voor de vakantie. Thanks again!
     
  14. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Is goed, maar verwacht niet dat veel bands over iets anders dan de dood hebben of iets dergelijks.
    Je raakt er wel aan gewend, meestal is het toch niet te verstaan ook al zetten ze de teksten erbij. :cool:

    De covers van bepaalde bands vind ik ook niet altijd smakelijk. Gelukkig hebben ze niet allemaal een gore voorkant.

    Je moet eens naar de Baroeg in Rotterdam gaan, daar komt aardig wat death metal (september), je moet eens optredens bijwonen, de sfeer zal je echt wel bevallen. Er zijn alleen maar mensen die ook naar death metal luisteren. Voor de optredens draait de dj gewoon willekeurig death metal.

    Vragen die niet op het forum mogen/thuishoren (lees door mods) pm me maar.
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2005
  15. XTM

    XTM Metaal

    Berichten:
    692
    Leuk Bevonden:
    1
    De sfeer van DeathMetal spreekt me aardig aan, alleen de muziek vind ik niet altijd even fijn.
    De covers van Cannibal Corpse vind ik echt geweldig. :D

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Sorry als ze wat aanstoot gevend zijn.

    O-)
     
  16. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    De muziek vind je niet altijd fijn, kun je zeggen welke bands en welk nummer. Misschien bedoel je de soort death metal (ja mensen er zijn verschillende soorten death metal), dus meer als Brutus en Massmurder (beide van NL bodem) of meer richting de Cenotaph(turkije) , Suffocation en Cannibal Corps. Of toch meer Origin, Dying Fetus achtig?
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2005
  17. XTM

    XTM Metaal

    Berichten:
    692
    Leuk Bevonden:
    1
    Alles van Cannibal Corpse en Bolt Thrower vind ik wel fijn, en daarbij hou ik het ook bij qua genre.

    Ik ben meer een Black/Doom.
     
  18. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    De muziek van death metal vind ik vaak nog niet eens lelijk, soms best wel mooi. Maar als ze eenmaal beginnen te zingen klappen mijn oren dicht. Het verneukt het voor mij echt.
     
  19. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Dat heb ik soms ook :mad:. Hoop geschreeuw...
     
  20. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    In death metal geschreeuw |:- In death metal wordt gegrunt (de ultra lage onverstaanbare stemmen die niet vervormt zijn zoals veel denken).
    Misschien bedoel je black metal, daar wordt 'gegilt'. Black metal is meer dan gillen, probeer zelf maar eens zo kwaadaardig hoog te komen. Het valt tegen, ik spreek uit ervaring. Ik kan het na veel oefenen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina