1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Schreeuwen/gillen ;). Je weet wat ik bedoel. In Death Metal vind ik het allemaal een beetje té. Niet dat het slechte muziek is, dat hoor je mij niet zeggen hoor!

2. jurjen1

jurjen1 Exit Light

Leuk Bevonden:
    2
    weet niet of hij algenoemd was, maar een andere goeie Death Metal band van Nederlandse bodem is fluisterwoud, zie http://www.fluisterwoud.nl/ voor wat sample's etc

3. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Fluisterwoud is black metal vriend. :{
    Aardige band ja.

4. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Heb de laatste van Shadow Gallery gekocht. Goeie plaat, erg knappe muziek. Is leuk om naast je Dream Theater platen te hebben. Binnenkort ook nieuwe releases van Gamma Ray en Helloween :)

5. Iron Maiden

Iron Maiden kikkE op jezelf.....

Leuk Bevonden:
    1
    shadow gallery is idd behoorlijk goed..
    laatste plaat is Room V of in die richting , als ik het niet fout heb..

6. crazysoldier

crazysoldier -

Leuk Bevonden:
    0
    iemand hier toevallig ook al wat gehoord van het aankomende Arch Enemy album?
    er zwerft een Promo rond op internet

7. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
  8. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind Out of Exile van Audioslave echt een heel vet album, mischien nog wel mooier dan het album Audioslave. Een aanradertje.

9. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ff een kick. Heb de nieuwe Nevermore, en ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben. Ik vond hun laatste [Enemies of Reality] een beetje een tegenvaller, het kon niet tippen aan hun cd 'Dead Heart...'. Maar ow ow ow deze plaat is wel zo fantastisch! Het is thrash metal, death metal, doom metal....complete metal? Echt een goede plaat. Kopeuuuh!! :)

[edit]hun cover is ook weer lekker gezellig :D:
    [​IMG][/edit]

Laatst bewerkt: 7 sep 2005
  10. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    heb hem al wel geluisterd, idd erg vette cd.
    Alleen bij de plaatselijke FRS boer vroegen ze 25 euro ervoor en dat vond ik toch ff wat te veel. Wacht wel tot ie bij MM ligt.
    Maar het is zeker een goede cd

11. MuDvAyNe-fan

MuDvAyNe-fan O2 waster

Leuk Bevonden:
    0
    yup kep hem ook al geehoord en klonk wel lekker :d

12. Exar Kun

Exar Kun Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey iedereen, kben nieuw hier.

Ik luister nu al ongeveer 3-4 jaar naar metal muziek, voornamelijk black metal. Maar ik begin me nu de laatste tijd meer voor death metal te intereseren. De enige death metal bands waar ik cd's van heb zijn cannibal corspe en nile. Ik ken er voor de rest eigenlijk geen andere, zijn er andere death metal bands die jullie me kunnen aanraden?

13. Tha Clone

Tha Clone Wat hij zei...

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer Children of Bodom... erg vette death metal! Morbid Angel zou je ook kunnen checken. Death is ook zeker de moeite waard, InFlames vind ik persoonlijk ook erg vet en je zou ook Caliban kunnen proberen :)

/EDIT:
    Check DIT... Hier staan een hele zooi death metal bands ^^

Laatst bewerkt: 10 sep 2005
  14. XTM

XTM Metaal

Leuk Bevonden:
    1
    Children Of Bodom vind ik niet echt Death te noemen ook al worden die vaak in het hokje Death gepropt.
    Ik zou het eerder bij gewoon Power Metal neer plaatsen, maar dan met rauwe vocals of zo.

15. Exar Kun

Exar Kun Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thx voor de tips, kzal die bands zeker ff checken. CoB ken ik al, ze zijn idd zwaar relax. Kheb bijna al hun cd's (behalve tokyo warheats, maar al die nummers staan toch op hun andere cd's)

Ik dacht zelf altijd dat CoB black metal was. Ik wist nooit echt zeker wat het was, maar vet is het zeker wel.

16. Tha Clone

Tha Clone Wat hij zei...

Leuk Bevonden:
    0
    Power Metal is het dus absoluut echt niet! |:- HammerFall en Stratovarius zijn bijvoorbeeld echte Power Metal bands. CoB wordt iid vaak omschreven als Death of Black metal.. maar mij maakt het eigenlijk helemaal niks uit hoe het wordt omschreven, ik luister er toch wel naar ;)

Luisteren hier btw ook nog mensen naar Black Label Society? Zelf vind ik ze echt bruut! _O_ Zakk Wylde is dan wel een fantastische gitarist, maar qua vocals vind ik hem wat minder... Maar over het algemeen vind ik dat ze toch best vette nummers hebben :)

17. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, iemand in die band moet zingen, dus ik denk dat Zakk de beste zang ervoor heeft :cool: . Hele vette gitarist met mooie solo's. Wel vind ik dat de solo's meestal mooier zijn dan de nummers zelf. Het klinkt zo... 'los' van elkaar. Het lijkt af en toe alsof Zakk z'n eigen solo's schrijft en de rest van de band het nummer, want het klinkt beide goed, maar aan elkaar klinkt het niet helemaal kloppend.

18. XTM

XTM Metaal

Leuk Bevonden:
    1
    Lol ik vind dat die eerder bij Power thuis hoort dan Black/Death
    Power is misschien wat overdreven maarjah whatever.

19. Tha Clone

Tha Clone Wat hij zei...

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, precies. Dat gevoel heb ik ook. Als je het nummer luisterd zonder solo (gewoon ff skippen ;)) en daarna de solo alleen, vind ik het allebei erg goed klinken. Maar luister je het complete nummer inclusief solo, dan klinkt het toch wat vreemd... Dat gevoel had ik minder toen Zakk nog bij Ozzy speelde (met name in No More Tears waar een hele vette solo in zit vond ik het juist wel goed klikken :)).

20. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, omdat jij het bent :+ :
    -Suffocation , www.suffocation.us
    -Decrepit Birth
    -Origin
    -Prostitute Disfigurement www.prostitutedisfigurement.com
    -Despondency
    -Vomit Remnants www.vomitremnants.net
    -Disgorge (US), grote aanrader De site

Ik ga enkele sites, de rest moet je zelf vinden, je vind het wel via google uiteraard.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina