1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coyote

    Coyote Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    De nieuwe Nevermore is inderdaad een topper! Dead Heart In A Dead World is voor mij een klassieker maar deze komt aardig in de buurt en is na wat meer draaibeurten misschien wel beter

    Ik vind Zakk Wylde zn Black Label Society een top band. Ik geniet ook van zijn zachtere werk: Hangover Music Vol IV en Book Of Shadows. Hij bewijst echt een retegoede songwriter en een meestergitarist te zijn. Op de rustigere albums komt naar mijn mening zn stem ook beter uit de verf. Ik raad het in ieder geval aan.

    Verder al iemand de nieuwe Opeth gehoord? Het schijnt een meesterwerk te zijn, maar dat verbaast me niet..

    As woensdag spelen ze in de melkweg, kan niet wachten om ze te zien. Een van mn favo bands aller tijden..
     
  2. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Opeth is inderdaad een prachtband, zij verdienen hun huidige succes met recht. Zeer getalenteerde musici. Zit op dit moment te wachten op een aantal cd's:
    1- de nieuwe van Helloween (Keeper of the 7 Keys - Legacy). Zij gaan door met de "Keeper..." reeks, maar ik ben benieuwd of ze het niveau vol kunnen houden. Deris is een aardige zinger, maar vergeleken met Kiske blijft het niks. De nummers worden wel steeds sterker van Helloween
    2- de nieuwe van Gamma Ray (Majestic): ben ook benieuwd naar deze. Ik heb het gevoel dat deze cd voor hun erop of eronder is. Natuurlijk heeft Gamma Ray veel succes maar de creativiteit ligt er een beetje uit de laatste tijd. Helaas moet ik zeggen dat de nieuwe nummers niet veel hoop bioeden (te luisteren op www.gamma-ray.net)
    3- de nieuwe van Hypocrisy. Peter Tagtren maakt altijd heerlijk spul, hetzij met Pain of Hypocrisy....vlammen met je bek :D
     
  3. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Ill Nino's nieuwe plaat is uit :cool: _O_
    en die van disturbed is ook al een week uit. Kga die albums zeker halen, heb alleen nog niet genoeg geld, Word wel december. :'-(
     
  4. MuDvAyNe-fan

    MuDvAyNe-fan O2 waster

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    die van ill nino ga ik ook zerk halen
     
  5. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    WTF ik heb One Nation Underground al meer 1.5 weken :eek: van Il NIno. Hoe kan dat :confused:
     
  6. MuDvAyNe-fan

    MuDvAyNe-fan O2 waster

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb vandaag gekocht

    Flogging molly - drunken lullabies
    ill nino - One natian underground

    zeer goed beide :D
     
  7. harXcore

    harXcore Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Luister naar Grindcore, Melodic Death, Death, en Black Metal.

    Opeth.
    Death.
    Bloodbath.
    Mayhem.
    Suffocation.
    Dying Fetus.
    [Voornamelijk oude] Nile.
    Skyfire.
    Behemoth.
    Narcosis.
    Anal Cunt.
    At the Gates.
    The Black Dahlia Murder.
    Noumena.
    Napalm Death.
    Nasum.
    Pig Destroyer.

    Blabla.
     
  8. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Heb de nieuwe van Hypocrisy :)
    Altijd lekkerrrrrrrrrrrr :9
     
  9. crazysoldier

    crazysoldier -

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    0
    zijn er hier ook nog mensen die woensdag naar Arch enemy + Trivium in de Effenaar gaan?
     
  10. Tha Clone

    Tha Clone Wat hij zei...

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope, ik hou niet zo van Arch Enemy, maar ik ga iig wel naar Children of Bodom die 28 december in de 013 spelen :cool: Iemand nog meer?

    Maybe ga ik ook nog naar Monsters of Metal Madness in de 013 op 6 november waar Stratovarius en HammerFall spelen. Maar dat is nog niet zeker...
     
  11. crazysoldier

    crazysoldier -

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    0
    stratovarius en hammerfall moet ik nog eens keer gaan belusiteren en als het goed klinkt ga ik er waarschijnlijk heen :p, Children of Bodom weet ik niet, kheb er wel wat van gehoord wat wel goed is, maar waarschijnlijk niemand om mee te gaan :p
     
  12. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Stratovarius is cool, temeer omdat bandleider Timo Tolkki zo geschift als een deur is :)
     
  13. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Jaaahaaa, lekker lekker. De nieuwe Gamma Ray binnen, en als vanouds weer lekker rocken :). Heb trouwens Sonata Arctica ontdekt, wat een vette band is dat zeg
     
  14. MuDvAyNe-fan

    MuDvAyNe-fan O2 waster

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    sonata arctica is zekr gaaf :D
     
  15. Nijmegendabest

    Nijmegendabest Registered User

    Berichten:
    199
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind deathmetal wel vet, vooral de band Death. (Scream Bloody Gore enzo) Van de trash ken ik alleen de band Toxik. gaat ook wel. Ben daar pas de laatste tijd van gaan houden.
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ben nog niet zo bekend met al die genres (Death, Trash, Power, Speed, Dark, Black, Doom, Heavy etc).
    Luister de laatste tijd wel meer naar Death/Trash metal (tenminste, hoor van iemand dat het eronder valt).
    Heb erg veel metal op mn pc, en dan ook van alles (en dan nog punk, goth-rock etc). :D
    Ben er een beetje opgekomen nadat die Gijs van Idols me weer aan de wat zwaardere kant deed kijken. Luister de laatste paar dagen wat naar Dimmu Borgir, Battlelore, Arch Enemy, At The Gates etc, (de komende tijd een stuk meer) maar zijn ongetwijfeld nog ontzettend veel van dit soort bands in deze genre(s).
    Hoorde dat Nightwish onder Power Metal viel, een lichte tak ervan. Luister er de laatste tijd erg veel naar en ben wel eens op zoek naar meer van dit soort muziek. Ben al bekend met oa Tristania, Trail of Tears en Lacuna Coil.
    Heb ook weer wat van Opeth op mn Ipod gezet.
    En zo nu en dan eens wat lekkere (Nu-)metal als Kittie, Otep en Wales of Jerricho etc (brullende vrouwen ownage).
    Het moet voor mij geen te lage stem hebben, waardoor ik er geen woorden meer uit kan halen maar alles lijkt te klinken als 'hruuuuugh, aaaahhh' (zoals Cannibal Corpse). Hierbij overheersen de instrumenten ook nog wel eens en worden er dusdanig snelle rifs met de gitaren en drums geproduceerd dat ik amper meer onderscheid tussen al die nummers kan maken.

    En voor de fans, 6 dec ligt er als het goed is een nieuwe album van Korn in de winkel, ben erg benieuwd en lijkt me erg leuk (al vond ik Twisted Transistor iets te veel pop).
    Moet nieuwe Rammstein cd ook nog eens proberen, wat nummertjes van geluisterd en die klonken erg lekker.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2005
  17. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    carcass
     
  18. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Die ultra lage stemmen zijn juist gaaf en erg death metal.
    Maar dat geen onderscheid kunnen maken tussen de nummers, kun je wat bands noemen, dan weet ik waarover je het hebt.
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Lang niet meer geluisterd naar muziek waar ik geen onderscheid meer kan maken (staat ook niet meer op pc en weet niet meer bij welke bands het zo is).
    Heb net een tijd Dimmu Borgir, erg lekker.
    Carcass staat volgens mij sinds gisternacht ook op mn Ipod, zo maar weer eens beluisteren.
    Cannibal Corpse is iig erg lage stemmen, zal daar weer eens een plaatje van gaan luisteren om te kijken hoe ik het nu vind.
     
  20. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik heb hem en hij is erg goed. Wel erg kort moet ik zeggen en hij slaat, zover ik heb kunnen horen in korte tijd, de zelfde weg in als Reise, Reise. Dat is zeker geen nadeel, maar toch mis ik het gevoel van een geheel nieuwe plaat.

    Nu wil ik er niet te negatief over doen, als je al van plan was deze cd te halen gewoon doen. Hij is het waard. Huidge favorieten: Benzin, Ein Lied, Hilf Mir en Zerstören. :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina