1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Mee eens, alhoewel ik vrij negatief ben over de nieuwe plaat. Don't get me wrong, Rammstein is cool, maar deze plaat is een regelrechte herhalingsoefening van Reise Reise. Ben een beetje teleurgesteld :'-(
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Net even grotendeels van nieuwe Rammstein cd zitten luisteren en vind hem toch niet zo super. Misschien dat ie na een paar keer luisteren een stuk beter is, wat bij meerdere cd's wel eens het geval is. Maar ga straks eerst naar wat anders luisteren als Battlelore, Destruction, Cradle Of Filth, Dimmu Borgir, Behemoth, Kataklysm etc.
     
  3. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben grote fan van Dream Theater en Children Of Bodom. Maar eigenlijk vind ik alle metal geweldig. Ik hou vooral van het lekkere gitaargeweld in bands. Het nieuwe album van Arch Enemy en Nevermore bijvoorbeeld. Ik krijg iedere maand gelukkig de Aardschok, waardoor ik lkkr op de hoogte blijf van alle nieuwe cds, is zeker een aanrader voor metalfans die een goed metal blad zoeken.
     
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Tijd terug eens zo een blad gekocht.
    Er staan toch flink wat cd's in. :eek:
    Daar is mijn collectie nog niets bij. :D
     
  5. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Aardschok is inderdaad een van de betere bladen. De nieuwe Nevermore is inderdaad geweldig, en Dream Theater ook zekers. Kijk ook erg uit naar de nieuwe Helloween :)
     
  6. Tha Clone

    Tha Clone Wat hij zei...

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    0
    Op dit moment luister ik vaak het nieuwe album van (uiteraard ;)) Children Of Bodom: Are You Dead Yet? Ik ga in december ook naar het concert in de 013.
    Verder luister ik op dit moment heel veel Avenged Sevenfold, DevilDriver en Caliban.

    Toch blijf ik tussendoor nog altijd naar bands als Slayer, Metallica, Dimmu Borgir, Soilwork, Rammstein en Fear Factory luisteren.

    Op zich kan ik naar alle metal genres luisteren, maar ik geef toch een voorkeur aan trash/death/hardcore :)

    Over Aardschok: Ik heb een aantal exemplaren, en ik vind het wel een ok blad. Voor echte info/reviews kijk ik liever op inet.
     
  7. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow....kwist niet dat ze naar nl kwamen...wnnr is dat precies?Anders ga ik ook. Nieuwe album is wel goed, maar Hate Crew Death Roll is nog altijd mijn favoriet. Needled 24/7 :cool:
     
  8. Tha Clone

    Tha Clone Wat hij zei...

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    0
    Check hun site maar eens. Op 28 december spelen ze in de 013 in Tilburg. Das wel fijn, aangezien ik daar woon :cool: Nieuwe album is idd erg goed, voor mij blijft Follow The Reaper het beste album (smaken verschillen ^^), maar Needled 24/7 is zeker een bruut nummer! _O_
     
  9. Nijmegendabest

    Nijmegendabest Registered User

    Berichten:
    199
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat vinden jullie van Carnage en Gorefest (zeeuwse band).
    Ik heb pas de cd van death besteld, voor 11 nog wat.
    Maar ik ben btw ook niet zo bekend met al de namen.
     
  10. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor wel veel goede dingen over Gorefest, zij waren toch een tijd uit elkaar gegaan en zijn nu weer terug? Anyway, weet je misschien een goed nummer wat ik kan luisteren om te kijken hoe ze zijn? Ik ben niet erg bekend met nederlandse metal.
     
  11. Spartan_117

    Spartan_117 bass

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    wat mij opvalt is dat ik een tijd geleden een soad topic maakte. toen werd is dicht gegooid omdat er een algemeen metal topic was... maar nu ziek zo 2 threads(over korn en LP) die ook netzo goed om dezelfde reden kunnen worden dicht gegooid. waar slaat dit op?
     
  12. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Sja je kan fragmenten downen op www.gorefest.nl en dan bij media, het nieuwe album moet ik nog ff checken maar ik vond ze ten tijden van Erase echt errug goed alhoewel de deathmetal tijd ook goed te pruimen was, over het algemeen word False als hun beste album beschouwd.
    Een goed nummer nieuwere stijl vind ik Freedom, en daarna ben ik ze uit het oog verloren het werd me een beetje te commercieel, verdere luistertips: Low en Erase van het derde album Erase, klassenummers!
     
  13. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Btw ik vraag me af, van de metal fans die hier posten, hoeveel zijn daar fan van nu-metal? Ik vind nu-metal namelijk meestal maar een slap aftreksel van echte metal. Stone Sour heeft wel toffe nummers en Korn ook, maar de meeste nu-metal vind ik echt wel slecht.
     
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ik ben ook fan van nu-metal. Luister naar vrijwel alle soorten metal. De laatste tijd niet zo veel nu-metal meer.
    Heb een cd-tje van Illdisposed en klinkt erg goed. Ook Tristania gaat er bij mij zeker in. Helaas is vanmiddag door iTunes op werk mn Ipod gemist, dus moet ik het nu maar doen met wat muziek dat op iemands pc stond. :)
     
  15. Tha Clone

    Tha Clone Wat hij zei...

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat vind jij dan 'echte metal'?

    Maar nah, ik ben geen nu-metaller. Geef mij maar jaren 80 heavy metal 8)

    Buiten die stijl, hou ik verder ook van Trash/Hardcore (ook wel bekend als Metalcore, dus geen 'DJ Hardcore' ;))/Death/Black...
     
  16. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou alle black/death/viking/speed/prog/trash/metalcore en alle andere soorten metal.;) Ik vind nu-metal gwoon een slappe stap naar commercie, maar het is ook gwoon mun smaak niet. Ik houd meer van echt gitaar werk, bij trash, prog en heavy metal.
     
  17. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27

    Ik weet dat Panzer nu-metal geweldig vindt... Ikzelf vind nu-metal het meest saaie op de wereld. Geef mij maar (power)metal. De nieuwe Helloween is uit, Gamma Ray heeft een nieuwe plaat uit, Hypocrisy een nieuwe plaat, Napalm Death een nieuwe plaat. Man, dit is een goed jaar :)

    [edit]vergeet ik zowaar de nieuwe Dream Theater te noemen[/edit]
     
  18. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan weet je meer dan ik_0/
     
  19. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    :D:D ;)
    Ouwe Morbid Angel banger dat je bent _O_
     
  20. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    JUIST![​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina