1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Daarom heeft hij het er ook ingebrandt
     
  2. Random

    Random Smart Ass

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    de beste metal vind ik Fear Factory--->gewoonweg geniaal.. nog meer mensen hier die er naar luisteren?
     
  3. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Soul of a New Machine was cool, Demanufacture was cool. Maar nu...nee....te 90's voor mij :)
     
  4. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik ben op zoek naar het nummer "A Cheap Name" door Brian Welch. Hij stond eerst op z'n website, maar die link doet het inmiddels niet meer.

    Over Head gesproken, iemand van jullie enig idee wanneer hij met z'n album komt?
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Fear Factory is wel lekkere muziek.
    Lees ik zojuist dat Tarja Turunen geen deel meer uitmaakt van Nightwish en dit al ruim een maand zo is. :eek:
     
  6. flipmode182

    flipmode182 Active Member

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    @2k das idd al een hele tijd zo, geloof dat nightwish wel doorgaat maar op zoek is naar een andere zangeres ofzo.. ze gaan i.i.g niet stoppe.. ( dat was ook ongeveer een maand geleden )

    weetje wat pas echte vette muziek is.. Ill nino ( met zo'n ~ op de n maar dat wil me toetsenbord niet :+ ) maar das rock/metal, niet heelemaal metal volgens mij, maar wel super vet.
     
  7. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kom nog ff terug op FF. Toffe band idd, hebben jullie wel eens Archetype geluisterd? Dat is egt een keihard album. Allemaal toffe nummers. Ill Nino is ook wel cool, maar het spreekt mij niet zoveel aan.
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Klopt, brief aan Tarja was van 22 oktober, reactiebrief van haar de 25ste. :)
    En ze gaan inderdaad door zonder haar, maar of de band er niet op achteruit gaat is de vraag.
     
  9. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik denk dat er hier niemand op zit te wachten, maar toch..

    Eindelijk.
     
  10. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Een nieuw Tool album is altijd goed nieuws :)
     
  11. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    oh ja.
     
  12. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    uhmm spam? maybe? Mja wordt hier wel wat rustiger op dit draadje...Dus hier ff maar een stelling: in een goede metalband zit geen keyboard. Zelf ben ik het hier niet mee eens, want keyboards geven gwoon een beetje extra aan de band. Zoals Soilwork das lkkr harde muziek en tog de melodie van keyboards erbij..
     
  13. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Inderdaad! Dream Theater, Evergrey, Children of Bodom, Stratovarius, Time Requiem, Dragonland, Sonata Arctica, etc.etc. Allemaal persoonlijke favorieten die keyboard hebben. Het zijn mooie sfeerbepalers, en soms zelfs toonzetters zoals Time Requiem. Keyboards zijn geen coole instrumenten, maar ze zijn top in metal :)
     
  14. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Op de nieuwe cd van Callenisch Circle, een band die toch niet bepaald onder de genre's valt waarbij keyboards wat meer standaard is, wordt ook veel meer gebruik gemaakt van keyboards. En het past erg goed.
    Het zal niet bij elke band/genre passen maar het is ook zeker niet zo dat in metal bands geen keyboards kunnen.
     
  15. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk wat voorstanders....op school begonnen de nu-metal fans me uit te lachen|:- Ik vind bands als Dream Theater en Soilwork de keyboard perfect gebruiken. En dat is ook zo met de bass, bij sommige bands kun je de bass amper horen, maar vooral bij Dream Theater kun je de bass goed horen. Hij wordt goed gebruikt bij de solos en de riffs. Ik vind dat lage geluid tog egt heerlijk:9
     
  16. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Nu metal fans zijn dom :+
    Korn, de grondlegger eigenlijk voor het hele Nu-metal gebeuren maakt ook gebruik van keyboards op hun laatste cd. Gewoon bs dus dat dat niet zou kunnen.
    Het getuigt imo van kortzichtigheid om te zeggen dat keyboards niet bij metal passen. En als dat al niet kan dan moet men zeker niet iets als Korpiklaani of My dying bride luisteren want die maken o.a. zelfs gebruik van violen en panfluiten
     
  17. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, je moet zeggen: 'Alle metal fans die keyboards niet bij metal vinden passen zijn dom.' Anders is het nogal generaliserend. Ik hou zelf ook van nu metal (en vele andere soorten metal, maar dat doet er nu ff niet toe) en ik vind dat keyboards er zeker wel bij horen (mits het goed is uitgewerkt).
     
  18. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Of Moonsorrow die gebruiken allerlei fluiten, violen en nog traditonele instrumenten. Ik vind die muziek echt goed passen met epische fantasy games, zoals Elder Scrolls. Ik ga Moonsorrow echt helemaal plat draaien bij dat spel}:] .
     
  19. Overkill

    Overkill Metalhead

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Korn is kut.. System Of A Down en RATM zijn pas gave nu-metal bands
     
  20. Tha Clone

    Tha Clone Wat hij zei...

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    0
    Keyboards geven idd wat extra melodie aan een liedje. Dus die stelling van 'een goede metal band heeft geen keyboard' is geen b.s. :{ Zelf ben ik totaal geen fan van Dream Theater, maar omfg, wat zijn die gasten goed _O_ Allemaal niveau A gehaald op het conservatorium ergens in Amerika (alleen daar het conservatorium waar je op nivdeau A kan afstuderen, maar ben ff de naam vergeten O-)), en alle members van Dream Theater hebben dat gehaald!

    Maarja, ff wat anders... Ben afgelopen vakantie met paar vrienden naar Children Of Bodom in de 013 geweest. Er waren 2 support bands: One Man Army And The Dead Quartet, die hebben we niet gezien, aangezien we binnen kwamen toen Ektomorf begon met spelen.. fuck he, wat een kut band :'-( Was net alsof Soulfly daar aan het spelen was... Maar goed, gelukkig duurde dat niet al te lang, en werd het wachten beloond met een grandioos concert van COB. De hele zaal stond lekker mee te brullen en (alhoewel COB geen muziek daarvoor is) stonden mensen vooraan te pitten/moshen. Ze speelde alle nummers die ik graag live wilde horen, dus ik kwam zeer tevreden na afloop de zaal uit. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina