1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lulfiep

lulfiep The Goatchrist

Leuk Bevonden:
    0
    dark tranquillity=geen gothic

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    hehe nou ja powermetal niet trekken, als het zoals Hate-crew-deathroll is van Children of Bodom dan trek ik het wel, maar van het meeste met die high-pitched stemmetjes slaan mijn oren spontaan dicht :)
    Heb overigens wel wat, wat onder de power metal noemer valt, zoals gravedigger, king diamond (abigail II), saxon, white skull. haha tenminste dat is toch power metal? ;)
    Maar dark tranquility moet je zeker even proberen.

3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    @lulfliep, snap je probleem niet. Het is inderadad geen gothic en dat zeg ik ook in mijn post :)
    @Nemesis: high-pitched stemmetjes zijn cool :D. King Diamond gaat me alleen weer net ff te ver, dat is inderdaad een piepstemmert :). DT gaan we straks ff checken in een platenzaak, heb net een interview van ze gelezen en ben errug nieuwsgierig nu. Cool cool cool

4. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Ben wel benieuwd wat je ervan gaat vinden, denk dat het wel in jouw straatje zit.
    En als je dan toch bezig bent luister dan meteen Callenish Circle even ;) mits je dat nog niet kent.

5. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Beste metal band volgens mij: Metallica. Die owned heel zwaar.
    Ill Nino en Disturbed zijn ook vet goeie bands. Dat death metal is niet zo mijn ding te veel geram inplaats van goed gitaarspel. En die scandinavische metal is dat niet zoiets al Nightwish? Zowel dan zuigt het zwaar

6. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Hoe komt het dat die veel mensen die band cool vinden en dat in NL alleen maar in een of ander lullig zaaltje in zaandam hebben opgetreden? Was wel leuk trouwens maar ik vraag me altijd af waar alle fans nou bleven daar.

7. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    Hier zijn (helaas) de dance feesten groter georganiseerd en zit er volgens die organisatie te weinig geld in 'herrie-muziek' om iets winstgevends te organiseren.

Simpel gezegd: Het draait hier gewoon om het geld, als het op muziek aankomt... zullen we allemaal maar naar amerika verhuizen??

8. Solid_Snake14

Solid_Snake14 I'm A snake!

Leuk Bevonden:
    0
    K hou meestal ook niet zo van Power metal maar Grave digger heeft soms tog wel leuke nummers vindt ik. :9
    Trouwens laatst weer Rotting Christ aangezet, echt lekker.

9. Solid_Snake14

Leuk Bevonden:
    0
    Nee vindt ik niet, bijna allen grote bands (en ook veel bekende underground bands) komen als ze door europa reizen ook naar NL, En kwa metal festivals zitten we hier in NL nou ook niet bepaalt slecht.

10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Heb 'm gechecked, maar het was net ff te industrial-achtig voor mij. Had ook al moeite met de laatste plaat van Darkane (heb ze allemaal :)) en DT lijkt hier ook enorm veel op. Strakke band hoor, technisch ook weer geheel puik, maar ik denk dat ik piepstemmetjes nodig heb :+. CC kon ik niet vinden dus heb ik maar de laatste plaat van Nostradameus gekocht, deutsche kraftmetahl :+

11. JDH

JDH Born to Rock

Leuk Bevonden:
    0
    Iron Maiden is ook vet. Ze komen 3 juli naar Ned 8) op Bospop in Weert. 80's metal zoals: Iron Maiden, Ozzy, Metallica, Guns 'n Roses dat is echt zwaar relaxte metal. Lijpe melo's met dope rifjes.

Down Iron Maiden - The Trooper/The number of the beast/Aces High/2min2midnight/Blood Brothers maar es.

12. shz

shz Hero in a dream

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je in deze thread niet snel iemand zal vinden die Iron Maiden nog niet kent :+

13. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Iron Maiden? Zij hebben toch dat nummer 'oehoerend hard'?

14. JDH

JDH Born to Rock

Leuk Bevonden:
    0
    Iron Maiden komt uit Engeland. Niet dus.

15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Dan zal het wel niks zijn. De gekke koeien ziekte komt ook uit Engeland

16. Stoewie

Stoewie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben opzoek naar nieuwe goeie Heavy Metal, weet iemand nog goeie?

17. Solid_Snake14

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan niet echt zeggen of iets goede metal is, dat is gewoon je eigen smaak.
    Maar probeer Iron Maiden (als je die tenminste nog niet kent) een keer, zoals ze hierboven zeiden.

18. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Ah helaas, blijft toch altijd lastig om iemands smaak in te schatten, had eigenlijk wel verwacht dat je ze goed zou vinden.
    Misschien dat hun oudere werk je dan wel wat meer aanspreekt.
    Hm als je dit al te industrial vind denk ik dat je Callenish Circle ook niet goed gaat vinden.
    hehe tja, kwestie van smaak. Die overactive ADHD piepstemmetjes vind ik weer helemaal niks ;) (uitzondering daargelaten)

Egh, heel lastig te zeggen, er zijn zoveel stromingen. En in die diverse stromingen zijn er ook weer veel bands die aan te raden zijn.
    Wanneer je het over Nu-metal heb vind ik het lastig om echt iets aan te raden (tenminste wat echt duidelijk onder die noemer valt) Spineshank, Disturbed vind ik b.v. best goede bands maar in hoeverre dat nu-metal is.

19. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    goed zo.
    alleen ik krijg thuis de kans niet meer op fatsoenlijk naar Linkin Park te luisteren.
    m'n zus heeft een I-pod en sluit die aan op de Stereo.
    weg Linkin Par.
    BTW: laatst nog eens naar Reanimation geluisterd, ik vin krwlng echt vet

20. crazysoldier

crazysoldier -

Leuk Bevonden:
    0
    hee, fantastische band, Callenish circle _O_ heb ze vorig jaar ergens een keer live gezien en was echt een heerlijk optreden.
    Ik dacht vandaag laat ik eens de nieuwe re-issue van Ayreon halen: the final experiment, istie verdomme overal uitverkocht of ze hebben hem niet eens :mad:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina