1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een tegenvaller is 10.000 Days zeg. Ik kan het niet goed vinden, de plaat komt maar niet op gang. Tot nu kan alleen Rosetta Stoned me boeien. Misschien moet ik het nog een paar keer luisteren, voordat ik het kan waarderen, dat heb ik wel vaker met de muziek van Tool.
     
  2. Spartan_117

    Spartan_117 bass

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    het nieuwe album van Godsmack is uit..is best leuk, als je er van houdt:cool: heeft iemand hem toevallig al? zoja: wat vind je er van?
     
  3. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Godsmack is niet echt metal he.

    Maar een paar nummers gehoord. Klinkt wederom erg lekker.
     
  4. Spartan_117

    Spartan_117 bass

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0

    nee godsmack is idd geen metal.. maar in de beginpost staat dat hardrock hier ook gepost mag worden:)
     
  5. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Maarja die lees ik dan weer niet:cool:
     
  6. Spartan_117

    Spartan_117 bass

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    dan doen alleen gangsters:cool:
     
  7. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Als iemand nog een spannend Black Metal plaatje zoekt, de nieuwe CD van KEEP OF KALESSIN genaamd "Armada" is verschrikkelijk goed!
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ga hem eens opzoeken. Ben benieuwd.
     
  9. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Is iemand hier trouwens geïnteresseerd in Ved Buens Ende? Een cultband uit Noorwegen die maar één full-length album heeft opgenomen, Written In Waters, zo'n 10 jaar geleden. Ze zijn, als ik de geruchten moet geloven, weer bij elkaar. Ze hebben de band samen met een ander project van Czral, de drummer/gitarist/zanger, genaamd Virus, zeg maar gemerged (kan niet op het Nederlandse woord komen).

    Ik mag die hele extreme avant-garde beweging uit Noorwegen erg graag horen, met bands zoals Fleurety, Dødheimsgard, Arcturus en Ved Buens Ende dus. Ben ik de enige?
     
  10. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die CD wel ja, vond het wel aardig, al een hele poos niet geluisterd trouwens. Arcturus daarentegen is geweldig, hoewel het toch jammer is dat de oude zanger (deed ook de cleane partijen in Lunaris en zong op het enige album van Spiral Architect) niet de CD ingezongen heeft zoals oorspronkelijk het plan was. Maar goed, Simen Hestnaes is ook erg goed. Over het algemeen houd ik wel van avant-garde Black Metal, sowieso mag ik graag wat progressieve elementen in Metal horen (bv Opeth is geniaal).
     
  11. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, Garm (de oude zanger waar je het over had) is natuurlijk nogal onvervangbaar. Ik was toch blij toen ik hoorde dat die Auyvind nogwat de band had verlaten, en vervangen was door een waardige opvolger in de vorm van Simen Hestnaes. Die vorige gast kon namelijk niet echt zingen.

    Maar die uithalen van Garm op The Sham Mirrors blijven gewoon geniaal om te horen. :D

    Weet iemand hier trouwens hoe het staat met het nieuwe album van Dødheimsgard? Iemand had me verteld dat die hele band uit elkaar aan het vallen was (en dat is ook zo, aangezien Yusuf Parvez het enige overgebleven bandlid is van de 666 International line-up), en dat het met het nieuwe album niet echt opschiet. Ze zouden al in 2003 dingen gaan opnemen, maar ja, dat is ook al 3 jaar geleden.
     
  12. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe, ik had het trouwens wel over Oyvind, ik vind zijn werk in zijn andere bands erg goed. Of hij echt bij Arcturus paste is natuurlijk wel de vraag, het is toch meer een heavy metal zanger (bv zijn oude band Manitou en ook Spiral Architect zijn meer Prog bands). Maar als het op topzangers aankomt dan is Garm echt de koning. Zowel bij Borknagar als Arcturus merk je dat er toch iets mist nu hij eruit is. Grappig genoeg kan ik Ulver nog altijd zeer waarderen, hoewel het niks meer met Metal te maken heeft.

    Wat betreft Dødheimsgard, ik weet alleen dat ze hun naam hebben verandert naar DHG, maar dat is al 5 of 6 jaar geleden. Ik heb wel eens hier en daar gezocht naar info toen ik nogal wat werk verrichte aan een Metal database, maar volgens mij is het zoals je zegt erg stil rond de band. Zou me niks verbazen als ze ten ziele zijn.
     
  13. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, vooral nu Fixit samen met Czral Ved Buens Ende nieuw leven heeft ingeblazen, en ze ook een heuze tour schijnen te hebben geplanned, vraag ik me af of hij überhaupt tijd heeft voor DHG (zoals ze nu dus heten, ja :p).

    En Ulver vind ik nog altijd erg goed, ja. Ik waardeer het wel als een band gewoon schijt heeft aan wat mensen van ze verwachten, en gewoon maken wat ze zelf leuk vinden. Ik vind het dan wel weer vreemd dat juist om die reden mensen Ulver, en andere bands die het zelfde ideaal nastreven dan gelijk weer als 'commercieel' moeten bestempelen. Ik vind dat 20 jaar lang praktisch dezelfde plaat maken een geschiktere beschrijving bij dat begrip.
     
  14. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Kwam dit topic zojuist pas tegen. Zie erg weinig underground bands tussen de tips/favorieten staan. Ik zelf luister naar het extreme als het op Death Metal aan komt. Heb veel brutal & technical deal metal. Bands als Aeon, Malevolent Creation, Kataklysm, Jungle Rot, Hate Eternal, Dismember, Dies Irae, Decapitated, Death, Cryptopsy, Carcass, Cannibal Corpse, Bloodbath, Blood Red Throne, Belphegor, Psycroptic en een shitload andere vinden bij mij regelmatig een vaste plek in m'n CD wisselaar. Daarnaast luister ik veel naar ouwe Thrash & zo af en toe wat Black. Iemand nog wat suggesties op gebied van brutal/technical death metal?
     
  15. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Darkthrone - Soulside Journey. Dat is één van de weinige death metal albums die ik echt leuk vind.
     
  16. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Mja, DarkThrone heb ik ook...dacht dat dat wel vanzelfsprekend was ;)
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ken ze niet allemaal, maar zitten zeker een paar goede bands tussen.
    Had laatst ook een lekker plaatje op staan, maar kan zo gauw de naam van de band niet meer voor me halen.
    Vanmiddag thuis maar even opzoeken.
    Dacht dat het Suicidal Winds of Summoning was, maar weet het niet zeker.
    Iemand die nog een paar goede bands in de stijl van Cradle of Filth kan noemen?
     
  18. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    "In de stijl van CoF..." Check Graveworm maar eens, da's goeie black/goth metal.
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Daar had ik volgens mij ook wat van. Dacht dat Crematory (oid) ook wel in de buurt kwam.
    Goregoroth en Mayhem vind ik ook erg lekker klinken (niet dezelfde stijl).
     
  20. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh, maar ik houd net zo goed van Death als Black metal (en ook nog eens Doom en in mindere mate Power/ Heavy/ Thrash). Briljante bandjes in je lijstje, de enige die ik zo snel niet zie staan is Spawn of Possession. Ze staan er niet bij, maar ik neem aan dat je Obituary, Bolt Thrower (niet echt technisch, wel geweldig) en Nile ook wel kent. De nieuwe plaat van Misery Index is ook de moeite waard als ik de previews moet geloven, sowieso is het oudere werk ook geweldig. Ik heb zojuist de nieuwe Zyklon gehoord en die mag er ook wezen, hoewel het niet echt technische Death is. Ik kan zo snel nog even Necrophagist en Amoral verzinnen die echt de moeite waard zijn. Ik zou nog Immolation willen toevoegen, maar ik denk dat je dat ook wel zal kennen? Trouwens, als je zweedse grind als Nasum goed vind zou ik eens naar de CD "Funeral March" van Gadget luisteren!

    Stijl CoF, goede vraag ja. Ik ben het helemaal eens met Graveworm, zeer goede band (hoewel ik de laatste een stukje minder vond dan Engraved In Black). Misschien Dark Fortress eens checken, hoewel het niet echt heel erg in de buurt komt maar wel erg goed is.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina