1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Tuurlijk gast...jij kan dit allemaal verstaan zonder geschreven lyrics te gebruiken... :lol:
     
  2. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een beetje moeilijk gaat lopen doen over lyrics kan je net zo goed niet naar metal luisteren vind ik. Voor mij gaat metal om het muzikale geweld, waarbij de vocals meer als instrument dienen dan om een boodschap uit te dragen zoals bijvoorbeeld bij hip hop ofzo. Lyrics zijn ook belanrijk tot een zeker hoogte, maar het instrumentale blijft toch het belangrijkst naar mijn mening. Als ik naar een goed nummer luister kan het me totaal niet boeien of het over moord en doodslag gaat of over een magische wereld vol met draken en elven. Melodie, sfeer en emotie die de vocals overbrengen vind ik veel belangrijker dan de daadwerkelijke boodschap die wordt uitgedragen.

    En het nieuwe CC album Kill is geweldig. Het begint al gelijk lekker bruut met The Time To Kill Is Now, wat een goed openingsnummer zeg. Ook de rest van het album is zeer goed, echt zo'n cd die je van het begin tot het eind kan luisteren zonder dat het saai word of dat je nummers hoeft te skippen. Mijn favoriete nummers zijn denk ik wel Make Them Suffer en Five Nails Through The Neck.
     
  4. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok gast ieder zijn mening al vind ik het apart dat je een nummer alleen goed kan vinden als de teksten je bevallen.....
     
  5. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, 90% van de lyrics in welk genre dan ook zijn rotzooi, en bovendien, een band heet niet voor niets Cannibal Corpse. Het gaat mij om de muziek, niets anders. "Kill" is absoluut een geweldige CD, zeker 1 van de beste in tijden (Hoewel ik "Gore Obsessed" ook behoorlijk goed vond).

    Pitbulls In The Nursery ken ik niet, maar ik zal het zeker eens een luisterbeurt geven. Ook Death, frans en geflipt is de band Trepalium, hebben 2 albums uit en beiden zijn erg sterk!

    EoS is geweldig ja, gisteren nog even "Crimson" erin gepropt, wat een zanger die Dan Swanö. Net als Mikael Akerfeldt en in minder mate Garm hebben die gasten een ijzingwekkend zangbereik. Zo grunten en super clean zingen, erg knap! Bloodbath (waar Swanö overigens nu uit is) is geweldig. Vond de Ep en het debuut cool, maar met name "Nightmares Made Flesh" is een aaneenschakeling van hoogtepunten!

    Psycroptic zeker te gek, net als Spawn of Possession een superalbum dit jaar. Beiden lekker technisch maar ze verliezen het brute aspect niet uit het oog. Hoewel er maar 1 band is die alle elementen nog extremer uitvoert: Cryptopsy!!!

    Female-fronted is best leuk, maar het moet niet te standaard zijn. Cadaveria (met name Opera IX) is een prima voorbeeld van hoe het erg goed kan! Estuary heb ik geloof ik ook wel eens genoemd, goede melo death met een gruntster die menig man eruit grunt!

    de kans dat Metallica weer fatsoenlijke muziek gaat maken is lang verloren. Gelukkig zijn er legio gave Thrash bands die het van hun hebben over genomen, zoals bv Testament. Geen Bay area hrash, maar erg goed en nederlands: Occult, of beter gezegd, Legion of the Damned (nieuwe naam). Check maar eens het album "Malevolent Rapture"!

    @ Willem: Ken de band niet, maar Large is niet echt het instituut meer wat het een jaar of 10 geleden was. Vind de muzikale inhoud erg achteruit gaan. Webshop is trouwens wel OK, goede prijzen en prima service. Alleen hebben ze lang niet alles. Ik bestel bijna alles bij Displeased Records of in het buitenland
     
  6. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Achja ik hoef t niet echt met de lyrics eens te zijn, maar von t met CC wel erg extreem.

    Vind de muziek van Hammer smashed face btw best ownage:
    http://www.youtube.com/watch?v=fTpQOZcNASw

    @Vittra, Zijn idd vaak crap lyrics, maar er zijn imo ook zat bands die wel een goede boodschap hebben.

    Anyway genoeg over mn CC mening.

    Hier een band die ik best vind knallen:

    Otep

    Een dame die vrij hard kan schreeuwen.
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Otep is heerlijk om naar te luisteren.
    Walls Of Jericho zal je dan denk ook wel bevallen.
     
  8. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    @ Vittra...Wij zitten duidelijk op 1 lijn, wel strak om mensen tegen te komen die op dat gebied van hetzelfde houden. En Cryptopsy is inderdaad ook zwaar vet! Nightmares Made Flesh is inderdaad een hoogtepunt..het nummer "Eaten" is een van m'n Bloodbath favorieten.

    @ [2K] Otep vind ik verschrikkelijk, naar mijn mening hetzelfde zooitje als Slipknot & Killswitch Engage. Walls of Jericho vind ik nog een stapje erger. Muziekaal is het niet zo erg...maar de vocals vind ik te slap voor woorden. Als we het dan over vrouwen in de Metal scene hebben...check dan eens Arch Enemy. Die band heeft ook een vrouwelijke vocalist erbij en dat klinkt (imo) toch echt stukken beter dan de bovengenoemde bands.

    P.S - Vandaag nog eens in de speler gestoken: Jungle Rot - Fueled By Hate. Geweldig strakke "Straight Up" Death Metal. Zeer vette vocals en vet ruw gitaar werk. Checken!
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2006
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vind het wel wat hebben. Is vaak wel dat je het na een cd-tje weer even zat bent, maar de volgende dag zet ik het graag weer op.
    Arch Enemy blijft ook zeker wel bruut.
     
  10. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Zojuist de nieuwe Deicide binnen..."The Stench Of Redemption". Deze keer met CC's Jack Owens op de lead. Deicide's vocalist met een mix tussen Deicide & CC's muziekstijl & Solo's van Owens...het beste Deicide album in een zeer lange tijd! Blij dat ze de Hoffman's eruit geschopt hebben _O_
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2006
  11. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Vertel wat meer over je voorkeur? De nieuwe Guttural Secrete al gehoord?
    Gorgasm komt naar NL:D

    Je woont in Heerlen? Straks zit je in Massmurder8)
     
  12. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Mijn voorkeur, hmmmm...da's best moeilijk te zeggen, aangezien ik zo gigantisch veel bands geweldig vind. Daarnaast hebben dezelfde bands vaak veel diversiteit in stijl per release die ze uitbrengen. Als het op vocals aan komt kan ik wel duidelijk zeggen dat ik de echte "Gutteral" vocals niet cool vind, of er moet al wat afwisseling in zitten, zoals Psycroptic's vocalist dat doet. Persoonlijk ben ik meer een grote fan van Jungle Rot, Kataklysm, Bloodbath etc's vocal style. Zeer zware grunts, echt laag en ruw...maar toch zo clean en zeer verstaanbaar. Mijn voorkeur qua muziekstijlen verschillen ook regelmatig. Ik kan de extreem hectische, technische tering herrie erg waarderen, maar strakke Thrash is voor mij ook een heerlijkheid. Het komt eigenlijk allemaal op m'n mood aan, maar als ik alles gewoon een kans geef en neutraal beluister is er maar weinig wat ik als "slecht" kan bestempelen.

    Gutteral Secrete, nope...daar heb ik zelfs nog nooit van gehoord.
     
  13. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja die oude line-up heeft wel enkele legendarische albums voortgebracht!!_O_
     
  14. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik luister vooral Motorhead, AC/DC, Guns N Roses, Judas Priest, sommige rolling stones nummers, led Zeplin, Jimi Hendrix ,Dire straits en Deep Purple en Black Sabbath
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2006
  15. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Trash? Ik noem Testament!!!!!!!!!_O_ _O_ _O_

    www.myspace.com/gutturalsecrete is een redelijk nieuwe band, zelfs jij kent die niet? jammer dat je die "guttural" zang niks vind. Beheaded is wel gaaf, Disgorge (US) ook.

    Ken je je locale band Massmurder?
     
  16. Spartan_117

    Spartan_117 bass

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0

    hm mja ik ook wel een beetje die bands die jij opnmoet kan ik veel beter warderen dan debands waar hier voornamelijk over wordt gesproken...:thumbs:
     
  17. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    GnR vond ik geweldig, Hendrix vind ik geweldig. Heb 8 cds van em en ze zijn allemaal vet ^^.

    Btw ikzelf vind otep ok voor 1 nummertje, maar tis vooral mn vriendin die het luisterd.
     
  18. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    S/T, Once Upon The Cross en Legion zijn zondermeer krakers. Hoor veel goede dingen over het nieuwe album, heb de pre-order staan dus ik geloof dat ie ergens deze maand binnen gaat rollen!

    @ Pig Josh: Ik ben ook nogal een afvalvat wat betreft Metal, ik luister naar zo'n beetje elke stijl en vind een hele berg dingen goed (hoewel vooral toch Death, Black en Doom). Kataklysm bv is ook super, ze hebben me helemaal verpletterd op No Mercy afgelopen April! heerlijk logge gitaren, knallende show (en ook een aantal uitermate goede albums).

    @ 2K: DVD van Arch Enemy al gezien? erg cool, op de tour van Anthems of Rebellion, goed gespeeld, prima geluid, goede set list en zo! Vind ze vooral goed sinds Angela Gossow erin zit, met de zang van Liiva kan ik weinig. Hoewel Burning Bridges wel erg goed is trouwens!
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2006
  19. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb vandaag ac/dc ( angus Young) tattoo laten zetten aleen de kleuren moeten er nog in komen want anders wordt het minder mooi en lopen de kleuren in elkaar over

    dus over 3 weken terug

    hier foto [​IMG]
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    DVD nog niet gezien, wel een clip (weet niet of die ook op de DVD staat).
    Maar eens gaan kijken dus.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina