1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Norther zit inderdaad erg dicht bij CoB in de buurt, qua stijl. Hoewel ik persoonlijk de voorkeur aan Norther geef, aangezien hun muziek toch "NET" dat beetje voor mij heeft wat CoB absoluut niet heeft. Persoonlijk neem ik een Melodic Death Metal band niet meer serieus als ze Britney Spears covers maken. De pret was dan ook al snel voorbij en heb ze sindsdien lekker links laten liggen.

    Er zijn trouwens 4 Norther albums; Dreams Of Endless War [2002], Mirror Of Madness [2003], Death Unlimited [2004] en Till Death Us Unites [2006]. Death Unlimited is een geweldig strak album, vooral het nummer "Fallen Star" is prachtig. Ik heb al hun albums gelukkig kunnen bemachtigen via het net _O_
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2006
  2. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk je nou echt dat CoB Britney Spears goed vinden? Het was meer afkraken en tsja het is nooit op een album gezet ( denk ik). Gewoon een losse download om beetje plezier te hebben, zo hebben ook andere bands nummers gemaakt tijdens het repeteren, die beetje onzinnig zijn.
     
  3. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Dat nummer staat op de "In Your Face" single en op de Japanse releases van "Are You Dead Yet?". Ook zei ik niet dat CoB de cover maakte omdat ze Britney de shit vinden, ik zeg dat ik ze niet meer serieus neem na zoiets, heel simpel.
     
  4. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Persoonlijk trek ik me niks aan van die cover alle andere nummers die ze hebben zijn wel goed.
     
  5. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je nou al iets van Imperanon geluisterd?
     
  6. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Lekker boeiend. Blind Guardian heeft covers gedaan van de Beach Boys en The Chordettes, ook niet echt iets dat je erg serieus kan nemen (maar is wel grappig =P). Maar doet niks af aan het feit dat Blind Guardian een geweldige band is, Hetzelfde geld voor Children of Bodom. De cds Follow the Reaper en (Edit, stomme fout =P)Hatebreeder blijven meesterwerkjes, ik zie niet in wat een Britney Spears cover daaraan kan veranderen.

    Nog wat andere CoB achtige bands:
    - Kalmah
    - Eternal Tears of Sorrow
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2006
  7. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Amorphis heeft op het briljante album "tales from the Thousand Lakes" het nr "light my Fire" van the Doors gecovered, uitermate apart als je de vrolijke keyboard deun combineert met de diepe grunts op dat album. Geinig hoor, ik hoor liever een originele cover dan band nr 30 die weer hetzelfde nr doet.

    Ik ben totaal niet into CoB, maar weet dat er een band is genaamd Throne of Chaos die in het verleden een zeer goed album in die stijl hebben opgenomen ("Menace And Prayer"). Nu heten ze TOC en is het prut trouwens. Kalmah en EToS zijn wel goede bands ja!

    Overigens, vandaag alweer 5 jaar geleden dat Chuck Schuldiner is overleden, ik eer dat soort dagen altijd met een portie Death! helaas veel te vroeg gegaan, wat een briljante band!
     
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik ben nu bezig met Norther en ikga ook nog ff Amorphis en die Imperanon kon ik om een of andere reden niet vinden :confused:.
     
  9. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Amorphis lijkt niet echt op CoB hoor, is meer melodische death/doom. Maar Tales from the Thousand Lakes, Elegy en Eclipse zijn wel super albums! Imperanon=redelijke kleine band met maar 1 album, vandaar de moeite denk ik? Album heet stained en is uit op nuclear blast, zie hier http://www.imperanon.com
     
  10. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Limewire Pro, daar ken je wel wat downloade.
     
  11. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    SoulSeek...daar vindt je alles. Naast de 30 gig aan originele albums die in naar de PC geript heb, komt minstens 60 gig van m'n muziek van SoulSeek. Alles op de hoogste kwaliteit & geheel compleet. Ook geen gezeik met tracks die overslaan of op een gegeven moment zo'n uber harde squeak erin hebben zitten.
     
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik luister nu Norther bevald me tot nu uitstekend :).
     
  13. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Thx man, inderdaad vette drums.

    Heb echter de lyrics doorgespit van ze, en ook al is het met dit nummer niet zo erg, hebben andere songs op dezelfde cd ronduit belachelijke lyrics. Wat mij er toch van gaat weerhouden naar ze te luisteren.

    Thx for the tip though gasten :).
     
  14. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Wat een onzin man...ben je een misdienaartje ofso? |:-
     
  15. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Het spijt me maar teksten als:

    (Heel intelligent)

    en

    kan ik heel moeilijk serieus nemen. Ik vind ze gewoon ronduit kinderachtig meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen.

    Je reactie is btw ook niet al te volwassen, gezien je niets van mijn geloof of wat dan ook weet.

    Ik ben non / anti theist, maar ik ga zeker niet als een klein kind lopen gillen dat god mensen anaal neemt etc, omdat ik het niet met de kerk eens ben. Ze zullen het vast niet letterlijk menen maar dan nog slaan de teksten gewoon nergens op.

    Kom ook niet met het argument: "je verstaat het toch niet" want dit maakt voor mij geen bal uit als ik weet wat ze zingen.
     
  16. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Yeahm, whatever, its your loss :lol:
     
  17. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, de een vind het wel bezwaarlijk, de ander niet. Het kan me zelf geen bal schelen waar Aeon over zingt, de muziek is geweldig. Ik zal altijd de muziek boven de teksten blijven plaatsen, hoewel ik NSBM probeer te vermijden. Wat teksten betreft is het maar net waar je de grens trekt, want over het algemeen kom je in brute metal niet verder dan ingewanden, anti-geloof en zelfmoordneigingen. Als je daar liever niet naar luistert, blijf zoeken naar bands met andere tekstuele onderwerpen (bv Misery Index, Death & Nasum), ik draai nog lekker een potje Aeon, Cannibal Corpse of wat dan ook. Ieder zijn meuk!
     
  18. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Amen broeder.

    xD Dan draai ik nog een nummertje: KNALLEN!
     
  19. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    luisteren jullie wel is naar In Flames?

    ik heb het laatste album Come Clarity geluisterd en ik vind het vaak lekker klinken. *)
     
  20. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    In Flames was ooit een super band. Albums als Lunar Strain, Subterranean en Gyroscope zijn geweldige klassiekers. Helaas is hun "nieuwe" spul veel te commercieel en absoluut geen "one of a kind" meer, iets wat hun oude muziek wel was.

    Vooral Come Clarity is een kinder album tegenover de bovenstaande albums...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina