[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lulfiep

    lulfiep The Goatchrist

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    die cd van ill nino is al lang uit, want volgensmij speelden ze op dynamo vorig jaar al nieuwe liedjes.
     
  2. crazysoldier

    crazysoldier -

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    0
    confession is inderdaad een cd die al een tijdje uit is, ik blijf het toch lekkere muziek vinden vooral de (helaas zeldzame) spaanse liedjes
     
  3. Darkdust

    Darkdust Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben echt fan van System of a Down!
    GA ook naar het concert :D

    een aanrader is de zweedse groep In Flames (death metal en 'normale' metal ).
    Vooral het album Clayman.

    Als iemand nog bandtips voor me heeft hoor ik het graag
     
  4. crazysoldier

    crazysoldier -

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet natuurlijk niet precies vann wat voor soort metal enzo je houdt, maar je zou eens Turisas kunnen proberen of Xystus ofzo
     
  5. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik prefereer black- en death metal en grind.
     
  6. crazysoldier

    crazysoldier -

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    0
    schopje vanuit de diepte, nog mensen die over 2 weken toevallig ook naar Breda Barst gaan?
     
  7. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    @ITCH; was Stone Sour er ook? Had er zo graag heen gewilt! Trivium is vet! Heb je hun cd Ascendancy al? Echt een aarader!
     
  8. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Ken iemand hier metalcore bands?
     
  9. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Metalcore is leuk voor twee nummers, daarna word het een beetje vermoeiend
     
  10. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    maar ken je ook bands?,, kben er benieuwd naar, want een mix van metal en hardcore lijkt mij wel onwaarschijnlijk omdat mooi te kunnen noemen.
     
  11. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Luister eens naar de ouwe snapcase zou ik zeggen :).
     
  12. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Of.. maar ik weet niet zeker of je dat onder de noemer metal-core kan plaatsen, die crossover cd van de film spawn.

    Recentelijk wat nieuwe cd's aangeschaft waaronder de nieuwe van system of a down, peter pan speedrock, napalm death, meshuggah, six feet under en divercia.
    Voor degene die het intressant vinden mijn bevindingen van die cd's :)

    System of a Down, goede cd dat wel en beter als hun vorige release (steal this album) maar toch niet zo goed vind ik persoonlijk als Toxicity.
    Het is zeker een goede cd en voor iedereen die SoaD goed vind is het zeker een aanrader. Maar Toxicity was net dat beetje scherper en vernieuwender, Mezmerize is een beetje meer van hetzelfde.

    Peter Pan speedrock vond ik een beetje tegenvallen. Hun vorige cd (lucky bastards) vond ik een erg leuk en afwisselend album. Spread Eagle (nieuwe) heeft vooral minder afwisseling.

    The code is red... Long live the code van Napalm Death, weer een enorme goede cd. Order of the Leech vond ik tot dusver 1 van hun beste albums, maar deze is zeker van dezelfde kwaliteit. Afwisselende nummers, mooie tempo wisselingen en strak gitaar en drum werk. Waanzinnig toffe cd.

    Meshuggah moet je van houden, zelf vind ik de bijna wiskundige metal erg gaaf. Wat ik wel jammer vind aan Catch 33 is dat het wederom geen echte nieuwe cd is maar meer net als "I" een uitgebreide maxi-single voor de prijs van een normale cd. Er staan 13 nummers op. Maar eigenlijk is dat net als bij "I" 1 zeer lang nummer. De cd is zeker afwisselend en zoals ik gewend ben van Meshuggah van zeer goede kwaliteit.

    Six Feet Under had 2 klassieke albums (warpath en hunted) op hun lijst. "13" komt daar bij mij bij als 3e. Six Feet Under is met dit album weer helemaal terug, Bringer of Blood (hun vorige) vond ik een toffe cd, maar die haalde het niet bij de klassiekers, deze echter komt er wel heel erg bij in de buurt. Zware ritmische Death met aardig wat tempowisselingen die de nummers echt ten goede komen zonder in te boeten aan aggressiviteit of dreiging.

    Divercia kon ik eigenlijk niet. En deze cd heb ik puur op de gok besteld, weet daarom ook niet hoe deze cd opweegt tegen eerder werk.
    De band heeft een aardig Nightwish gehalte en de nummers die ze op deze cd hebben staan (Cycle of Zero) is wel het standaard melodieuze spul.
    Maar dat gezegd, de kwaliteit is wel hoog en de nummers hebben allemaal een dusdanige leuke melodie dat lekker blijft hangen. De zang en het instrumentale gedeelte zijn ook goed in orde.
    Veel melodieuze metal heb ik niet, hou toch meer van het hardere werk. Maar deze cd is zeker een aangename verrassing.
     
  13. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank u O-)
     
  14. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Heb een beetje hetzelfde. Het nieuwe lijkt er een beetje af te zijn. Ik heb een paar nummers gehoord en het was wel....tja...."ok". Blijf de eerste en Toxicity ook beter vinden, deze is een beetje tam.

    Napalm Death is en blijft fan-tas-tisch. Order of the Leech is inderdaad een van hun beste, die opgefokte doch strakke nummers, geniaal!! Het is echt een love-em-or-hate-em-band. Ik ben erachter gekomen dat ik bijna elke racegame op mijn xbox win als ik Napalm Death op heb staan (moet wel mogelijk zijn om je eigen soundtracks te kunnen importeren natuurlijk ;)). Napalm Death rules, nog een van de weinige old school bands waar je blindelings op kan vertrouwen! _O_

    De andere bands ken ik niet of heb ik niet. Meshuggah heb ik veel respect voor maar ik kan er gewoon niet naar luisteren, hoe geniaal ik het ook vind :)
     
  15. Tha Clone

    Tha Clone Wat hij zei...

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    0
    Kheb laatst ook maar eens paar cd's gekocht ^^

    -Children of Bodom: Hate Crew Deathroll
    De nieuwste (nouja nieuw, released in 2003 ) van COB. Er staan weer erg vette en snelle liedjes op. Favoriet van me zijn Needled 27/7 (erg snel), Angels Don't Kill (vrij rustig) en Chokehold(Cocked'N'Loaded) (redelijk snel).
    -Children of Bodom: Follow The Reaper
    Mijn persoonlijk favoriete COB cd; aangezien er Every Time I Die op staat (favo nummer _O_ ), verder vind ik o.a. Mask of Sanity en Northern Confort erg vet. Ook hier weer een mix met snelle nummers afgewisseld met vrij rustige.
    -Metallica: Ride The Lightning
    Met het geweldige nummer For Whom The Bell Tolls, je hoort een nog jonge James Hetfield zingen (grappig als je dat vergelijkt me vandaag de dag :p). Ook staat er Fade To Black op; leuk nummer

    Binnenkort maar een een album van bv Nightwish, Dimmu Borgir en/of Black Sabbath halen _0/
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2005
  16. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ga je hier de fout in zeg :D , HAUNTED natuurlijk en je zet ze nog in de verkeerde volgorde ook haunted kwam eerst en was in mijn ogen ook vele malen beter dan warpath, maar dat is niet echt objectief omdat het me nog zo voor de geest staat hoe ik omvergeblazen werd door het haunted album, die donkere diepe dreigende muziek, die grunt die moddervette productie maakt dit voor mij de beste death-metal plaat ooit!!
     
  17. DeathWaste

    DeathWaste Ashes of the Wake

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Maroon
    Lamb of God
    Unearth
    Instil
    Heaven Shall Burn
    Bleeding Through
    As We Fight
     
  18. Tha Clone

    Tha Clone Wat hij zei...

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    0
    De broer van een vriend van me zit in een metalcore band genaamd Mindscarred. Ze zijn pas een paar maanden bezig maar mogen binnenkort al optreden in Amsterdam. Ze spelen bijna elke week wel ergens, en ik vind het best geinige muziek :) Kijk maar eens op hun site voor de gein ofzo Mindscarred.

    Ikzelf vind Unearth ook best goeie muziek maken, zelfde geld voor Lamb of God. Maar kgeef toch liever de voorkeur uit naar Black/Trash/Speed metal ;)
     
  19. Iron Maiden

    Iron Maiden kikkE op jezelf.....

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zag gister Vankatoen en Dominator op KadeRock ( hier in den haag ).
    Dominator was zeer goed, behoorlijk hard net als hoe het er in de pit aan toeging.
    En Vankatoen leverde een super goede show.

    wat vinden jullie van deze bands en misschien enige ervaring?
     
  20. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina