1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal ook even iets vertellen over dat metalgeneralisatie. Ik weet dat als je naar metal luistert, dat je dan als gothic word afgeschilderd. Ik vind dat ook dom omdat ik weet dat gothic een klein onderdeel is van de metal genre.
    Wat jullie misschien zwak vinden is dat ik niet metal gekleed ben. Een reden daarvoor is die generalisatie, maar de belangrijkste reden is dat ik me niet voel aangetrokken door die lifestyle. Bij mij draait metal puur om de muziek, techniek en een aantal onderwerpen. Een vriend van mij denkt er ook zo over, maar hij is eigenlijk ook de enige met wie ik over metal heb. Er lopen wel van die metalheads rond, het is alleen dat die eerst CoB kut muziek vonden enz blabla....hiphop is cool enz. Na de zomervakantie liepen ze met metalshirtjes rond met CoB opschrift, daarom neem ik die gasten niet serieus.
    Maar goed, ik laat me niet leidden door trends in de muziek, want ik heb mijn eigen muziek waar ik zowat mijn halve leven al naar luister. Mij zie je ook niet jumpen bijvoorbeeld, maar mij hoor je ook niet zeggen dat het kansloze muziek is. Iedereen moet luisteren wat hij leuk vind en niet of inhoudelijk ingaan op een andere muziekstijl. Net zoals religie is dit gewoon een eindeloze discussie.
     
  2. Ashavan

    Ashavan Guest

    Sterker nog. Het is helemaal GEEN onderdeel van metal. De enige goth referenties in metal verwijzen naar een tijdperiode(Gotisch) net zoals het Victoriaanse tijdperk en de betreffende invloeden. Het verwijst helemaal niet naar de goth cultuur en filosofie.

    Het enige wat gothic en metal gemeen hebben is dat beiden een levensstijl is en niet voor een week tot het niet meer "in" is. Het is prima dat je naar muziek luisterd die je het leukst vind, maar als je als goth kleed ga dan niet zeggen dat je een metalhead bent en dat goths naar metal luisteren aangezien dat niet zo is.

    Ik had een CoB sweatshirt, maar had toen nog nooit van de band gehoord. Me vriendin van: Ben je fan van zo? Uiteindelijk de band beluisterd vond ze best goed, sommige nummers waren geweldig. Toen ik naar de Brabanthallen ging was het niet voor In Flames of Slayer maar voor CoB :D Hetzelfde gebeurde met een 37stabwounds tshirt. Wist ik veel dat het ook een metal band was.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mei 2007
  3. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Gothic metal is zeker wel een onderdeel van metal. Het is een heel subgenre zeg maar. De enige bands waar ik naar luister die hieronder vallen zijn Trail of Tears en Graveworm. Qua speelstijl vind ik het veel raakvlakken met black/thrash hebben met veel symphonische elementen. Ik zal er verder geen uitspraken over doen aangezien ik niet echt bekend met dit genre voor de rest.

    Ik ken zat 'goths' die net zo graag naar darkwave of newwave luisteren als naar metal. Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet.



    Maar onwetendheid en genenralisatie t.o.v. metal blijf je toch altijd wel houden, of er nou 15 jarige gastjes met HIM shirtjes rondlopen of niet.
    Amen. =P

    De zangkunsten van Angela Gossow zeker? =P



    Ik zit nu trouwens Heartwork van Carcass weer eens te beluisteren. Het blijft een geweldige cd. Wie dit album niet heeft moet zich maar eens diep gaan schamen =P.
     
  4. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik ontken niet dat er een sub-genre genaamd Gothic Metal bestaat. Maar het heeft niks met gothics te maken. Het heeft te maken met het tijdperk waar veel Gotische bouwstijlen, kledingstijlen en muziekstijlen waren. Net zoals het Victoriaanse tijdperk en staat los van mensen die een zekere levensfilosofie hanteren en zich toevallig gothics noemen.

    Het is net zoals met mijn vriendin. Na 10x uitleggen snapt ze het verschil nog niet :confused:
     
  5. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Waarom zou ik het zwak vinden? Ik kleed me allesbehalve metal, op een Soulfly-shirtje na dan af en toe. Ik hou niet van generaliseren. Kleden om bij een bepaalde groep te horen. (Dan laat ik een Ajaxshirtje bij Ajax even buiten beschouwen). Ik heb daarom ook zo'n hekel aan merken als Gsus, G-Star, Karl Kani etcetera. Dat is helemaal de shit schijnt zo, dus draag ik het niet:)

    Helemaal goed:)
     
  6. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Gothic metal heeft alles met gothics te maken. Het hele genre komt voort uit de gothic rock/darkwave scene (bands zoals Sisters of Mercy e.d.) die ook op de gothic site staat waarvan jij een link hebt gepost. De traditionele gothic metal is daaruit voortgevloeit, ik geloof dat Tristiana daar een goed voorbeeld van is. Er zijn ook daaruit weer vele andere stromen ontstaan die death of doom elementen eraan hebben toegevoegd waarom ik dus ook zei dat voor zover ik er wat van gehoord heb dat het veel raakvlakken heeft met andere metalgenres. Ik kan me zo gauw niet een paar voorbeelden bedenken. De enige gothic bands die me bijstaan zijn Trail of Tears en Graveworm, voor de rest boeit gothic metal me niet echt eerlijk gezegd.

    Dus ja, gothic metal heeft wel degelijk iets te maken met gothics.


    Misschien omdat wat je uitlegt onzin is? =P
     
  7. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Waldrock dit jaar 7-07-07 in burgem:

    De volgende bands zijn bekend:

    [​IMG]
     
  8. Ashavan

    Ashavan Guest

    Heeft iemand hier ooit van de nederlandse band Neuk! gehoord? is metal/rap combo met goede teksten.
     
  9. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    da's een behoorlijk vette line-up! Maar ik denk dat ik toch voor Graspop ga dit jaar, want ik heb alle interessante bands van Waldrock wel een keer of wat gezien.

    Mijn 2 centen over de Gothic:
    Het genre wordt gekenmerkt door dingen als The Cure, en meer van die darkwave bands en dergelijke. MAAR, in 1991 was er de metalband Paradise Lost die het album Gothic uitbracht, een doom plaat met erop cleane zang, vrouwenzang, grunts, orchestrale arrangementen en dergelijke. Hieruit zijn vele bands voortgevloeid die Metal speelden met deze elementen, en zo is de Gothic Metal (of Gothic/ Doom Metal) geboren, althans als je het mij vraagt (nu zal PL niet de enige band zijn die dit veroorzaakt heeft, maar het is wel het beste voorbeeld). Daarmee wordt tegenwoordig elke band met een zangeres dan ook meteen Gothic genoemd, wat gelul is en vooral gebasserd is op de promintente bands in het genre als Tristania, After Foverer. Maar dat het weinig te maken heeft met het genre Gothic lijkt me wel duidelijk, in dit geval wordt door de meesten vergeten even de "Metal" erachter te zetten. In dit geval wordt er meestal naar de samenstelling van de band gekeken in plaats van de muziek. Overigens kan ik iedereen aanraden naar het klassieke album te luisteren, het is vele opzichten een album wat heel wat zieltjes beinvloed heeft.

    dan nog even over het uiterlijk:
    Muzieksmaak en dress code staan los van elkaar, punt. Dat ik mij als metalhead kleedt heeft niks te maken met verwachtingen vanuit de scene, maar met het feit dat ik me zo het prettigst voel, dus MET lang haar en MET bandshirts etc. Als je dat niet wil kan me dat geen bal schelen, maar ga dan ook niet zeggen dat je er niet bij hoort als je je niet zo kleedt, want dat is onzin.
     
  10. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat slaat nergens op, iedereen mag metal luisteren en iedereen mag er bij een metal concert zo uitzien als hij wil imo. Misschien zie ik er over het algemeen dan wel "standaart metal" uit, maar ik heb er geen problemen mee als ik iemand zie die er uitziet als een emo of wat dan ook.

    Je vroeg ook om een vette metalcore band. Er zijn er erg veel, maar check vooral eens het Nederlandse Born from pain. Let even niet op de gare clip, maar hoor de pure bruutheid.

    Neuk is hardcore met hip hop invloeden :).

    En ja ze zijn vet.
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2007
  11. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Op wie richt je dit?
     
  12. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0

    dat was gebaseerd op jouw zin:

    "Wat jullie misschien zwak vinden is dat ik niet metal gekleed ben."

    Daarmee generaliseer je zelf een beetje de metalheads, alsof het een soort elite cultuur is die mensen niet accepteert die zich anders kleden. Misschien is mijn uitdrukking ietwat expliciet, maar ik bedoelde er niets anders mee dan dat imago me niets uitmaakt en dat een bepaalde lifestyle die bij een muziekgenre hoort niet meteen een verplichting is. Het was verder niet op de persoon gericht of zo hoor.
     
  13. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap je redenering wel, maar ik bedoelde het wat anders. Ik weet bijna zeker dat misschien 90% die naar metal luistert zich ook zo kleed. Ik ben dus eigenlijk een buitenbeentje op dat gebied dus, de kans is groter dat metalheads mij misschien een nepperd vinden. Mensen die naar metal luisteren generaliseren ook net zoals de rest, alleen jij doet dat in dit geval niet; wat ook een goede eigenschap is. Maar in mijn zin staat ook misschien, dus je uitdrukking is wat expliciet, maar dat doet er verders niet aan toe, want het was een misverstand.

    anyway, heb je al "Emission Phase" geluisterd van Detonation? Ik vind het echt een goed album.
     
  14. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Die heb ik inmiddels als een paar keer gedraaid ja, prima album. Je hoort duidelijk dat ze met het album beter worden. Technische goede death/thrash met wat meer ballen dan het merendeel van de vergelijkbare bands. Zeker 1 van de betere nederlandse bands!
     
  15. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Luister nu es Sonic Syndicate, klinkt best wel zwaar chill eigenlijk :cool:. (aanrader dus :D)
     
  16. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
  17. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Zoals die duitser in de comment zegt: "diese jungs sind einfach der hammer!!"

    _O_
     
  18. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
  19. Gerard Way

    Gerard Way Guest

    Kennen jullie Ihsahn? Ik heb vandaag de hele dag naar The Adversary zitten lusiteren echt een lekker album is dat zeg.
     
  20. final fantasy

    final fantasy FF lover

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand nog naar trivium geweest 1 mei :b:

    ben zelf niet geweest was op vakantie :mad:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina