1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hhmm. Dat zegt wat. En ja, Metallica/The Black Album is zeker een te gek album ja. Evenals Master of Puppets. De rest ken ik niet zo goed. En dan zal ik St. Anger ook maar 's goed gaan beluisteren lijkt mij.
     
  2. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik vind St. Anger een lekkere plaat. Totaal niet vergelijkbaar met het oude werk (wat er kwa muzikalieit met kop en schouders boven uitsteekt). Heerlijk rauw album, gewoon de simpele woede die het uitstraalt. Favo album is toch wel MoP, het gitaarwerk, de drums, de vocalen, allemaal veel verfijnder, gebalanceerder en daarmee stukken fijner om naar te luisteren.

    <Nog mensen hier die naar Fields of Rock gaan?>
     
  3. niels123

    niels123 Active Member

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.withfullforce.de/netherland/index.html

    zijn er nog mensen die hierheen gaan? ik en paar kameraden wouden er wel graag heen, maar het is wel redelijk ver en met maar 3 mensen daar heen gaan is beetje weinig.

    maar zoveel goede bands:eek: zou zelf gaan voor:

    - Children of bodom
    - Korn
    - Ill Nino
    - Caliban
    - Chimaira
    - Fear My Thoughts
    - Lamb Of God
    - Maroon
    - Neaera
    - Satyricon
    - Static-x
    - Unearth
     
  4. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    ik luister nog liever naar frans bauer dan st. anger. geef mij maar hun oude cds.
     
  5. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ikga dit jaar lekker weer naar waldrock en misschien ook naar wacken kome zeker chille bands.

    - Heaven shall burn (echt chill)
    - All that remains
    - Norther _O_ _O_ _O_
    - In flames

    En nog wel meer :D
     
  6. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Jammer dat het weer zo relatief ver is (Goed, niet zo ver als Ozzfest maar toch)

    Voor Heaven Shall Burn zal ik zeker gaan. Heb gister CD-tje besteld van ze:)
     
  7. Ashavan

    Ashavan Guest

    Normaal luister ik niet naar Death Metal. Veel te ruw en lawaaierig zowel qua vocals en het gitaar spel lijkt meer op een aap die op de snaren staat te meppen.

    Maar nu zit ik zo eens Vader te beluisteren en die heeft nog melodie e.d. er in zitten. Zijn er aanraders die hier een beetje op lijken?

    edit: Als je op www.Last.fm zoekt naar een band krijg je meteen een lijst met soortgelijke bands en een streaming radio met various bands van hetzelfde genre. Ideaal :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mei 2007
  8. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Vader is echt heel goed, check vooral het album Litany van ze. En dan gelijk het eerste nummer "wings".

    /salute
     
  9. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zegt meer over jou dan over death metal, maar goed.

    Omdat ik zo aardig ben:
    - Suffocation
    - Spawn of Possession
    - Nile
    - Vital Remains
    - Psycroptic
    - Morbid Angel
    - Cannibal Corpse
    - Decrepit Birth
    - Deeds of Flesh
    - Bolt Thrower

    Hollands glorie:
    - Prostitute Disfigurement
    - Severe Torture


    Er zijn nog veel meer goede dm bands te noemen, maar probeer deze maar is.
     
  10. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ben zelf niet zo'n fan van Cannibal Corpse.

    Een zeer goede DM-band vind ik Deicide. Snel, agressief en meesterlijke grunts.
     
  11. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Ashavan

    Je kan ook Opeth proberen. Die zijn in mijn ogen totaal niet ruw en bovendien heeft die zanger echt een meesterlijke stem...of 2:cool:
     
  12. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Toen ik hun hoorde dacht ik he vet. Maarja toen las ik wat interviews met de zanger en wat lyrics van ze. Die zanger is net zo erg als die gasten uit de scandinavische satanistische BM scene kwa ideologie.

    Hier nog fans van Megadeth? Heb er eigenlijk nooit naar geluisterd, maar vind "In my darkest hour" wel lekker klinken.

    http://youtube.com/watch?v=YmQUIXeK5L0

    /salute
     
  13. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    In die opzichten doet Cannibal Corpse totaal niet onder aan Deicide hoor =P.
    Maar Deicide is zeker ook een aanrader.

    Maar smaken verschillen, probeer Vital Remains maar is. De laatste twee albums 'Dechristianize' en 'Icons of Evil' zijn beide door Glen Benton ingezongen. Beide albums zijn aanraders, lekker lange epische nummers, echt geweldig.


    Wat een politiek correct gezeik zeg, als je jezelf beledigd voelt door controversiele lyrics kan je net zo goed niet naar metal luisteren.

    De lyrics van black metal bands net zo goed als die van Glen Benton zijn zoiezo symbolisch, ik heb geen zin om er nou diep op in te gaan (examens, morge gs, bleh). Hoe jij die lyrics interpreteert is jouw probleem, maar schilder die mensen niet af als een stelletje randdebielen, want dat zijn ze niet.

    Ik snap overigens niet dat je wel naar Vader kan luisteren dan, gaat dat ook niet in tegen je principes?
     
  14. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Heb je helemaal gelijk in. De lyrics staan me niet aan, maar die versta ik niet als ik de lyrics niet heb gelezen. Maar de vocalist is zeker ziek. Schijnt dat hij een Satanskruis op het voorhoofd van zn vrouw en kinderen heeft laten branden. Dat vind ik niet goed te praten.

    Ik sluit me dus af van hun ideologie en richt me gewoon op die vette riffs van Deicide.
     
  15. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Het barst van de vette DM bands, maar als het om de melodie gaat zou ik zeker dingen als Psycroptic, Amon Amarth en Bolt Thrower uitproberen! De nieuwe Deicide zit ook bomvol memorabele riffs en vette solos, zeker de moeite waard. En dan Vital Remains, die zeer brute stukken afwisselen met veel melodie.

    Wat betreft het Deicide verhaal, ja, Benton is een rare gast met een satanskruis in zijn hoofd gebrand en een diepe haat voor christenen. Dat moet de man zelf weten, het stoort me verder niet. De enige teksten die ik probeer te vermijden zijn van die nazi-dingen die je nog wel eens vindt, de rest vind ik allemaal geen punt.
     
  16. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Nazimetal is voor mij uitgesloten, gebande muziek. Hoe goed het muzikaal ook zal zijn.

    Maar Satanistiche metal. Ik geloof net zo min in Satan als in God. Maar als de muziek gewoon vet is, zoals Deicide, neem ik het op de koop toe. Ik vind Norwegian Black Metal ook gewoon vet om te luisteren.

    Homage for Satan van Deicide (Vette clip trouwens) Wel geheel in de sfeer van Deicide
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2007
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    Wat betreft Death Metal had ik in het verleden al verscheidene bands beluisterd die hier vermeld werden. Opeth vond ik niks aan. Cannibal Corpse was redelijk. Deicide is wel aardig. Bolt Thrower gaat ook wel, maar er niet echt iets wat er echt uit springt en je vastgrijpt. Naar dat soort bands luister ik van tijd tot tijd als uitlaat klep voor agressie en opgerkopte frustraties, maar voor de rest is het niks.

    Amon Amarth zie ik niet eens als DM maar eerder als Viking/Folk Metal. Andere bands zal ik een poging geven. Wellicht dat ik gewoon nog niet die ene DM band gevonden heb die me aandacht vast kan houden.

    Nazi-metal stoor ik mij persoonlijk niet aan. Als pubertje luisterde ik er zelf ook naar. Als je met nazi's een dialoog aan gaat weten 94 van de 100 niet eens waar ze mee bezig zijn en uiten alleen maar hun onderbuik gevoelens. Die andere 6 die hebben zich ook echt verdiept en zelfs al ben je het niet met ze eens dan kun je tenminste nog begrip opbrengen. Maar muzikaal was het niks en qua teksten...tja in die fase kon ik me er wel in vinden. Nu kan ik me nog in bepaalde ideeen er van vinden, maar verre van allemaal. En om daar nu "muziek" over te luisteren doe ik niet als het kan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mei 2007
  18. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Politiek correct? Lol.

    Die gozer gelooft letterlijk in satan. Hij vertelt openhartig dat hij het van een oud tante (of oma) heeft en al die rituelen geleerd heeft etc.

    Nou moet ik zeggen dat hij ook vertelde dat hij zijn satanisme niet aan zijn zoon zo opdringen maar ik weet niet of dit waar is.

    Wat betreft bijv. Slayer. Die zingen over zieke dingen, maar in principe menen ze het niet. Ze proberen vooral te shockeren. Dit vind ik wel kinderachtig, maar toch lang niet zo erg als serieus meedoen aan zieke praktijken als marteling etc (waar echt satanisme wel voor is, en nee dan heb ik het niet over de tak van satanisme die voor het volgen van je eigen hart is, maar over de zieke tak).

    Over Vader kan ik enkel zeggen: de nummers met teksten die mij echt niet aanstaan luister ik niet (god is dead bijv vind ik gewoon te kinderachtig). En ik heb van hun niet de indruk dat het serieuze satanisten zijn, al kan ik het mis hebben.

    Verder vind ik niet dat het verboden moet worden ofzo, ik vertel enkel mijn eigen mening. Daar waar ik in het vroeger vaak bands heel letterlijk nam doe ik dat nu niet meer, tenzij ze dat zelf willen. Maar een band als Cannibal corpse vind ik gewoon kinderachtig door de lyrics. Ook al zouden ze uiteraard nooit echt dingen uitvoeren die ze bezingen.

    Zelfde als Mttz een beetje, gare lyrics, maar de riffs zijn vet. Waar mijn grens licht, tja die verandert soms. Al zal ik realistische lyrics altijd dik prefereren boven dat occulte gezeik.

    /salute

    edit: Nog even knallen voor het slapen gaan.
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2007
  19. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ach het stamt een beetje uit de jaren 80, waar de band elkaar probeerden te aftroeven met de meest zieke teksten en walgelijke artwork. En dan is er natuurlijk ook een grens voor bands die alleen expres willen shocken en bands die hun teksten daadwerkelijk menen.

    Ach ik luister eerst of het vet klinkt. Of de teksten gaar zijn maakt niet mij meestal niet uit, zoals die van Deicide. Maar uiteraard kan ik wel prachtteksten waarderen, zoals Master of Puppets van Metallica.
     
  20. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    De enige manier om Amon Amarth als Viking Metal te bestempelen is op basis van de teksten. Maar dat betekent dat je bv Deicide dan ook Black Metal moet gaan noemen. Ik geloof daar zelf totaal niet in, en muzikaal is er wat mij betreft maar 1 genre waar Amon Amarth in past, en dat is de Death Metal. Maar goed, als dat genreschuiven is sowieso vermoeiend, zolang het goed klinkt maakt het me ook geen zak uit wat het is ook.

    qua DM: Behemoth als eens geprobeerd?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina