1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Klinkt zwaar vet_O_ Goede symphonic death_O_
     
  2. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet wel zeggen dat dit 1 van hun mindere nummers is, maar de enige met goede kwaliteit op youtube.

    Het nummer Within the walls of babylon is echt zo vet. Dit is alleen gare kwaliteit. Je ziet wel goed hoe leip de reactie van een HCx crowd kan zijn.

    /salute
     
  3. Ashavan

    Ashavan Guest

    Heb even in mijn collectie gekeken nadat ik tijd heb en kwam de volgende suggesties tegen:
    Je komt dan voornamelijk uit bij Folk, Speed, Power, Battle metal varianten.

    Stratovarius, Avantasia, Axenstar, Chinchilla, Dark Moor, Domine, Firewind, Gladiators, Helloween, Kamelot, Manigance, Nostradameus, Primal Fear, Requiem, Sonata Arctica, Tarot, Thy Majestie, Yngwie Malmsteen, Dionysys, Brainstorm, Cryonic Temple, Aina, Dreamtale, Gamma Ray, Highlord, Lorie, Morifade, Platitude, Rage, Shining Fury, Supreme Majesty, Stormwind, The Storyteller, Warmen, Voice, Zonata, Hammerfall, Arachnes, Casus Belli, Cydonia, Domain, duke, Freternia, Gunbridge, Impelliterri, Last Tribe, Masterplan, Nightmare, Power Quest, Tad Morose, The Prowlers, Vhaldemar, Virtuocity, Crystal Ball, Delpht, Dragonland, Elegy, Metalium, Nocturnal Rites, Silent Force, Royal Hunt, Blind Guardian, Burning Point, Dreamtale, Guardians of Time, Horizon, Phantom, Aesma Deava, After Forever, Amaran, Ancient Rites, At Vance, Balance of Power, Blindside, Bucovina, Cage, Charon, Heidenvolk, Isengard, Machine Head, Midnattsol, Paragon, Ritual Steel, Thanatheros, The Vision Bleak, Turisas, Opus Atlantica, Pagan's Mind, Powerwolf, Sabaton, Secret Sphere, Seraphim, Shaman, Seventh Seal, Six Magics, The Sygnet, Warlord, Angra, Arida Vortex, Demons and Wizards, Dragonhammer, Dream Evil, Judas Priest, Radakka

    Denk dat dit wel genoeg is om voorlopig mee vooruit te komen :p
    Voornamelijk bands die niet al te ruig qua vocals zijn met hun grunten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2007
  4. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zijn ze niet. Om precies te zijn is het gothenburg metal, omdat ze daar ook vandaan komen net zoals In Flames. En anders valt het gewoon onder melodic (death) metal O-). Ik luister nog steeds veel Dark Tranquillity, want dat gitaarspel is voor mij echt verslavend.
     
  5. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    precies, toen ik ze voor het eerst hoorde ten tijde hun debuut was ik totaal geen PM fan, maar ik vond Firewind erg lekker klinken, in combi met de rauwe strot van hun toenmalige zanger. Sindsdien heb ik mijn horizon ietsje meer verbreed. Maar toch is het voor mij een hit-or-miss genre, als de vocalen me niks doen dan houdt het al snel op.

    Dat gezegd, een goede hoge uithaal op z'n tijd zoals bijvoorbeeld bij Agent Steel is geweldig!
     
  6. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanavond naar Golden earring! Rocken nog best hard live :).

    Heb er vette zin in.

    /salute
     
  7. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    lol bedankt voor de suggesties ik zal er eens een paar checken. ik luister trouwens ook graag naar anthrax - among the living cd. ik vind het trouwens raar dat er best weinig bands zijn met zuivere vocals. volgens mij zijn er veel mensen zoals ik die niet naar scream/grunt enz willen luisteren.
     
  8. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    er zijn meer dan genoeg bands met cleane vocalen, maar die spelen bijna allemaal power/ heavy/ progressive metal. Bij de meer extreme stijlen passen cleane vocalen gewoon minder goed dus kom je het aanzienlijk minder vaak tegen.
     
  9. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan eventueel Machine head proberen. Ze zingen wel rauw, maar weet niet of je dat te zwaar vind.

    Hun eerste cd: Burn my eyes is legendarisch. De rest is iets minder.
     
  10. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien vind je deze bands wel vet. Deze zijn meer van de ouwe stempel:
    - Alice in Chains
    - Judas Priest
    - Motley Crue
    - Pantera (misschien vind je die te hard)
    - Black Sabbath (Ozzy Osbourne)
    -----------------------------------------
    De nieuwere:
    - Avenged Sevenfold (misschien vind jij dit wel vet)
    - Altaria (power metal)
    - Disturbed (redelijk zwaar, maar wel met cleane vocals)
    - Ed Guy (power metal)
    - Godsmack ( heavy metal, schijnt dat hier meer meiden naar luisteren dan mannen)
    - I'll Nino
     
  11. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt hun nieuwste album 'The Blackening' zeker nog niet geluisterd. Doe dat eerst dan maar.;)
     
  12. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat nieuwe album vond ik dus echt 10x niks :|
     
  13. Slyrex

    Slyrex pssst

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Het album is inderdaad niet zo geweldig, k vind alleen Beautiful Mourning wel vet:cool:
     
  14. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had dat album de dag dat ie uitkwam op m'n pc staan.:emo:

    En er staat wel wat redelijk spul op, maar is gewoon allemaal weer nog "vetter" geproduceerd etc en dat vind ik minder.

    De rauwe machine head uit de tijd van Burn my eyes is wel echt de shit. Ik luister bijna iedere dag nummers als: Davidian, A nation on fire, Blood for blood en I'm your god now. Legendarische muziek.
     
  15. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk hou ik daar juist wel van. Gelukkig val er nog steeds niet over smaak te twisten. Moet wel zeggen dat Burn My Eyes bij mij wel vlak achter The Blackening komt.

    Iemand trouwens al de nieuwe van Marilyn Manson geluisterd? Vind hem persoonlijk matig tot redelijk. En de nieuwe van Devin Townsend: 'Ziltoid The Omniscient'? Heel grappig.

    *Edit: En iemand al de nieuwe van Megadeth en Annihilator geluisterd? Klinken heerlijk.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2007
  16. Ashavan

    Ashavan Guest

    Marilyn Manson is al een decennia niet meer om aan te horen eerlijk gezegd.

    Devin Townsend heeft altijd wel aparte geluiden. Het is net zoals Summoning waar je van houdt of niet. Het ene nummer is goed en de ander spreekt je weer totaal niet aan. Gewoon lastig om te zeggen of ze goed zijn of niet.
     
  17. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik vond the Golden Age of Grotesque nog best vet. Maar ik vrees dat MM een beetje over de hype heen is. En dat doet de muziek ook niet ten goede.
     
  18. Ashavan

    Ashavan Guest

    Slayer op zijn tijd is ook erg lekker :D
     
  19. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu het album van Terror 'Always The Hard Way' aan het luisteren. Normaal ben ik niet zo'n fan van hardcore (door die verneukte drum af en toe.) Maar dit klinkt wel goed. :) Kent iemand nog meer dit album?
     
  20. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Nee, helaas. Misschien toch maar checken:cool:

    @Ashavan: Reign in Blood is altijd heerlijk om wakker mee te worden:)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina