1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, overheen gelezen. Sorry, mijn fout =P.

    Kan ik begrijpen =P. Moet je nagaan hoe lang t posten wel niet duurt =P.


    En Lashed to the Slavestick is zeker een vet nmmr ja. Persoonlijk vind ik alles wat ze voor de rest uitgebracht hebben geweldig, alle albums zijn super vet en zeker de moeite waard om te checken als je het nog niet gedaan hebt. Maar dat is mijn mening natuurlijk =P.
     
  2. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Oe wat een drukte, _O_ Heaven Shall Burn !!
     
  3. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, ff wat anders. Iemand het nieuwe album van Caliban al geluisterd?:thumbs:
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Neen, luister helemaal geen Caliban. Luister de laatste tijd veel Staind, het album 14 Shades of Grey is echt de gekte. Iemand wel 's iets van gehoord?
     
  5. Slyrex

    Slyrex pssst

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben gister naar Walls Of Jericho geweest, en ik moet zeggen ze zijn egt tegek live. Maar der waren ook nog 2 support acts: Pushed Too Far en 37 Stabwoundz en die waren ook egt heel vet!:cool:
     
  6. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga zeker het oudere werk checken. Is er een klassieke plaat of een knaller van een nummer die ik zeker moet checken?

    @ marc: K kan niet wachten tot ik ze morgen op fields zie. Maar ik ga toch vooral voor Hatebreed.
     
  7. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zijn in mijn ogen ook de enige 2 bands die de moeite waard zijn op Fields of Rock :) 37 Stabwoundz zijn ook erg vet inderdaad.
     
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik luister de laatste tijd veel in flames HSB en Sonic Syndicate alle 3 vette bands.

    Misschien ga ik naar wacken niks is zeker maar daar kome die 3 bands ook _O_ en norther :D.
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hehe, In Flames is zeker de moeite waard. Andere twee ken ik niet. Only for the Weak, Cloud Connencted en Episode 666 zijn erg gave nummers. En Norhter, tja, dat owned gewoon! Close Your Eyes, Death Unlimited, Solution 7 en ga zo maar door. Jammie! :9
     
  10. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Norther ownt zeker vooral je net CoB vooral veel geluisterd heb en je toch weer wat anders wil maar toch wel die style ownt norther gewoon.

    Ik stuur je die andere 2 bands nog wel.
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Toppie. ;)
     
  12. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind "Amongst The Catacombs of Nephren-Ka" het best, maar je kan alles blind aanschaffen/ binnenhalen want het is allemaal geweldig. Wat aan te raden nrs betreft:

    "Amongst the Catacombs"
    - Smashing the Antiu
    - Ramses Bringer of War
    - Stones of Sorrow
    - Opening of the Mouth
    "Black Seeds of Veangeace"
    - Black Seeds of Vengeance
    - Defiling the Gates of Ishtar
    - Masturbating the War God
    - To Dream of Ur
    "In Their Darkened Shrines"
    - The Blessed Dead
    - Unas Slayer of the Gods
    - In Their Darkened Shrines (4 nrs)
    "Annihilation of the Wicked"
    - Lashed to the Slave Stick
    - Annihilation of the Wicked
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2007
  13. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Thx, k zal ze checken.

    Gisten Fields of rock.

    Vette bands:

    - Walls of Jericho (live nog veel harder lol)
    - Hatebreed (veel minder dan in de effenaar, maar nog steeds keihard knallen)
    - Amon amarth
    - Ozzy (het plezier spatte ervan af)

    Minder vette:
    - Ill nino (zowieso niet echt mijn muziek, maar wat lulde die gast tussendoor voor vage dingen zeg)
    - Korn (vind sommige nummers wel lachen, en op zich speelden ze niet slecht, maar er was gewoon totaal geen interactie met het publiek. Ze speelde hun nummers en gingen zonder een woord te zeggen weer van het podium af. Te gaar voor woorden)
    - Velvet revolver (Slash is vet, maar ze maakten totaal geen indruk)

    Enige minpunt van de hele dag was een of ander mongool in de pit van hatebreed. Liep alleen maar op mensen in te slaan, met het gevolg dat ie na 3 nummers bijna vermoord werd door een stuk of 10 woedende mensen.

    Lag ie op de grond (meisje had hem tegen de grond gerost! Way to go haha) gaat ie naar mensen hun knieen en ballen lopen trappen. Echt een vuile teringlijer was t. Maargoed, hij kwam uiteindelijk gehavend en zonder jas de pit uit, eigen schuld dikke bult.

    Edit: Vitrra: waar is ja avatar van? Ik heb dat plaatje op 1 van m'n muziek mappen staat (de "Overige nummers" map) maar kan de bijhorende band niet vinden lol.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2007
  14. Ashavan

    Ashavan Guest

    Fields klinkt goed als ik het zo lees. Vind Hatebreed de laatste 2-3 jaar ook steeds minder worden. Krijg de indruk dat ze weg aan het gaan zijn van Hardcore metal richting het zwakzinnige metalcore. Erg jammer in ieder geval dat hun laatste nummers niet echt denderend meer zijn.

    Was zelf vrijdag naar Non Divine en After Forever geweest met me ex omdat zij het zo'n geweldige band vind en niemand anders heeft om naar zulke concerten te gaan. AF speelde iets van 8-9 "laatste" nummers eer ze ook echt vertrokken.

    Maar donderdag weer ouderwets knallen in 013 waar Lamb of God en Chimaire op zullen treden.

    Zat te denken naar Waldrock te gaan maar "helaas" ga ik op diezelfde dag met wat maten naar Antwerpen en kan dus niet :mad:
     
  15. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie line-up voor FoR inderdaad, gelukkig komt al het vette werk (alleen Dream Theater niet) komend weekend op Graspop.

    Mijn avatar is "Turn Loose The Swans" van My Dying Bride, geweldig Doom Metal album!
     
  16. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja ik weet het niet. Hun eerste album is echte hardcore. Met dat typische tempo erin waarop je super kun moshen. Maar ik vind hun laatste cd ook super vet hoor. Nummers als "As diehard as they come", "To the threshold", "The most truth" en "Defeatist" zijn echt enorm agressief en bruut.

    De enige "mindere" plaat vind ik dan The rise of brutality, de eennalaatste. Daarop zijn ze wel erg eentonig (ook al zitten er zeker goede nummers bij).

    Donderdag ga ik ook knallen btw, maar dan in de tivoli. Brute deathcore / hardcore avond met converge, job for a cowboy etc etc (heb ik 10 keer vertelt denk k lol, maar tis een vette avond ^^).

    @ Vittra: Ja daar heb ik inderdaad een paar nummers van, bedankt haha. Vind doom metal opzich wel lachen, m'n vriendin luisterde het vooral veel. Theater of tragedy heeft ook een enorm mooi nummer, als is dat niet echt metal (enkel piano, viool en zang dacht ik). "A distance there is", moet je maar is checken. Hij staat HQ op youtube.
     
  17. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand het nieuwe album "Systematic Choas" van Dream Theater al gechecked. Ik vind het album wel redelijk, maar na 5 minuten begint een nummer saai en eentonig te worden. Hun vorige albums vind ik beter, want daar zit wel meer variatie in.
     
  18. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het juist een geweldig album! De vorige albums overigens ook!

    @ Elendil: Ik heb een paar van de ToT albums ja, vooral Aegis is geweldig!
     
  19. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    I couldn't agree more.
     
  20. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina