1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is toch redelijke bashing, of niet soms?

    Ik probeer niemand te beledigen, maar zeg gewoon dat ik het kinderachtig vind. Verder ga ik nergens meer op reageren wat aan dit gerelateerd is anders krijgen we weer een 5 pagina+ discussie.

    @ Willem: Als dat zo is dan heb ik die gemist :9
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Maakt niet uit, heb daar op Wikipedia een beetje rondgesnuffeld en weet wel hoe 't ongeveer zit.
     
  3. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat vinden jullie eigenlijk van Nickelback? Ik weet dat het niet echt metal is, maar het klinkt wel zwaar, want de gitaren zijn zwaar gestemd.
    Ik kan er graag naar luisteren in iedergeval
     
  4. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Hun commerciele nummers zijn troep, maar nummers zoals Animals en Side of a Bullet zijn goed te luisteren :)
     
  5. Ashavan

    Ashavan Guest

    Nickelback is meer rock/hard-rock achtig. In het begin vond ik een paar nummers van hen wel goed, maar net zoals de meeste bands hoor je er opeens niks meer van en wat er dan uit komt is niet al te veel soeps.

    Even een late edit. Als je bands zoals Nickelback wat vindt kan ik je ook Shaaman, Sonata Arctica, 36Crazy Fists, Seether en Finger Eleven aanraden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2007
  6. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Nickelback is crap imo. Vroegere nummers waren inderdaad goed, maar het neigt nu zwaar naar vage pop met een electrische gitaar.

    Vandaag CD Antigone van Heaven Shall Burn binnengekregen. Echt zwaar bruut_O_
     
  7. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Das zeker een chill album al denk ik toch dat ik de nieuwste van HSB tot nu toe beste vind. (ook het vaakst gehoord ma'ja)
     
  8. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Nickelback live, dat wens ik niemand toe.
    Dat vind ik dus echt kut, en zijn grunting is echt beroerd bij sommige nummers.

    edit:

    Wat vinden jullie btw van de spaanse rockband mana?
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2007
  9. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Nooit van gehoord:)

    Klopt. Deaf to our prayers is wat gevariƫerder qua riffs. Desalniettemin beide erg wreed:)
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2007
  10. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb de complete collectie van Caliban binnen inclusief die cd die ze samen met Heaven hebben gemaakt. Straks maar eens checken.
     
  11. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Luisterd iemand hier toevallig naar Alcest? Ik zou het qua genre niet zo goed in kunnen delen, maar het is in ieder geval een Frans eenmansproject van een hele getalenteerde muzikant die ook bij Peste Noire, Celestia, Mortifera, en Amesoeurs speelt of heeft gespeeld.

    Het nieuwe album "Souvenirs d'un autre monde" schijnt nogal gehyped te zijn in de 'underground metalscene' (ja, ik weet het), al merk ik daar persoonlijk niet zo gek veel van. Het komt in augustus uit (zelfs verkrijgbaar op bol.com :eek:), en ik ga hem zeker kopen. Ik heb de promo al tig keer afgeluisterd, en voor mij is dit denk ik tot nu toe het beste album van 2007.

    Samples zijn te horen op:

    http://www.myspace.com/alcestmusic
     
  12. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik hoor er wel heel veel over ja, ga het zeker van tevoren nog even een luisterbeurt geven. Nog niks van gehoord, zal zo even de site checken.

    Overigens liefhebbers van de nieuwe albums van Symphony X en Candlemass? Beiden wat mij betreft album van het jaar kandidaten, hoewel er natuurlijk nog een paar maandjes te gaan zijn en oa Immolation, Vital Remains en Dream Theater tamelijk geniaal zijn. Symphony X is zeer technische prog/power met een geniale zanger, Candlemass is traditionele Doom met nu hun nieuwe zanger die ook in Solitude Aeturnus zingt.
     
  13. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt grappig dat het zo bekend schijnt te zijn... ik heb die band ontdekt via een paar andere obscure bandjes... en toen ging ik eens rondkijken, en nu kennen een heleboel mensen het, en verkopen ze het op bol.com. :lol:

    Ach ja, wel leuk op zich. Hij verdient het in ieder geval.
     
  14. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het even een luisterbeurtje gegeven, klinkt zeker wel speciaal. Als ze bij de bands op Prophecy Productions 1 ding kunnen is het wel sfeer aan hun muziek geven! Lijkt me wel een album wat ik aan ga schaffen!
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    VPRO is niet zo slecht :D

    op de zender 2voor12 Central zenden ze veel muziek uit. Op vrijdag om 01.00 en 23.00 maar ook op zondag 11.00 uur wordt er een uur lang allerlei metal clips afgespeeld. En niet van die popie-jopie commerciele shit maar ook het hardere fatsoenlijke werk. De gristenen gaan naar de kerk en ik zet me metal op ;)
     
  16. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind dit toch wel 1 van de bruutste nummers van Pantera en 1 van de bruutste nummers in het algemeen.

    Dat begin is zo tering tyfus hard, w00t.
     
  17. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Aah heerlijk. Ik luister echt weer veel Pantera de laatste tijd. Wat waren ze toch geniaal_O_
     
  18. Ashavan

    Ashavan Guest

    Er komen weer een reeks goede tot geweldige feesten aan :D

    1 September -Occultfest
    24 September - The Invaluable Darkness Tour. Dimmu Borgir, Amon Amarth en Hatesphere
    4 Oktober - Hell on Earth Tour met Walls of Jericho, All Shall Perish, Born from Pain en Fear my Thoughts
    30 november - The Black Crusade met Machine Head, Trivium, DragonForce, Arch Enemy en Shadows Fall

    Wel jammer dat Baroeg Open Air dit jaar niet doorgaat in Augustus :mad:
     
  19. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Was vandaag toevallig bij de HMH, zag ik al de aankondiging van the Black Crusade. Goede namen, even kijken of ik tickets ga kopen. Voor Machine Head en Arch Enemy wil ik zeker gaan:)
     
  20. Folcore

    Folcore sXe

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    The Black Crusade wordt wel 42,50 + service kosten, beetje duur.
    Er komen echt vette shows aan verder.
    As I lay Dying + Darkest Hour
    Gorilla Biscuits 2x
    Sick of it All
    PWD + Comeback Kid
    The Dillinger Escape Plan + Meshuggah
    Caliban + Soilwork + Chimaira
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina