1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    Doe toch maar liever mede ;)

    Occultfest begin van de maand was minder. Er waren wat pubertjes die erg goed waren voor hun doen. Heb er ook me digicam verloren enkan geen foto's meer maken.
     
  2. O43 Master

    O43 Master Active Member

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het trouwens al bekend wanneer 'The Rising' van Disturbed uitkomt?
     
  3. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    In 2007 schijnt zo. Ben benieuwd. Kijk persoonlijk meer uit naar het nieuwe album van Metallica en naar Inflikted (het project van de broers Cavalera)

    [yt]jEp2uIc2EaE[/yt]

    Nog een lekker nummertje voor het slapengaan!
     
  4. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Net terug van As I lay dying / Darkest hour / Maroon / Himsa.

    Het was echt ongelofelijk vet, vooral bij Darkest hour de hele tijd lopen moshen. Gelukkig was het een gemixed publiek en waren er niet alleen van die slam dance fags, maar werd er ook nog echt gemoshed.

    Nog een paar flinke klappen gehad / uitgedeeld, maar ach dat hoort erbij. Bands waren allemaal vet, maar darkest hour stak er voor mij echt bovenuit (terwijl ik die het minst goed kende en het minst van verwachte). Verder was As I lay dying live echt veel vetter dan op cd, veel harder. Flink wat brute breakdowns bij alle bands.

    Al met al een zeer geslaagde avond. Zondag naar Sick of it all!

    Edit: Net Darkest hour op cd zitten luisteren en ik vind het erg nep om eerlijk te zijn. Live was het echt veel harder, bruter etc. Heel erg jammer dat het op cd zo zuigt.
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2007
  5. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Tja, je hebt bands die live beter zijn dan in de studio, en ook weer andersom.
     
  6. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben blijkbaar een "slam dance faggot" want ik zie totaal niet de lol in van een moshpit. ik bekijk liever de band en geniet van de muziek mijn biertje en eventueel een jointje.
     
  7. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey maat, ik dis helemaal niemand die gewoon relaxed van de muziek geniet. Dat doe ik zelf ook vaak. Ik heb het meer over die gasten die met hun karate kicks en armen gezwaai anderen in serieus in gevaar brengen. Misschien denk je dan "maar dat is toch moshen?", nee je hebt ook meer relaxe vormen van moshen.
     
  8. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Achja moshen. Dat hou ik nooit lang vol. Ik ben heel snel doodmoe. Ik heb de conditie van een stoel:{ Dus gewoon daarna bier drinken en headbangen. Dat gaat overigens niet goed samen.
     
  9. Headcollector1

    Headcollector1 Mijn Verzameling

    Berichten:
    948
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee lijkt me moeilijk gaan, bier drinken en headbangen tegelijk. O-)
     
  10. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat krijg je vanzelf als de bands wat meer hardcore zijn etc. En die zeggen precies hetzelfde over de mensen die alleen maar gaan moshen. :+

    Trouwens, woensdag iemand meer naar Born From Pain, Walls of Jericho en nog een in Doornroosje in Nijmegen?
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2007
  11. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Yeah dat wel, maargoed ik vind hardcore (en 10 000 andere genres) erg vet, alleen een voet tegen m'n kaak vind ik niet zo kicken :9.

    Ik zat er over te denken om naar Born from pain, Walls of jericho etc te gaan. Vind het echt super bands, maar tis helaas een beetje ver voor mij. Verder heb ik nog echt veel concerten waar ik heen ga, dus ik zal hem maar laten schieten.

    Erg jammer, want Walls of jericho was op fields of rock al vet. Kan je nagaan wat ze in een kleine club kunnen uitrichten.
     
  12. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Walls of Jericho ben ik inderdaad wel erg benieuwd naar :) Born From Pain zal zoals gewoonlijk ook vet zijn, alleen is het geluid wel wat minder met de nieuwe zanger. (van Superior)
     
  13. Slyrex

    Slyrex pssst

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Walls of Jericho is egt vet live!
    Veel beter dan op de cd:cool:
     
  14. Ashavan

    Ashavan Guest

    Walls of Jericho, All Shall Perish...deat metal fest te Bibelot in dordrecht binnenkort :D Voor mij pal naast de deur ideaal.
     
  15. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    All shall perish is ook echt bruut. Een beetje hetzelfde straatje als Animosity, Red chord en Job for a cowboy.
     
  16. Ashavan

    Ashavan Guest

    All Shall Perish is eigenlijk de enige reden dat ik ga. De rest wordt ik niet warm van eigenlijk :)
     
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    Morgen lekker naar de 013...zo dacht ik. Amon Amarth, Dimmu Borgir, Hatesphere. Blijkt de zanger van Hatesphere gestopt te zijn. Nu komt er zo'n halfgare nu-metal band genaamd Engel :confused:

    Als er iets is wat ik nog erger vind dan metalcore dan is het wel nu-metal :mad:
     
  18. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga denk ik ook lekker het plaatsvervangende programma "bar" uitchecken, hoewel Hatesphere ook al niet echt mijn band was. De andere 2 bands zijn sowieso al de moeite en geld waard, dus wat dat betreft gaat er voor mij niets aan verloren.
     
  19. Ashavan

    Ashavan Guest

    Geweldig...

    Eerst Engl die als een stel homo's over het podium lopen. De zanger die een nogal verdwaalde indruk maakte en niet wist wat voor houding aan te nemen. Kut pubere meiden die gingen gillen steeds als er een gitarist ofzo voor hun neus stond op het podium.

    Gelukkig waren die pubers hun stem al grotendeels kwijt toen Amon begon te spelen. Iedereen kwam los en ging goed.

    Dimmu met hun show. Zag er wel even stoer uit, maar als je het vaker gezien heb valt het ook wel mee. Muziek was goed. Op het einde nog een kleine "pit" als je het zo durft te noemen.
     
  20. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond vooral de drums bij Dimmu weer eens debiel hard, verpest de hele boel voor omdat je gitaar en keyboard amper nog hoort. Maar verder was de set best ok, hoewel een nr als Puritania me niet zoveel kan schelen, doe dan wat meer van Enthone Darkness. Dat ze 'The Insight and the Katharsis' speelden was wel te gek!

    Amon Amarth was vet als altijd, alleen beetje jammer dat ze maar relatief kort de tijd hadden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina