1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    Vanavond Shadowsfall, trivium en Dragonforce. Allemaal bands die ik niet wil zien of horen. Arch Enemy en Machine Head wil ik gewoon een keer gezien hebben :D

    Vorig jaar met Unholy Alliance. Ik ging voor Children of Bodom en Slayer. In Flames en die andere band kon me aan me reet roesten :p

    Zo heb je altijd wel bands waar je niet voor gaat.

    Wacken probeer ik ook al 5-6 jaar heen te gaan. Steeds kom ik geld of tijd te kort :confused:
     
  2. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Machine head was fucking kicken. Heb me kapot gemoshed tijdens Davidian. Tering wat was het vet. Alleen jammer dat het een erg korte set was, maargoed.

    Trivium vond ik trouwens opvallend goed en Dragonforce is altijd gewoon lachen. De rest heb ik helaas moeten missen.
     
  3. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik heb me kapot geergerd. Maat en ik gaan NOOIT meer naar heineken music hall. We waren er nog nooit geweest. Maar a'dam is nog erger dan belgie qua bord aanwijzingen. Toen we binnenkwamen was het zo vol dat we bovenin op het balkon hebben gezeten ipv beneden in de pit en alles. We zagen Trivium nog 3 nummers spelen wat ik kut vond en daarna machine head gezien. De rest helemaal gemist. Dat ware dure kaartjes...weggegooid geld op deze manier.
     
  4. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was ook nog nooit in de HMH geweest, maar ik vond het erg cool. Zowieso is de reis voor mij geen punt, slechts 10 minuten lopen en 15 minuten met de bus. Het was wel erg druk, maar tijdens iedere band kon je gewoon de vloer op hoor. Het was wel druk, maar als je een beetje wat mensen aan de kant duwt zit je binnen 2 minuten bij de pit.

    Ik zat bij Dragonforce eerst 2 nummers op het balkon, toen de rest beneden op de tribune. Bij Trivium ook op de tribune todat Machine head kwam. Toen gingen ik, m'n vriendin en een maat van me ongeveer in het midden van zaal staan, halverwege na het podium toe. Eigenlijk een domme zet van me want ik had moeten weten dat het er daar ook ruw aan toe zou gaan, het volgende gebeurde dan ook.

    MH begint te spelen en 4 lomperikken achter mij beginnen te moshen en gooien daarbij bier over mij en mn vriendin heen. Daarnaast pleuren ze ook nog eens een aantal keer tegen ons aan. Dus ik dacht van ok, dan mosh ik terug als seintje dat ik daar nu even geen trek in heb en dat ze maar lekker 2 meter opschuiven ofzo.

    Dus zo'n kale dude komt weer tegen me aan en ik lanceer mezelf vol naar achter ondertussen keiharde ellebogen uitdelend. Wordt die gozer vet pissig. Staat me daarna de hele tijd psycho aan te kijken terwijl ik denk: wie moshed kan de elleboog terug verwachten, domme lul. Na ongeveer een minuut in het eerste nummer komt ie heel dichtbij me staan en schreeuwt vanachter dat als ik niet wil moshen ik hier niet moet staan. Nu vind ik moshen heerlijk, maar ik stond daar met mn vriendin en die is 1.68 lang en wil gewoon van de muziek genieten. Dus om verdere problemen maar te voorkomen ben ik naar achter gegaan en hebben we daar op een chill plekje de rest van de show relaxed bekeken. Todat Davidian kwam that is. En dan nu de link naar jou verhaal Ashavan: toen davidian dus begon heb ik mezelf in minder dan een minuut helemaal van achterin de zaal naar voren geroeid tussen iedereen door. Om daar mn maat in de pit te vinden en helemaal los te gaan.

    Nog een kleine conclusie die ik maar weer eens getrokken heb: Metal pits zijn VEEL leuker dan hardcore slamdance shit pits.
     
  5. Ashavan

    Ashavan Guest

    Wellicht dat we de pit zouden kunnen bereiken. Maar toen wij er waren was er geen plek meer in de garderobe en om nu met me jas en al in de zaal te staan waar het bloedheet is met zoveel mensen op elkaar zag ik ook niet zo zitten eerlijk gezegd.

    Vond het dus niks :mad:

    Maar snap ook niet waarom zulke concertern om 6 uur al beginnen. Dat is de tijd dat tik-tak en fabeltjes krant net is afgelopen en dat kinderen naar bed gaan. Niet de tijd dat een metal concert hoort te beginnen. Hoe moet ik van me werk, maat vanuit school....op tijd in A'dam zien te komen :confused:

    Morgen ook weer om 18.00 grrr... Gelukkig in tilburg waar we vaker komen dus zijn we wel binnen 40mins, maar toch...
     
  6. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Jammer dat het niet helemaal is gegaan. Ook vooral jammer dat jullie Arch Enemy hebben gemist.
     
  7. Slyrex

    Slyrex pssst

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt,, k vind ze ook echt heel erg bruut,,
    k ga der ook heen 27 januari in 013;)
     
  8. Jeroentje NL

    Jeroentje NL Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, wist niet dat dit topic bestond :eek: vet :) maar anyway, eerst maar een lijst van wat bands waar ik vaak naar luister:

    All that remains
    Amon Amarth
    Blood stain child (Melodic death metal-techno mix, leest raar maar het klinkt erg goed, zie de vid aan het einde)
    Children of bodom
    Disarmonia Mundi (een van mn favorieten. Hiervan ook een vid op het einde :) )
    Hellyeah
    In Flames
    Metallica
    Nightrage
    Norther
    Pantera
    Scar Symmetry
    Slayer
    Slipknot
    Soilwork
    Threath Signal
    Wintersun (ook een vid, kan het niet laten :p)

    Naja, hier dus de vids:

    Blood stain child [Melodic death metal-techno mix, maar in dit nmmr zijn er bijna geen techno invloeden] :

    [yt]-gVvKI3ptCE[/yt]

    En dan een videotje van Disarmonia Mundi, melodic death metal/progressive death metal (geen idee wat het precies is, maar klinkt vet)
    2 videos hiervan, kon niet kiezen welke beter was :mad:

    1:
    [yt]vnIPvSj0ySk[/yt]

    2:
    [yt]TbMQccRkDwc[/yt]

    En dan nog een video van Wintersun:
    [yt]lc4WFzl-6Xs[/yt]




    Zo.. 4 nummers :x
    Ach, dan hebben jullie tenminste genoeg luisterplezier :thumbs: veel plezier ermee :)
     
  9. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    bron: festivalinfo.nl

    Hoppaa!
    Even afwachten wat hiervan op Wercher komt. O-)
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2007
  10. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Persistance tour was vet!

    Ignite, Agnostic front en Hatebreed waren echt de shit. Pits waren ook precies goed, want doordat het zo druk was konden mensen niet rond gaan zwaaien en schoppen.

    1e nummer van Hatebreed liep er wel gelijk een meisje met een zwaar bloedend gezicht weg. Ouch.
     
  11. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    _O_ wintersun zeker vette band :D.

    Gisteren was ik bij ensifeurm in leeuwarden was ook een hele vette taiwanse band (ofzo) chthonic klonk echt zo vet.
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2007
  12. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Straks naar After forever, heb er zin an! Lekker dichtbij.
     
  13. Ashavan

    Ashavan Guest

    Omg dat meen je niet? Enige reden dat ik die band had gezien was omdat me ex er zo graag heen wilde. En dan had AF nog 11 laatste nummers die ze speelden ook nog. Kortom een hele lange avond was dat...te lang :p
     
  14. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Het was erg vet gisteren, heb ze voor de 2e keer gezien. Oorspronkelijk ging er de eerste keer heen omdat m'n vriendin wilde (ik vond het op cd maar zo zo). Maar live vind ik het echt heel erg cool, ze kan fucking goed zingen.

    Ze hadden nog een gast grunter omdat de dude die dat normaal doet ziek was. Maar tering, die invaller had echt een diepe putrochel, te mooi.

    Zag trouwens dat dit voorjaar Terror naar Nederland komt, daar heb ik pas echt zin in.

    Om alvast in de mood te komen: Terror - Overcome.

    [yt]xcr4_xeQrAI[/yt]
     
  15. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Hey,

    Al enige tijd luister ik wat metal muziek, tenminste; volgens verschillende sites valt Disturbed onder Metal. Nu zou ik graag wat meer metal van andere bands willen luisteren maar ik weet niet waar ik moet beginnen, wie raad mij welke band aan?
     
  16. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Hangt er vanaf hoe heavy je het wilt hebben :). Ik luister graag Metallica (Gewoon ge-wel-dig), Sepultura (trash), Seether (meer alternative kant op), Slayer (trash) en System of a down en nog veeeele anderen. Het is tegenwoordig lastig om te zeggen wat nog onder metal valt dus geen commentaar over bovenstaande bands en waar ze bijhoren :+
     
  17. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu je toch open staat voor suggesties, kan ik gelijk een paar experimentele, atmosferische en voornamelijk instrumentele bands aanraden, nl. Isis, Pelican, Torche, Rosetta, Cult Of Luna, Russian Circles en vooral Neurosis

    Deze bands schrijven voornamelijk episch-lange stukken met verschillende climaxen.

    Isis - Grinning Mouths

    [yt]-x7Ez7yCyA8[/yt]

    Deze is een van lichtere maar ook complexere vorm van metal, dus geef het wat tijd en misschien is het iets voor jou.
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2007
  18. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
  19. PoPgamer

    PoPgamer Registered User

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat is behoorlijk gruwelijk_O_
    Ben echt benieuwd hoe hun nieuwe album zal klinken:9
     
  20. Ashavan

    Ashavan Guest

    Zelfde als de laatste...niet.

    Volgens mij ben ik beetje metal-moe geworden :'-( Maakt niet uit wat ik luister, maar kan er de afgelopen 2 weken helemaal niet warm van worden. Maar eens wat andere muziek genres beluisterd...wat nog erger was. Behalve het ouderwetse hardcore en kale koppen o_O Vage shit.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina