1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeroentje NL

    Jeroentje NL Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat van Waking the cadaver schijnen trouwens de échte lyrics te zijn =D
    Je kan het toch niet verstaan dachten ze, 'waarom doen we dan gewoon niet onzin lyrics?'. Ik vind het echt geniaal XD.
     
  2. Slyrex

    Slyrex pssst

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    jaa idd,, je hebt veel van die mensen die zo'n filmpjes maken,, echt vet:cool:


    Jaa inderdaad dat is de echte tekst:D
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2007
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja ik luister het steeds vaker, vaak gewoon als ik in de bus zit gewoon muziek op. En dan steeds meer heb je die nummers wel door ofoz. Zijn gewoon hele goeie nummers.
     
  4. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm Waking the Cadaver is een beetje te lomp naar mijn smaak. Teksten zullen waarschijnlijk ook niet helemaal mijn ding zijn als ik zo de song titel bekijk, al weet ik dat dus niet zeker.

    Iemand nog aanraders op het betere grind gebied?

    Zelf luister ik dus behalve Nasum onder andere: Napalm death, Misery index, Rotten sound en soms Brutal truth.
     
  5. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet zo'n grind-freak, maar ik vind bv Regurgitate ook erg gaaf. Verder mag in geen enkele collectie die Grind bevat de goden van de Grind, Carcass, ontbreken
     
  6. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Verdomme ik wist dat er 1 belangrijke in mn lijst ontbrak. Carcass is uiteraard ook een band waar ik redelijk vaak naar luister.
     
  7. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn redelijk wat bandjes die in de stijl van Carcass spelen, bv Exhumed is een hele goede. Verder heb je bands als Ghoul, Engorged en The County Medical Examiners. In de zweedse stijl kan je ook nog bands als General Surgery, Jigsore Terror, Gadget checken, maar zo goed als Nasum zijn ze niet. Uit Nederland hebben we nog wel een erg goede Grind band, Inhume. Een band die steeds meer richting grind gaat is Anaal Natrakh, heerlijk brute muziek is dat. Moet je de albums "Domine Non Es Dignus", "Eschaton" of "Hell Is Empty, All The Devils Are Here" maar eens checken
     
  8. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    _O_ Anaal Nathrakh _O_
     
  9. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Dat klinkt als een hele gezellige band:+
     
  10. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja, gekte is dat nummer, niet?! :eek:
    Echt, het verbaasde me gewoon. Dacht dat 't na Counterweight of Of No Avail niet beter zou kunnen worden, nou, wel dus!
    Het vreemde vond ik wel het keyboard er bij. Was even beetje vreemd.
     
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ach normaal gesproken wordt het minder of anders... MAar dat hier gelukkig niet het geval :cool: wordt alleen maar beter :D.
     
  13. Slyrex

    Slyrex pssst

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Das inderdaad een tegek nummer,, k had het al gehoord,, maar k vind et echt te bruut:cool:
     
  14. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zowel Inhume als Anaal Natrakh net gechecked. Inhume vind ik echt niets aan, vind het nogal lelijke grunts en het nummer dat ik luisterde klonk vrij simpel. Anaal moet ik nog maar eens luisteren maar kon mij zo op het eerste gehoor ook niet echt bekoren.

    Nog ff een leuke vid van Dillinger escape plan - Sugar Coated Sour.

    [yt]Smg3coINg0E[/yt]
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    [yt]r-lxwlgyhhA[/yt]

    Die's ook cool. ;)

    En, de drummer die in deze videos te zien is, is nu de drummer bij Coheed & Cambria! :eek: Die gaat van weet ik veel wat voor metal naar progressieve rock! Nu, ik heb een paar nummers gehoord, oude nummers, waar hij de drums wat aangepast heeft en dat is wel stoer. Ik snap alleen niet van waar hij opeens wilt wisselen?
     
  16. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het erg jammer dat hij naar C & C is gegaan, daar hou ik namelijk niet zo van. Maar het is echt een super drummer. De stijl die ze spelen heet btw Mathcore. Een extreem technische vorm van hardcore.
     
  17. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Holy crap8)

    Wat een strak nummer is het weer. Heb de laatste twee albums van deze mannen in bezit, erg overtuigend. Heel duidelijk de HSB sound erin te herkennen, maar nog altijd bruut!
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik vind 't ook jammer, maar dan om een andere reden. Deze Pennie heeft toch een andere stijl dan Eppard en dat is ook te horen. Ik vind Pennie, als ik luister naar wat hij gedaan heeft en wat hij nu nieuw doet bij Coheed wel een goed (en betere) drummer, maar minder geschikt voor Coheed. Vond de droge, beetje punk drum stijl van Eppard goed bij Coheed passen.

    Ja, vet hé! :D Hij begint zo knetterhard en ratelt dan ook gewoon lekker door. Heerlijk! :cool: Kan niet wachten op dat album! :eek:
     
  19. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is idd niet erg geschikt voor c & c. Zijn beste drummen is op The Dillinger Escape Plan EP (de intensiteit en energie op dat album, niet normaal), Under The Running Board, Calculating Infinity van The Dillinger Escape Plan. Werkelijk zieke drummer, zeker die albums checken.

    Overigens weet ik niet zeker waarom hij is weggegaan bij DEP, waarschijnlijk omdat de nieuwe zanger helemaal niet zo goed is als de eerste zanger, Dimitri Minakakis, en ook omdat de band maar één original member overhoud en een minder intense en een toegankelijkere sound heeft dan in 1997-2001. Ik vind er eigenlijk ook geen zak meer aan nu.

    Andere mathcore bands die ook wel vet zijn: Dysrhythmia, Behold...The Arctopus (beide zonder vocals=minder intens)
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2007
  20. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Mtthz? Jij bent een liefhebber van Metallica toch? Wat is jouw persoonlijke top 5 van hun CD's?:)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina