1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    De nieuwste plaat van Malkovich - King's 'n Bosses rockt als een tiet! Vooral het nummer getiteld 034. Genialiteit alom.
     
  2. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Tijdje niet gepost hier maar ik wil jullie, mocht je deze band nog niet kennen even Sanctity laten horen. Ik zelf ken ze nog maar heel kort maar ik ben wel van mening dat deze band super goede metal produceert.

    Genoeg gepraat, tijd om te luisteren:
    [yt]lu-Dt0doi5Q[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2008
  3. Sebass

    Sebass Schizz Artist

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey C H i L heb je wel eens van Astroqueen Gehoord?

    Das een goede stoner metal band uit (natuurlijk) zweden =) een paar aanraders:

    Het nummer Lua Vermelha en het album into submission zijn erg goed! Miss wel wat voor jou =)
     
  4. Ashavan

    Ashavan Guest

    [yt]<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Juncwzjm5M0&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Juncwzjm5M0&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>[/yt]

    Niet echt bruut ofzo, maar vind het altijd wel een lekker geinig nummer.

    Dit keer heb ik de yt tags met de embedded code er tussen gedaan. Kijken of het nu wel of niet werkt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jan 2008
  5. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Gewoon die code aan het eind van de URL kopieren (dit dus!: Juncwzjm5M0)... en niet dit 8):

    Code:
    yt]<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Juncwzjm5M0&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Juncwzjm5M0&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>[/yt]
    Luister op het moment weer veel After Forever en within. Blijft moeilijk om te begrijpen dat ze nederlands zijn als je hoort hoe goed die bands zijn. Als je ervan houd tenminste :)
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2008
  6. Ashavan

    Ashavan Guest

    zoiets?

    [yt]Juncwzjm5M0[/yt]
     
  7. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Even wat vette neo-Sepultura:

    [yt]l7py29wBd8I[/yt]

    Heeft wat weg van een ballad8)
     
  8. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de geinteresseerden, een lijst van mijn aankomende concerten:

    - Intwine (ga mee voor de gezelligheid, volgens schoon ouders is het nog best lekker hard live);
    - Bring me the horizon (moddervette deathcore, waar helaas te veel emo's op af komen, maar dat accepteren we dan maar)
    - Dillinger escape plan (totaal gestoord, maar lijkt me lachen live)
    - Terror (lekker hardcore knallen in de melkweg, hier verheug ik me het meest op, MOSH!)

    Edit:

    Ohja kut, helemaal Knuckledust en Backfire! (hardcore van eigen bodem) vergeten. :p
    STILL DEDICATED!
     
  9. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Maar even wat vets voor het slapengaan:

    [yt]JUfVZ8yXjeE[/yt]

    Hatesphere - Reaper of Life
     
  10. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Die zag ik net op Rockzone whaha! Wel een vet nummer inderdaad.

    Ik ben vanavond op de technische tour.

    Necrophagist - Extreme Unction
    [yt]gA4oq7DBU8E[/yt]

    Dillinger escape plan - Come to daddy (cover van Aphex twin)
    [yt]kIGvGsNmaQE[/yt]

    Chris pennie alleen - Come to daddy op drums
    [yt]Pxhz3YU0s6I[/yt]
     
  11. Sebass

    Sebass Schizz Artist

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    Dis best wel vet eigenlijk

    [yt]qoBBlYUVg2g[/yt]

    let op die kop, alsof ie een zure appel vreet heheh
     
  12. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Iron Maiden komt in augustus naar Assen! Ze gaan spelen bij het circuit.

    Het lijkt me erg vet om ze een keer te zien. Prijskaartje is wel erg jammer, namelijk 59 euro. En zo fan ben ik ook weer niet van Iron Maiden. Maar goed, dat Assen zo'n optreden krijgt, moet ik eigenlijk wel bij zijn.

    Of ik hoor het wel als ik een tuinstoel neerzet in de tuin en daar ga zitten. Immers, als ik de TT al hoor, hoe moet Iron Maiden dan wel niet klinken:+
     
  13. Ashavan

    Ashavan Guest

    2februari Behemoth!
    In maar God Dethroned en The Lucifer's Principle.
    In april Ensiferium, Korpiklaani, Moonsorrow en dat soort bands

    Dat is zo'n beetje mijn lijstje voorlopig :D
    Ben benieuwd wat er nog meer komt dit jaar, want wat ik dusver zie spreekt me nog niet echt aan.


    Pirate Metal...hoe verzin je het. Klinkt wel geinig af en toe.
    [yt]0HUM8F1l4ac[/yt]
    Verbal Deception

    [yt]iBiR7iHXk6k[/yt]
    Alestorm - Wenches and Mead promo

    en weer wat gewone metal

    [yt]aM-wgFe65Xk[/yt]
    Facebreaker - Demon
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jan 2008
  14. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Wahaha ik word er wel vrolijk van:)

    Gister was er een docu op NL3 over Metal. Was er zeer over te spreken. Ging over de evolutie van Rock's meest langlopende en nooit stervende genre. Van Black Sabbath tot Judas Priest tot Metallica. Wel jammer dat het erg kort was. Had nog graag gezien dat genres als Death, Black of Hardcore besproken zou worden.
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    Pirate metal is gewoon power/speed metal met wat piraten teksten en geluidjes hehe. Wel komisch op zich. De eerste was het echt van: "WTF is dit?". Vrolijk wordt ik meer van bands met "negatieve" en "haatvolle" teksten vreemd genoeg. Dan ga ik stuiteren en blij lopen doen. Dit soort muziek is meer voor de lol en te lachen of als achtergrond muziek.

    Dat soort docu's heb ik nu wel gehad eigenlijk. VHS had ook van tijd tot tijd zulke series van 4 afleveringen. De nonsens daarin werd ik niet goed van. Gaan ze gasten zoals Limb Bizkit interviewen over metal. Wat heeft die gast er mee te maken? Totaal niets. Metallica was goed, maar als je ze gaat interviewen over hun hedendaagse nummers en invloeden dan zijn ze niks.

    En zoals jezelf aangaf wordt er elke keer alleen over de geschiedenis en het ontstaan van metal gesproken tot ergens mid jaren 80 en zodoende worden sub-genres niet behandeld.

    De enige docu die ik representatief vind is Metal a Headbangers Journey. Rest vind ik poep hehe.
     
  16. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ach de docu vond ik wel goed. Over nu-metal werd geen woord gerept. Bij Metallica bleef het tot de periode van The Black Album besproken. (Geen Load, Reload of St. Bagger dus)
     
  17. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
  18. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Klinkt wel bruut, maar het, uhm, WOAAAAH-effect, brengt het niet over helaas;)
     
  19. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Even wat old school death metal opgezocht: Entombed. Enige nummer dat ik van Entombed ken, vind de begin riff heerlijk. Maar de vocals klinken nogal rommelig (waarschijnlijk door de slechte productie).

    Entombed - Stranger Aeons

    [yt]E-91OC0ZrLg[/yt]
     
  20. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Clandestine en Left Hand Path zijn 2 supergave albums, de rest vind ik nauwelijks boeiend. En de productie is waarschijnlijk zo slecht omdat het om een clip uit 1991 gaat, maar ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen even warm wordt van de zang
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina