1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is beslist geen screamo. ;) Converge maakt dan wel gebruikt van geschreeuwde vocals, het genre dat ze spelen is mathcore / metalcore. Het is trouwens ook één van de bands die metalcore gedefinieerd heeft in de jaren 90.

    Verder begrijp ik best dat mensen hier niet graag naar luisteren: extreem hard en extreem complex zorgen voor erg ontoegankelijke muziek.
     
  2. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Textures is erg goed. Vind hun laatste album echt helemaal te gek!

    Omdat Nederland vandaag gewonnen heeft, twee bandjes die ik heb gereviewed voor Metalfan:

    www.myspace.com/nuestrosderechos

    Nuestros Derechos. Death/Hardcore uit Utrecht. Heerlijk rauw.

    http://www.myspace.com/onebulletleftmetal

    One Bullet Left. Death Metal. Muzikaal niet echt al te bijzonder. Maar denk in dat de gemiddelde leeftijd van de bandleden nog niet eens 15 is. En dat maakt het moddervet!

    Jammer dat ik nog promo's heb liggen uit Italië en Frankrijk8)
     
  3. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bedoelt Sabaton. Zeker lekker nieuw album. hier meer info over het nieuwe album

    Ik zelf luister momenteel veel naar Opeth, Paradise Lost, Iron Maiden. En voor de rest ook natuurlijk naar andere metal. Maar die 3 bands draai ik momenteel het meest. (Watershed _O_)
     
  4. Ashavan

    Ashavan Guest

  5. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Textures vind ik wel oke, vind er alleen te veel softere stukjes in zitten. Ik had ze laatst live gezien in het voor programma van Arch Enemy en toen vond ik ze ook wel tof maar niet meer dan dat.

    Daughters of Mara luister ik nu en dat klinkt erg cool. Beetje een mix tussen Curse Your Name en Haste The Day vind ik.

    Over Ikuinen Kaamos had ik ooit eens een stukje van gelezen in de Rock Tribune maar heb het nooit echt geluisterd. Heb het net dan even geluisterd maar vind het niet echt super. Beetje te weinig melodie vind ik.

    Protest The Hero ken ik ook en die zijn wel oke. Alleen soms is het een beetje te chaotisch.

    Converge is deathcore volgens mij hoor.

    Ik zelf luister voornamelijk metalcore. Bands zoals Killswitch Engage, All That Remains, 36 Crazyfists (ga ik woensdag live zien) vind ik helemaal geweldig.

    Ook melodic death metal vind ik helemaal super met bands als Kalmah, Light This City, Soilwork.

    Ik weet niet of jullie het kennen maar Bleeding Through heeft een nieuw nummer online staan op hun myspace:
    www.myspace.com/bleedingthrough

    Ik vind het heel anders dan hun vorige materiaal klinken iig.
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2008
  6. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
  7. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0

    Daar kan je het ook bij indelen, maar ze zijn 1 van de eerste bands die extreme metal met hardcore gingen mixen. En speelden deze muzieksoort al voordat al die termen bedacht waren. :9

    Vind het persoonlijk meer mathcore door de complexiteit.
     
  8. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja er zijn zo veel verschillende soorten genres dat het moeilijk is om in te delen. Converge is iig zeker niet mijn smaak.

    Morgen om 00.00 uur komt de nieuwe single van Slipknot uit. Hij is nu al her en der te vinden waaronder op youtube. Wat vinden jullie ervan?
    Ik zelf luister al een tijdje geen Slipknot meer maar dit nummer vind ik echt tof. Veel harder dan hun vorige werk. Ik ben iig wel benieuwd naar het album:)
     
  9. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek nog wat nieuwe bandjes maar dan zonder gruntvocals ( of iets wat daar op lijkt ). Ik heb gewoon een hekel aan dat soort stemmen en het lijkt of tegenwoordig bijna iedere metalband die voices gebruikt ( die een beetje ruig gitaar en drumwerk hebben ). @ hierboven, sabaton klinkt wel vet ^^ ga me er maar is meer in verdiepen.
     
  10. Slyrex

    Slyrex pssst

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe heet t nummer? :)
    Of anders n linkje? :cool:
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2008
  11. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
  12. Slyrex

    Slyrex pssst

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
  13. Narcosis

    Narcosis PSN Tag: Narcosis8

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    0
    ik luister zelf meer Death/Black metal maar Slipknot vind ik nog steeds erg vet! Ben zeker van de partij in de HMH, nieuwe nummer klinkt trouwens erg vet!!!
     
  14. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik luister de laatste tijd vaak Maximum The Hormone, is echt een vet tofe Japanse metal band, kent iemand die toevallig?

    Hier een zelfgemaakte AMV met een nr van hun;) http://www.youtube.com/watch?v=WMM9PcDsB8I
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2008
  15. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Opzich klinkt het best wel tof maar ik hou niet van vocals in een andere taal dan Engels. Ill Nino vind ik wel erg vet maar daar overheerst het niet. En bij Maximum the Hormone versta ik er meer dan de helft niet van. Ik geloof dat er af en toe wel een Engels zinnetje in voorkomt maar te weinig voor mij om het te blijven luisteren.
     
  16. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    k verst dr ook geen ruk van, maark vin wel vete taal en n vete stem wat hij heeft:p
     
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    @Jeroentje
    Lekkere power metal :)

    @Zuuzek
    Gasten van Textures staan op me hyves toegevoegd al een tijdje. Heb daar bands gevonden en wordt zo op relaxte wijze op de hoogte gehouden waar en wanneer ze spelen :D

    One Bullet Left had ik live gezien in Hoogeveen op het Occultfest. Spelen meerdere kleine death metal bands op, maar ze leken allemaal op elkaar en was saaai. Toen kwamen die kleine pubertjes, ze kwamen niet eens boven hun instrumenten uit qua lengte...het drummertje zag je niet eens. Maar wat klonk het goed vergeleken met de rest.

    @Ellendil
    Slipknot gastjes die Flailen...hmm valt mee vergeleken met andere genres heb ik de indruk. Maar je ziet ze nog van tijd tot tijd vage dingen in de pit doen. Maat en ik hebben besloten toch naar de HmH te gaan. Maar wtf...Slipknot als hoofdact met Children of Bodom en Machine Head als opwarmers? Slipknot hoor het opwarm bandje te zijn van de andere twee. Ach ja ben ik tenminste op tijd weer thuis ;) Heb die laatste single van die gasten gehoord en word er niet warm van. Net zoals Stone Sour...vind ik ook geen zak aan. Als ze daar nu maskers op hadden was er tenminste nog iets hehe.

    @gundamblade
    Maximum Hormone klinkt best goed :D
    Heb paar pagina's terug band uit Taiwan gepost probeer die eens zou ik zeggen.

    ----------------
    @algemeen

    De hedendaagse bands missen iets in me ogen. In het death metal genre maken zware grunts steeds meer plaats voor semi-grunts en inwards screams met nog meer gekrijs. Het mag dan qua technische aspecten niet onder doen voor de oudere generatie, maar het mist wel een zekere duistere zware atmosfeer. Het is te vrolijk en krijserig om death metal te zijn tegenwoordig. In mijn opinie vallen hedendaagse "death" metal bands eerder onder het kopje deathcore en komen er nog maar zeer weinige "echte" death metal bands uit. En dat terwijl bijna iedereen zich voor het gemak maar "death metal" noemt alsof dat genre een put is waar je alles maar in gooit wat "bruut" klinkt...in hedendaagse taal is bruut dan het geblaat en gekrijs van een stel emo ballerina's welk je het liefst van het podium aftrekt en in de pit sleept om ze af te rossen.

    Dat er mensen zijn die deathcore leuk vinden...prima, maar het is niet aan mij besteed. En vind het ook best frustrerend af en toe. Ik wil nieuwe echte death metal bands, maar die komen zo zelden uit dat er weer gegrepen wordt naar de oudere bands die je al grijs gedraaid hebt.

    Thrash is ook zoiets. Tegenwoordig komen er nog wel een paar goede bands voor dit genre uit canada, brazilie en duitsland...maar dan houdt het wel op. Dus ben je wederom aangewezen op de oudere bands zoals Slayer, Testament, Hypocrisy etc.
    ----------------------------

    Maar goed...wat bands dan maar weer...

    Xtrunk uit Frankrijk heeft een lekker album uitgebracht. Het bezit wel gekrijs her en der, maar goed voor de rest is het best goed te doen.
    Cardiac Arrest - Brutal Death Metal hakt er ook enorm lekker in.
    Krisiun -Death metal. Live zijn ze ruk, maar hun nieuw album is weer lekker hard.
    Infected Brain - Death metal uit Duitsland. Hun laatste album is lekker, simpel en geen rare fratsen.
    Strikemaster - Thrash. 1 van de betere die tegenwoordig in dit genre uit komt in my opinion.
    Volturyon - Brute Death Metal uit Zweden....kom op...zweden...heb je nog meer redenen nodig om te luisteren?
    CasketGarden - Melodic Death metal...iets te veel gekrijs waar we ons tegenwoordig maar over heen moeten zetten :mad:
    Zonaria en Misery Speaks - Melodic Death metal. Had deze al eens eerder gepost als Youtube filmpje. Maar dit is een waardige toevoeging in het genre.
    Minhyriath - combi van death/epic metal. Is ook lekker. Lijkt op de zwaardere tegenhanger van Battlelore met hun Lord of the Rings teksten.
    Testament - Thrash metal band die zich al jaren bewijst. Hun laatste album The Formation of Damnation is weer ouderwets goed :D
    Coldworker - Blasting Death Metal...kwam deze via zwaremetalen.com tegen. Hakt er enorm lekker in vanaf het begin tot het eind o_O

    Wel vaag. Kom de laatste paar weken weer het 1 en ander qua death metal tegen en steeds minder van power metal hehe. Krijg het idee dat metal genres seizoen gebonden lijken rofl.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2008
  18. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Jaaah Testament. Formation of Damnation is in mijn optiek één van de beste platen al van dit jaar! Wat een bruut album is dat toch!
     
  19. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren naar het gratis festival Artquake open air geweest in de buurt van hoofdorp geweest. Oa Samaritan (nl hardcore), neuk (punk / hardcore) en Born from pain (nl hardcore) gezien.

    Heb bij Born from pain meerdere malen de microfoon gegrepen en zwaar hard gemoshed, wat een vette show. Als vandaag weer zo vet word (The powerfest) dan heb ik het beste weekend ooit.
     
  20. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Dan heb jij wel een goed weekend gehad vriend:cool:

    Naja dit is na die kloteavond van gisteren een schitterende dag om metal te luisteren8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina