@Jeroentje
Lekkere power metal
@Zuuzek
Gasten van Textures staan op me hyves toegevoegd al een tijdje. Heb daar bands gevonden en wordt zo op relaxte wijze op de hoogte gehouden waar en wanneer ze spelen
One Bullet Left had ik live gezien in Hoogeveen op het Occultfest. Spelen meerdere kleine death metal bands op, maar ze leken allemaal op elkaar en was saaai. Toen kwamen die kleine pubertjes, ze kwamen niet eens boven hun instrumenten uit qua lengte...het drummertje zag je niet eens. Maar wat klonk het goed vergeleken met de rest.
@Ellendil
Slipknot gastjes die Flailen...hmm valt mee vergeleken met andere genres heb ik de indruk. Maar je ziet ze nog van tijd tot tijd vage dingen in de pit doen. Maat en ik hebben besloten toch naar de HmH te gaan. Maar wtf...Slipknot als hoofdact met Children of Bodom en Machine Head als opwarmers? Slipknot hoor het opwarm bandje te zijn van de andere twee. Ach ja ben ik tenminste op tijd weer thuis Heb die laatste single van die gasten gehoord en word er niet warm van. Net zoals Stone Sour...vind ik ook geen zak aan. Als ze daar nu maskers op hadden was er tenminste nog iets hehe.
@gundamblade
Maximum Hormone klinkt best goed
Heb paar pagina's terug band uit Taiwan gepost probeer die eens zou ik zeggen.
----------------
@algemeen
De hedendaagse bands missen iets in me ogen. In het death metal genre maken zware grunts steeds meer plaats voor semi-grunts en inwards screams met nog meer gekrijs. Het mag dan qua technische aspecten niet onder doen voor de oudere generatie, maar het mist wel een zekere duistere zware atmosfeer. Het is te vrolijk en krijserig om death metal te zijn tegenwoordig. In mijn opinie vallen hedendaagse "death" metal bands eerder onder het kopje deathcore en komen er nog maar zeer weinige "echte" death metal bands uit. En dat terwijl bijna iedereen zich voor het gemak maar "death metal" noemt alsof dat genre een put is waar je alles maar in gooit wat "bruut" klinkt...in hedendaagse taal is bruut dan het geblaat en gekrijs van een stel emo ballerina's welk je het liefst van het podium aftrekt en in de pit sleept om ze af te rossen.
Dat er mensen zijn die deathcore leuk vinden...prima, maar het is niet aan mij besteed. En vind het ook best frustrerend af en toe. Ik wil nieuwe echte death metal bands, maar die komen zo zelden uit dat er weer gegrepen wordt naar de oudere bands die je al grijs gedraaid hebt.
Thrash is ook zoiets. Tegenwoordig komen er nog wel een paar goede bands voor dit genre uit canada, brazilie en duitsland...maar dan houdt het wel op. Dus ben je wederom aangewezen op de oudere bands zoals Slayer, Testament, Hypocrisy etc.
----------------------------
Maar goed...wat bands dan maar weer...
Xtrunk uit Frankrijk heeft een lekker album uitgebracht. Het bezit wel gekrijs her en der, maar goed voor de rest is het best goed te doen.
Cardiac Arrest - Brutal Death Metal hakt er ook enorm lekker in.
Krisiun -Death metal. Live zijn ze ruk, maar hun nieuw album is weer lekker hard.
Infected Brain - Death metal uit Duitsland. Hun laatste album is lekker, simpel en geen rare fratsen.
Strikemaster - Thrash. 1 van de betere die tegenwoordig in dit genre uit komt in my opinion.
Volturyon - Brute Death Metal uit Zweden....kom op...zweden...heb je nog meer redenen nodig om te luisteren?
CasketGarden - Melodic Death metal...iets te veel gekrijs waar we ons tegenwoordig maar over heen moeten zetten
Zonaria en Misery Speaks - Melodic Death metal. Had deze al eens eerder gepost als Youtube filmpje. Maar dit is een waardige toevoeging in het genre.
Minhyriath - combi van death/epic metal. Is ook lekker. Lijkt op de zwaardere tegenhanger van Battlelore met hun Lord of the Rings teksten.
Testament - Thrash metal band die zich al jaren bewijst. Hun laatste album The Formation of Damnation is weer ouderwets goed
Coldworker - Blasting Death Metal...kwam deze via zwaremetalen.com tegen. Hakt er enorm lekker in vanaf het begin tot het eind
Wel vaag. Kom de laatste paar weken weer het 1 en ander qua death metal tegen en steeds minder van power metal hehe. Krijg het idee dat metal genres seizoen gebonden lijken rofl.
Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2008