1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Kom alsjeblieft eens naar een echte hardcore show zou ik zeggen. :9 Het liefst Death before dishonor, Terror of iets van die gading. Dat zijn echt flink harde pits hoor.

Sinds ik mijn oor heb gescheurd en overal meerdere littekens heb doe ik het echter wat rustiger aan bij shows. Voornamelijk als je niet goed kan zien (licht effecten of gewoon te donker) is een pit soms levensgevaarlijk. Dat neemt niet weg dat het heerlijk is af en toe flink te moshen.

Maar het hele "vroeger was alles beter" gevoel heb ik niet echt. Sommige shows zijn gewoon milder, er moet een bepaalde reactie tussen het publiek en de band zijn. Bij bijv. Bring me the horizon zal toch altijd anders gedanst worden dan bij bijv. Madball. En dan bedoel ik dat er bij BMTH gewoon veel minder contact plaatsvindt, terwijl het bij Madball meer tegen elkaar aan pogoen / beuken is.

Laatst bewerkt: 11 jul 2008
  2. Ashavan

Ashavan Guest

[yt]dR7xBj0bDD8[/yt]
    Zo'n lekker nummer, maar ook beetje irritant dat ze sommige lekkere ritmes te vroeg onderbreken voor me gevoel.

Wat betreft hardcore pits...die zijn hard. Ga meestal 2/3e van de concerten meer en meer naar achter omdat het te hard wordt :p

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    w00t!

Komt weer een Kerrang tribute album, dit maal voor Iron Maiden! Net als dat Master of Puppets, waar allerlei bands die nummers coverden! Maiden Heaven heet de nieuwe, komt ergens in juni.

Tracklist
    01, Black Tide - Prowler
    02, Metallica - Remember Tomorrow
    03, Avenged Sevenfold - Flash Of The Blade
    04, Glamour Of The Kill - 2 Minutes To Midnight
    05, Coheed And Cambria - The Trooper
    06, Devildriver - Wasted Years
    07, Sign - Run To The Hills
    08, Dream Theater - To Tame A Land
    09, Madina Lake - Caught Somewhere In Time
    10, Gallows - Wrathchild
    11, Fightstar - Fear Of The Dark
    12, Machine Head - Hallowed Be Thy Name
    13, Trivium - Iron Maiden
    14, Year Long Disaster - Running Free
    15, Ghostlines - Brave New World

En met Coheed & Cambria die The Trooper doet moet ik die CD sowieso al kopen! _O_ Heb ze dat nummer live zien doen en dat was echt ziek. :D En eindelijk een fastoenlijke studio-versie zit ik erg op te wachten, er is namelijk nog geen nieuwe live release sinds het nieuwe album.

Laatst bewerkt: 27 jun 2008
  4. Jeroentje NL

Jeroentje NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dats best gaaf, Willem :D thanks

Verder is het nieuwe album van Equilibrium vandaag uitgekomen.. ik kijk er al zon 2 maanden naar uit :)
    1 uur en 19 minuten duurt hij, en tot nu toe vind ik hem geniaal. Echt, steengoed.

Hier de samples van het album:
    [yt]jGF7htaeuvo[/yt]
    (Een klein stukje van ieder nummer)

En een echt nummer:
    [yt]FfJTA-oiiKw[/yt]

Die was al eerder uitgegeven.

Er staan nog geen andere nummers op youtube, omdat hij pas vandaag is uitgekomen. Maar check over een tijdje maar 'Verrat'. Die is super. (In de samples het nummer rond 1.00)

5. Ashavan

Ashavan Guest

Warpath
    Best een aardige Thrash band die ik net tegen kwam.

6. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Voor de mensen die naar Graspop gaan:

Volbeat komt niet. Gister is de vader van Michael Poulsen overleden.

7. Jeroentje NL

Leuk Bevonden:
    0
  8. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    [yt]VZ3TmZslLQ8[/yt]

Nieuwe single van Soulfly: Unleash.

Album heb ik hier als promo liggen. Is weer uitstekend materiaal!

9. cfreak24

cfreak24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mwa ben er niet echt van gecharmeerd. Sowieso ben ik 2 jaar geleden van Sepulture en Soulfly afgestapt omdat het me niet echt meer trekt.

Ik ben ook een project van Fear Factory en Threat Signal leden tegen gekomen genaamd Arkaea. Hier is de demo te horen van hun album:
    http://www.myspace.com/ARKAEAMUSIC

Ik vind het erg vet klinken maar ik ben dan ook een fan van Threat Signal:).

En nog een nieuw project waar leden van Fear Factory zijn betrokken;
    Burn It All:
    http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=329246004

Volgens wikipedia komt Fear Factory zelf in 2009 met een nieuw album met meteen daarna een grote Wereld tour.

Laatst bewerkt: 4 jul 2008
  10. Jeroentje NL

Leuk Bevonden:
    0
    Threat signal is inderaad erg goed :) Weet je misschien wanneer dat nieuwe album uitkomt? Laatste (en overigens ook hun eerste album :eek:) komt alweer uit 2006..

Trouwens, voor de niet-kenners hier een nummer van Threat signal:
    [yt]k9gOpvrk-v4[/yt]

En ik heb Akraea ook ff gecheckt, klinkt gaaf!

11. cfreak24

cfreak24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb nog niks over een nieuw album van Threat Signal kunnen vinden. Maar dat duurt nog wel fftjes aangezien de zanger nu bezig is met Akraea en eerst daar mee gaat touren enzo denk ik.

Akraea vind ik wel hip klinken en ga ik ook zeker ff in de gaten houden. Ik kwam eigenlijk achter de band toen ik ging zoeken naar info over Fear Factory want daar hoor je echt niks meer van sinds hun zeer zwakke album Transgression. Dat vond ik echt te soft en hopelijk wordt hun nieuwe album weer net zo goed als de albums ervoor. Maarja volgens wikipedia beginnen ze daar pas meer in 2009 dus dat duurt nog wel fftjes.

12. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Wie van Metallica en Slayer houdt raad ik aan de band Sanctity eens te beluisteren. Misschien dat er hier al mensen zijn die bekend zijn met deze band. Hun album; Road To Bloodshed is vorig jaar april uitgekomen, ik zelf ken hem pas een half jaartje. Met dank aan Cfreak die mij destijds een tip gaf om deze cd eens te beluisteren :)

Sanctity - Road to Bloodshed

CD Release Date : April 24th
    Label: Roadrunner Records

01. Beneath The Machine
    02. Brotherhood Of Destruction
    03. Road To Bloodshed
    04. Laws Of Reason
    05. Billy Seals
    06. Zeppo
    07. Beloved Killer
    08. The Shape Of Things
    09. Flatline
    10. The Rift Between
    11. Seconds
    12. Once Again

Hieronder vind je wat links naar nummers en informatie over de band, mocht je interesse hebben in een luistersessie.

Have fun en Rock on!

13. Ashavan

Ashavan Guest

14. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    Gozer, maak jij er een sport van zoveel mogelijk nieuwe bands te leren kennen? Whaha, ik hou dat echt niet bij. Komen echt maar 4 nieuwe bands per maand bij in mijn playlist.

Zoals nu: Aborted. Brutal death metal.

Aborted - The Chondrin Enigma

[yt]gUeRWu9uchQ[/yt]

Aborted - Dead Wreckoning

[yt]xKi9iEmRVDA[/yt]

Aborted - Meticulous invagination

[yt]3RNO3YLQZd8[/yt]

15. Ashavan

Ashavan Guest

Mwah een sport valt mee. Zoveel tijd/moeite ben ik ook weer niet kwijt er aan. Maar wil wel nieuwe bands met regelmaat vinden :p

16. Remco

Remco Guest

17. Ashavan

Ashavan Guest

Wat een huilie zeg ... =(

18. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Gewoon The Passion Of The Christ met een nummertje eroverheen. Zie je heel vaak. Niks bijzonders aan dus.

19. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    Niemand gecharmeerd van Aborted? Is toch behoorlijk bruut.

Line up voor Persistance tour is bekend en ik heb letterlijk een vreugde dans gemaakt toen ik hem hoorde. Terror, Sick of it all, Heaven shall burn en Born from pain.

Hell on earth tour neemt die jaar Animosity mee, dus daar ga ik sowieso bij zijn. En verder komt Slayer dit najaar met Amon amarth, Mastodon en Trivium (bleh).

Ik ga voor Slayer (nog nooit live gezien).

20. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Nieuws voor de liefhebber:

Nieuwe Cd van Volbeat komt uit op 1 september onder de naam Guitar Gangsters & Caddilac Blood. Er staan 13 tracks op + 1 bonustrack.

Mooi artwork weer.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina